Jos näen koiran kahvilassa tai ravintolassa,
en taatusti mene sinne enää ikinä. Eläinten paikka ei ole siellä missä ruokaa tarjoillaan. Hih, kohta saan varmasti kimppuuni ihmiset, joille eläimet ovat kaikki kaikessa! :D
Kommentit (100)
Eivät mitään kunhan ovat pösilöiden omistajiensa ilona. Koira stressaantuu ravintolassa vaikka käyttäytyisi kuinka hienosti siellä pöydän alla tai missä onkaan. Jo pelkästään ruoan haju saa eläimen stressaantumaan mutta eihän pösilö omistaja koirastaan välitä vaan siitä että saa raahata koiraansa mukanaan joka paikkaan. Ja vaikka kuinka joku tulee vinkumaan että kyllä koirankin pitää pystyä sietämään erilaisia tilanteita jne. niin EI RAVINTOLA OLE TODELLAKAAN SELLAINEN PAIKKA JOHON KOIRA PITÄÄ EHDOTTOMASTI VIEDÄ STRESSAANTUMAAN!!!
No ei todellakaan kaikki stressaannu. Epäilemättä jos viet elämänsä pihan perällä maalla räksyttäneen talon vahtikoiran yhtäkkiä kaupunkiin ja ravintolaan niin on suuri riski että se kokee stressiä, joka koiran luonteesta riippuen voi olla suurtakin. Mutta jos on kyse koirasta jonka kanssa muutenkin kuljetaan kaupungilla ja se on tottunut paikkoihin missä on vilinää ja ihmisiä ja ääntä niin ei sille ravintolakäynti ihmeellisen stressaava ole.
Useimmat koirathan nauttivat joka hetkestä jonka saavat olla oman laumansa kanssa, ja tulevat kyllä mieluummin sinne ravintolaankin kuin ovat yksin kotona, olettaen että on kyseessä perheen kanssa sisällä asuva koira.
jossa on koiria,en siis ota omaa koiraani mukaan ravintolaan älä sinäkään ota.Ehkä jossain kahvilassa ulkotiloissa istuen voisin koiran suvaita,en muuten
koiria röhnöttävän isäntiensä penkkien alla.
Kertokaa tarkemmin, missä tällaista tapahtuu?
saa ilman muuta tulla isäntänsä tuolin alle makoilemaan sisälle ravintolaan tai terassille. Meidänkin iso koira on päässyt poikkeuksetta terassille ja sille on juoksutettu heti vesikuppi ja sitä on rapsuteltu ja sille on juteltu mukavia. Näin kummallakin puolen Atlanttia. Mutta eihän se tietenkään Suomessa käy.
Ei toki, suomalaiset on niin herkkiä raukat että ovat melkein kaikki allergisiakin, ja lisäksi saavat ihan ruokamyrkytyksen tai ties minkä kauhean taudin jos likaisia koiria on samassa tilassa kuin missä syödään.
Mutta älkää vaan menkö koirakammoiset ulkomaille, pahimmassa tapauksessa siellä ravintolassa tai terassilla voi olla paitsi hoidettuja mamman fifejä myös kulkukoiria jotka kerjää ruokaa!
koiria röhnöttävän isäntiensä penkkien alla.
Kertokaa tarkemmin, missä tällaista tapahtuu?
esim. Saksassa, Italiassa, Tsekissä.
kun ne ovat niin kovia rahasampoja?
Mitä te allergisille raivoatte? Raivotkaa ravintoloiden omistajille. He saavat päättää, ketä päästävät ravintolaansa. Jos teitä harmittaa, että ette pääse koiran kanssa lempiravintolaanne niin raivotkaa sen ravintolan omistajalle. Minulla astmaatikkona ei taida olla ihan oikeasti mitään valtaa siihen ravintolan omistajan päätökseen.
Asia on minusta ihan simppeli. Jos joku ravintolan omistaja haluaa koiria ravintolaan niin asia ok. Uskon kuitenkin, että koiravapaita ravintoloitakin on ja minä valitsen sellaisen. Jokaiselle löytyy taatusti paikka, missä voi käydä kahvilla tai syömässä.
Mutta kyllä se on sen paikan omistaja, joka tekee päätöksen, eikä koiranomistaja palstamamma.
sakkia. Näitä ketjuja kun lukee, niin rasittaa olla suomalainen. Pysykää kotona. Älkää menkö ravintoloihin älkääkä ainakaan matkustako.
