Voiko virtsaputkentulehdus mennä ohi ilman lääkkeitä?
Eilisestä lähtien ollut koko ajan sellainen painon tunne virtsarakon kohdalla. Ihan kuin olisi pissahätä mutta silti ei tule kuin pari tippaa. Pissaaminen ei satu mutta tuntuu sellaiselta inhottavalta vielä hetken pissaamisen jälkeenkin. Vaikuttaisi siis virtsaputkentulehdukselta (minulla ei ole koskaan ollut moista, joten googletin noita oireita).
Kysymys kuuluukin, voiko virtsaputkentulehdus mennä ohi ihan itsestään? Minua ei nappaisi yhtään varata vain noiden oireiden perusteella lääkäriaikaa.
Kommentit (20)
Minulla on ollut lievä monta kertaa enkä ole koskaan lääkärissä sen takia käynyt tai mitään lääkkeitä syönyt.
Juo nyt PALJON nestettä, mielellään hapanta (karpalomehu). Jos kotoa löytyy c-vitamiinia niin ota sitä 500 mg 2-3 kertaa päivässä. Näin saat virtsan happameksi jolloin bakteereiden on siellä hankala asustella. Jos oireet eivät helpotu niin sitten lääkäriin.
Ihme vastaus tuolla no 2:lla. Voi mennä itsestään ohi. Juo paljon, karpalomehu auttaa tutkitusti. Lääkäriin, jos kuumetta tai selkäkipua.
Ihme vastaus tuolla no 2:lla. Voi mennä itsestään ohi. Juo paljon, karpalomehu auttaa tutkitusti. Lääkäriin, jos kuumetta tai selkäkipua.
kakkonen vissiin unohtanut että ihmisellä on semmoinenkin asia kuin immuunipuolustus, ja sen takia keho pystyy useinkin voittamaan erilaisia sairauksia ihan itse.
mutta vastaus itse kysmykseen, ei mene ohi itsestään vaan vaatii lääkekuurin. Muuten voi seurauksena olla munuaistulehdus ja se on sitten jo vähän "tylsempi" tauti.
mutta vastaus itse kysmykseen, ei mene ohi itsestään vaan vaatii lääkekuurin. Muuten voi seurauksena olla munuaistulehdus ja se on sitten jo vähän "tylsempi" tauti.
Kyllä se voi mennä ohi ihan vain sillä, että juo runsaasti. Jos oireilu pitkittyy, lääkäriin. Ei ihan oikeasti tarvi joka tuntemuksesta varata lääkäriaikaa.
Pitänee siis katsella pari päivää, juoda paljon vettä ja karpalomehua sekä nappailla c-vitamiinia.
Ei tosiaan viitsisi mennä "pikkuvaivoista" lääkäriin kun olo ei kuitenkaan ole kipeä tms. Pissattaa vain koko ajan ja tulee sellainen inhottava tunne pissatessa. Klamydiaa tuskin on, juuri otettu kaikki testit.
-Ap-
uutta ketjua aloittaa.
Eli, kuinkas paljon tuota karpalomehua olisi hyvä juoda? Entä uiminen (toki järki nyt sanoo, ettei ole järkevää)? Meillä kun olisi viikonloppuna kylpyläreissu tiedossa.
Karpalomehua kannatta juoda useampi lasillinen päivässä. Liiasta ei ole haittaa , mutta ainakin 3 lasillista. Myös puolukka ja sitruunamehua voi ottaa, jos karpalo ei maistu tai sen lisäksi.
Ei myöskään ole huono idea soittaa terveyskeskukseen ja pyytää lähetettä labraan. Näin saat tietää onko tulehdusta vai ei. Lääkärillähän ei ole pakko käydä tai antibiootteja syödä, jos tulehdus alkaa mennä ohi kotikonstein. Mutta kun labrassa on käyty, niin antibioottikuurin saa heti, jos oireet ei omin konstein helpota (lääkärit eivät yleensä kirjoita antibiootteja ennen virtsanäytteen tulosten valmistumista, jos oireet on vähänkään epäselvät)
Itse saan monesti alkavan tulehduksen(?) poistumaan itsekseen juuri noilla edellä mainituilla tavoilla.
Jos olet kotona, tai muualla missä pääset jatkuvasti vessaan, niin suosittelen juomaan todella paljon! (Yhdessä päivässä liiallinen juominen ei aiheuta ongelmia, jatkuvana kyllä).
Eli juo vaikka yhden illan aikana jatkuvasti vettä, karpalomehua, ja veden sekaan voit puristaa vaikka sitruunaa. Juo niin, että joudut käymään jatkuvasti vessassa, jolloin myös pissaa tulee paljon.
Tämä yleensä auttaa ensioireisiin. Eli paikkasi "puhdistuvat" samalla kunnolla. Itse saatan tällaisina iltoina juoda tunnissakin 1-2 litraa. Tuntuu älyttömltä litkimiseltä, mutta yleensä auttaa.
tai sitten muuttuneet sietämättömiksi. Jos oireet alkaa hellittää, voit unohtaa koko jutun. Jos jatkuvat, niin sinuna kävisin viimeistään perjantaina labrassa, jotta voit nauttia kylpyläreissusta. Ne lääkkeet auttaa sitten kyllä nopeasti, ja voit hyvin mennä kylpylään.
