Olenko kamala äiti jos en hommaa pk:n tädeille mitään joululahjoja?
Kommentit (10)
Minusta on hyvien tapojen mukaista muistaa lapsellesi tärkeitä aikuisia jouluna. itse vien paketin 15 opelle, ajatus siinä on tärkein ei se lahjan arvo. Suklaarasioita saa halvalla=)
kun näin päiväkodinopen ilmesstä, että voi ei, taas suklaata. Ei siis tarkoittanut, että näkisin, vaan näin vahingossa. He saavat työstään palkkaa. JOs keksisin jotain älyttömän osuvaa, niin voisin antaa, mutta en vie enää suklaata tai kukkia viemisen ilosta.
Oletko sinä itse lapsena kantanut tavaraa opettajille ja pk-tädeille?
Ilman näitä mammapalstoja sinä et ehkä edes tietäisi, että semmoinkin villitys paikoin on.
Ei miellä, onneksi. Ehkä joku vanhemmista laittaa jotain pientä, mutta ei todellakaan kaikki, eikä joka joulu.
Muista silloin kun sinusta siltä tuntuu, ei se ole mikään velvollisuus eikä ensinkään pakko.
Ja kerronpa "salaisuuden": on paljon tätejä ja opettajia, jotka kokevat sen krääsän pikemminkin kiusalliseksi kuin oikeasti ilahtuvat.
suklaarasioista ja kynttilöitä tulee aina niin paljon, että hän sitten laittaa osan eteenpäin joululahjoina. Ja keväällä on kuulemma kätevää jos on ylioppilasjuhlia, voi sitten viedä sinne ne saamansa ruusut. No, kyseessä oli mies, en tiedä onko naisilla sama asenne, että kaikki lahjat on ihan käyttökelvottomia ;)
jokaiselle pk-sedälle/tädille.
Lahjoja annetaan sitten, kun hoitosuhde loppuu tai esim. ala-aste käyty ym.
Omassa laspuudessani sellaista tapaa ei ollut. Missä vaiheessa lie tullut? Ehkä siksi vierastan tätä "käytäntöä". Lahjan antamine on kaunis ajatus, mutta vierastan virkansa puolesta työtä tekevän "lahjomista".
Jos haluat, anna lapsen piirtää heille kortti.
Voit mennä lähi-Alepaan ja ostaa jokaiselle pienen joulusuklaan, sillä on muistamiset hoidettu. Ei sen tarvitse olla mitään erityisen ihmeellistä. Itse ostin porukalle kukat.
minäkään en jaksa alkaa lahjomaan ketään.
kun lapsi lopettaa päiväkodin ja siirtyy eskariin niin siinä vaiheessa annetaan joku muistaminen hoitajille.
Mulla olis aika monta hoitajaa jos alkaisin kaikille jotakin jakelemaan.
Päiväkodissa 3, eskariope+ 4-5 muuta ip-kerho-ohjaajaa. He ovat myös samalla eskarin avustajia.