Minulla on kolme koiraa, mutta niillä ei ole mitään asiaa keittiöön. Ikinä.
Siksi en halua koiria ravintoloihinkaan.Kurittomista lapsista on jo tarpeeksi haittaa ravintoloissa. Toivoisinkin että perustettaisiin sellaisia ruokaravintoloita, joihin ei saisi lapsia tuoda, ei edes niitä hyvin käyttäytyviä, tai varsinkaan vauvoja/taaperoita.
Ja on minulla lapsiakin, mutta jos haluan nauttia hyvästä ruoasta, rauhassa, en minä lapsia ota ravintolaan mukaan.
Minä taas en ole ulkomailla nähnyt missään koiria röhnöttävän isäntiensä penkkien alla. Kertokaa tarkemmin, missä tällaista tapahtuu?
Mä muistan nähneeni ainakin Ranskassa, Italiassa, Espanjassa, Britanniassa, Belgiassa, Saksassa. Viimeksi oltiin Gardajärvellä ja oikein tosissaan hienossa ravintolassakin oli rouvien pieniä seurakoiria mukana päivällisellä. Ihmiset hienosti pukeutuneita mutta silti koiratkin sopivat mukaan.
koiria röhnöttävän isäntiensä penkkien alla. Kertokaa tarkemmin, missä tällaista tapahtuu?
esim. Saksassa, Italiassa, Tsekissä.
Saksan lisäksi ainakin Sveitsissä ja Kreikassa muistan nähneeni.
ei kuolaava eikä haukkuva koira tuskin ketään häiritsee. Se makaa omistajansa tuolin alla ja kaikki on hyvin.
SEN SIJAAN mua ärsyttää huutavat vauvat ja taaperot, jotka kiljuvat kurkku suorana, kun ihmiset yrittävät ruokailla kaikessa rauhassa. Älkää tuoko huutavia lapsia ravintoloihin; ne pilaavat ihmisten ruokarauhan!
Saksassa sitä paitsi koirat kulkevat IRTI keskellä kaupunkia omistajansa perässä... Ei tarvitse edes pitää kiinni.
On hyvän koiranomistajan merkki, että koira pysyy perässä ilman remmiä ! (kauhistukaa tuulipukukansa)
Koska se on ollut mahdollista vasta 18 päivän verran. Ja juurikin niin, omistajan oikeus valita asiakkaansa. Eikö ole ihan hyvä, että tarjonta monipuolistuu?
Haluaisin vielä kysyä, kuinka moni teistä ehdottomista vastustajista on käynyt keski- euroopassa ja onko se teitä sielläkin häirinnyt näin paljon? Miksi Suomi ei saisi muuttua avarakatseisempaan suuntaan?
Ja oletteko huomanneet, että tässäkin keskustelussa todelliset allergikot eivät edes ole niitä kovimpia vastustelijoita, vaan moni koirallinen av- mamma?
Onko tässä nyt joku kaupunki vs. maalais ero havaittavissa? Mä en jaksa uskoa, että Helsinkiläiset vastustavat tätä muutosta näin paljon? Onhan terasseille jo sallittu koiria ja niitä näkyy muutenkin aika paljon kaupunkikuvassa. Olenko täysin väärässä tässä epäilyssäni?
jotka ovat niin hirrrrveän allergisia koiralle ja heti alkaa ottamaan henkeen jos menee taloon jossa on koira kotona. Jos koiran laittaa ulos niin heti *helpottaa*.....LOLO LOLO ihan kuin se koiran hilse häviäisi talosta koiran mukana...
Meille voi kuitenkin tulla, vaikka meillä on koira. Koska se on niin kiltti ja hyvinkäyttäytyvä - ei tule oireita. Mutta toisen sukulaisen koirata tulee, kun on iso ja pentu (= vähän villi)
Veikkaan että 90% "allergisista" on juuri kuvatun kaltaisia
no mulle tulee oireita sellaisista paikoistakin missä ei ole koiraa,mutta koira on käynyt siellä. Hyvä esimerkki on anoppila,jossa koira vierailee sillon tällöin. Mutta suurin osa koiranomistajista on yllä olevan kaltaisia.. Kukaan ei oikeasti ole allerginen,ei vain pidä koirista. Ja jos ei koirista pidä tai sattuu olemaan allerginen,niin sehän on kuolemansynti,eikö?!
Espanjassa ja UK:ssa kävin usein parissa paikassa, joissa omistajilla oli koirat mukana. Oli ihanaa kun ne olivat tervehtimässä ja niitä sai rapsutella.