Minulla Burana-kuurikin on joskus riittänyt tulehduksen voittoon. Pidä niitä mukanasi, kunnes oireet ovat pois. Jos nimittäin tulehdus menee pahemmaksi, niin olo voi olla kamala, kunnes ehdit aloittaa kuurin.
ni eikös olis kiva tutkituttaa asia ensin? Kiva sitten jos se tulehdus pukkaa siellä pahana päälle ja olet tosi kipeä.. Suosittelen, että annat ainakin sen näytteen, varmuuden vuoksi.
Ja samat vinkit.. juo juo ja juo! Käy pissalla usein ni bakteerit ei ehdi muhimaan rakossa kauaa. C-vitamiini.. happamat mehut, vettä, vettä ja vettä! Mahdollisesti maitohappobakteereja myös.. ei ne ainakaan haittaakaan.
itselläni on jatkunut todennäköinen virtsaputkentulehdus jo melkein toista viikkoa, alussa myös selkäni oli ilkeästi kipeä ( munuaiseni siis kai ? ) mutta nyt se on mennyt ohi. olen syönyt särkylääkkeitä ja silllä olen pärjännyt, vielä en ole kupsahtanut. lääkäriin en tahdo, mutta niin inhottavaa tämä on että en kestä enää. huomenna vastaanotolle, särkylääkekuuri päättyköön
Onko sinulla ollut virtsatieinfektiota aiemminkin? Nykyään on mahdollisuus saada resepti ihan pelkkiä oireita kuvailemalla jos on ollut sama tauti aiemminkin ja tietää oman tilanteensa. Näytettä ei siis välttämättä tarvitse antaa. Lääkärireissu voi siis olla nopea ja helppo homma, jos ei kovasti tarvitse odottaa. Lääkäriin vaan. Hoitamaton virtsatieinfektio voi olla tosi vaarallinen jos se nousee munuaisiin. Siinä vaiheessa se on sairaalareissu ja pahimmassa tapauksessa munuainen on sökönä. Eihän sinulla ole ollut kuumetta?
Minulla oli samanlaiset hyvin lievät oireet, melkeinpä mitättömät tuntemukset. En tietenkään lääkäriin mennyt ja tulehdus pääsi muhimaan ja nousi lopulta munuaisiin. Eräänä iltana alkoi palella, olo heikkeni ja kuume nousi nopeasti korkealle. Seuraavana iltapvnä menin yksityiselle lääkäriasemalle, jossa tulehdusarvot paukkuivat mittarin tappiin eli lukema silloin 160. Siitä suoraan lähete sairaalaan ja antibioottitippaan. Seuraavana päivänä mitattiin tulehdusarvo uudelleen ja lukema olikin jo n. 350 pintaan, kuume nelissäkymmenissä. Hiukka oli sairas olo.
Tarinan opetus: koskaan ei ole liian mitätöntä tutkimusta, ainakaan jos virtsisoireista kyse.
Itse en suosittele ajattelemaan tuolleen että menee ohi.. tossa olisko puolisen vuotta sitte ajattelin että joo kyllä se menee ohi, ku yks kaunis perjantai aamu sen paineentunteen huomasin, sunnuntaihin mennessä oli pahentunut ja maanantaina sitte menin teekooseen.. sinnehhän se oli munuaiseen levinnyt. Ja ainut paikka missä pysty oleen nii tulikuuma kylpy, muuten se kipu oli aivan sietämätön!! ELI EN SUOSITTELE, mene hyvänen aika hakemaan se antibioottikuuri!!
Mulla oli juurikin tuota painon tunnetta ja muut oireet. Käynyt kolme kertaa lääkärissä ja syönyt antibiootit mutta ne antibiootitkin oli turhat. Ei ole selvinnyt, mistä johtuu. Ei täysin ole mennyt ohitsekaan. Jos selviää, mikä on,, ilmoita mullekin. Mullakaan ei ole aiemmin ollut niin en tiedä, miltä se tulehdus ede tuntuisi.
Oireet voivat tulla myös limakalvojen ärtymisestä.
Mulla oli juurikin tuota painon tunnetta ja muut oireet. Käynyt kolme kertaa lääkärissä ja syönyt antibiootit mutta ne antibiootitkin oli turhat. Ei ole selvinnyt, mistä johtuu. Ei täysin ole mennyt ohitsekaan. Jos selviää, mikä on,, ilmoita mullekin. Mullakaan ei ole aiemmin ollut niin en tiedä, miltä se tulehdus ede tuntuisi.
Tulehdus leviää lopulta munuaisiin ja sitten kuolet.
Soita lääkäriin heti. Joudut antamaan virtsanäytteen ja sitten saat kuurin.