Meillä kotona koira saa kulkea vapaasti, olal oshvilla ja sängyillä, enkä aio sitä rajoittaa vieraitten takia. Eli joka ei sitä kestä, voi jättää käymättä meillä. En halua nipoja kotiini.
te tämän uuden 'koirat sallivan' uudistuksen tarkoittavan sitä, että ne koirat ois vapaina siellä ravintolassa?
Kyllä ne pitää olla kytkettyinä ja hallinnassa, niinkuin joka puolella muuallakin.
Voisin itsekin käydä mielelläni esim. kahvilla jos olen lenkillä koiran kanssa, mutta minä tiedänkin, että koira pysyy hallinnassani ja on hihnassa, eikä aiheuta muille vaivaa. Ei tuijota muita ihmisiä heidän syödessään jne. (tällainen toiminta korjataan heti).
Tuskin 'koiravapaisiin' kahviloihin ja ravintoloihin edes tulee sellaiset tyypit joilla ei oma piski ole hallinnassa. Näin mä uskon.
Tuliko sulle tampio yllätyksenä se, että eri koirayksilöt aiheuttaa erilailla allergiaa! Voi olla, että joku tietty yksilö, sanotaan vaikka mummon kaiman saksanpaimenkoira, aiheuttaa allergiaa, mutta taas kaverin saksanpaimenkoira ei.
Ja toiselle tulee siitä pikkufifistä allergiaa, mutta ei sitten taas esim. poikaystävän pystykorvasta.
Aivan tosi asia. Toisilta yksilöiltä (riippumatta rodusta) irtoaa enemmän ja allergisoivampaa hilsettä kuin toisilta. Siksipä ei voida sanoa olevan näitä kaikkien luulemia 'allergiavapaita' rotujakaan.
t. edellinen..
opaskoira tulla?
Ei toki, pysykööt poissa sellaiset jotka tarvitsevat avukseen opaskoiran
en taatusti mene sinne enää ikinä. Eläinten paikka ei ole siellä missä ruokaa tarjoillaan. Hih, kohta saan varmasti kimppuuni ihmiset, joille eläimet ovat kaikki kaikessa! :D
Huomattavasti vähemmän esim. koirista on haittaa ja harmia, kuin lapsista!
Lapset huutaa, rääkyy, kiukuttelee ym ym. joka todella rassaa hermoja ja pilaa koko ravintola käynnin. Koira sen sijaan osaa olla hiljaa ja todennäköisesti vain nukkuu jaloissa. Ainakaan oma koirani ei ole kuolaavaa "merkkiä", ei osaa kerjätä (nukkuu aina pöydänalla kun syömme) ja on rodultaan sellainen, josta ei karvaa lähde.
Tuskin 'koiravapaisiin' kahviloihin ja ravintoloihin edes tulee sellaiset tyypit joilla ei oma piski ole hallinnassa. Näin mä uskon.
Meidän koira on todella rauhallinen ja hyvinkäyttäytyvä. Ruotsissa lomaillessamme koira on mukana kaikkialla (ruotsi on euroopan tasoa koira-asioissa). Koira istuu kiltisti pöydän vieressä ilman mitään ongelmia ja ihmiset käy ihailemassa.
Edellinen koira on paljon villimpi ja ei olisi todellakaan tullut edes mieleen ottaa sitä ravintolaan
. Ruotsissa lomaillessamme koira on mukana kaikkialla (ruotsi on euroopan tasoa koira-asioissa). Koira istuu kiltisti pöydän vieressä ilman mitään ongelmia ja ihmiset käy ihailemassa. Edellinen koira on paljon villimpi ja ei olisi todellakaan tullut edes mieleen ottaa sitä ravintolaan
ja niin se monessa maassa toimii: ilman ihmeellisiä sääntöjä ja kieltoja, vain ihmisten oman huomaavaisuuden varassa. Eikö tämä luontainen huomaavaisuus oikeasti toimi Suomessa vai luulevatko ihmiset vaan niin kun täällä on totuttu että joka asia pitää säädellä kirjallisilla säännöillä (esim. kerrostalojen järjestyssäännöt, ei sellaisiakaan monessa muussa maassa näe ihmiset yleensä ymmärtää ihan itsekin ettei saa meluta yöaikaan, ravistella mattoja alakerran parvekkeelle jne)?
Eihän koiraa missään nimessä voi ottaa terassille mukaan pöydän alle nukkumaan. Se on niin epähygieenistä!