Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos näen koiran kahvilassa tai ravintolassa,

Vierailija
18.01.2012 |

en taatusti mene sinne enää ikinä. Eläinten paikka ei ole siellä missä ruokaa tarjoillaan. Hih, kohta saan varmasti kimppuuni ihmiset, joille eläimet ovat kaikki kaikessa! :D

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saanko tuoda myös kissani? Entä hevoseni, tai ainakin ponin, sehän on samankokoinen kuin isokokoinen koira? Samassa paskassa kaikki tarpovat ja samanlaista karvaa ja kuolaa erittävät. Miksi niitä elukoita pitää saada raahata joka paikkaan?

Vierailija
42/100 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä täh?? Onko nyt tullut joku lakimuutos että koiria saa tuoda ravintoloihin? Ei voi olla totta. Kertokaa mulle että tää koskee vain koulutettuja opaskoiria!! Huoh... Voin kuvitella mitä siitä syntyis kun mun sesse pääsis riehumaan ravintolaan. Ja KYLLÄ mä koulutan sitä. Se on vasta alle puolivuotias joten pahoja tapoja riittää kitkettäväksi. Se vaatii pitkiä hermoja ja en todellakaan oleta, että satunnaisilla ihmisillä riittää jaksamista kieltää MINUN koiraa esim. kerjäämästä ruokaa pöydästä, hyppimästä innoissaan vasten toisten hienoja ravintolakuteita/tarjoilijoita jotka kantaa ruokaa. Ei niiden koirienkaan joka paikkaan tarvi päästä vaikka ne rakkaita onkin. NE ON ELÄIMIÄ.

Kai sitä järkeä saa käyttää tässäkin asiassa. Jos et koiraasi osaa pitää aisoissa, et tuo sitä yleiselle paikalle. On se kumma juttu, että Ranskassa ravintoloissa ja kahviloissa ei ole noita ongelmia. Pitääkö kaikki tehdän niin kamalan vaikeaksi...?

Hmmm. Toisaalta en ole myöskään Ranskassa törmännyt ravintoloissa häiritseviin lapsiin, vaikka hienoissakin ravintoloissa tulee vastaan suht pieniäkin lapsia.

Ranskassa ja muualla Euroopassa ei harrasteta mitään vapaata kasvatusta. Mukulat on ruodussa ja niin on elukatkin. Suomessa kumpikaan ei toimi, vapaana juoksee lapset ja koirat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ravintoloihin ja kahviloihin ne eivät kuuluu. Terassit ovat ulkotilana eri asia. Voin vain kuvitella mitä esim. 15 koiraa samassa paikassa tekevät. Voidaanko koiria olla päästämättä sisään vaikka käytöksen perusteella? Tai tuleeko oviin ielto koira-allergisilta? Miten tarjoulijat mahtuvat liikkumaan pöydissä, kun monissa paikoissa nytkin tekee tiukkaa?

Jotenkin en vain usko, että lakiuudistus muuttaisi mitään, tuskin monikaan paikka ottaa koiria vastaan jatkossakaan.

Vierailija
44/100 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en taatusti mene sinne enää ikinä. Eläinten paikka ei ole siellä missä ruokaa tarjoillaan. Hih, kohta saan varmasti kimppuuni ihmiset, joille eläimet ovat kaikki kaikessa! :D

Koira on harvoin maksava asiakas.

vaan sen puudelin omistaja Paris Hilton tai muu timanttimamma.

Vierailija
45/100 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä täh?? Onko nyt tullut joku lakimuutos että koiria saa tuoda ravintoloihin? Ei voi olla totta. Kertokaa mulle että tää koskee vain koulutettuja opaskoiria!! Huoh... Voin kuvitella mitä siitä syntyis kun mun sesse pääsis riehumaan ravintolaan. Ja KYLLÄ mä koulutan sitä. Se on vasta alle puolivuotias joten pahoja tapoja riittää kitkettäväksi. Se vaatii pitkiä hermoja ja en todellakaan oleta, että satunnaisilla ihmisillä riittää jaksamista kieltää MINUN koiraa esim. kerjäämästä ruokaa pöydästä, hyppimästä innoissaan vasten toisten hienoja ravintolakuteita/tarjoilijoita jotka kantaa ruokaa. Ei niiden koirienkaan joka paikkaan tarvi päästä vaikka ne rakkaita onkin. NE ON ELÄIMIÄ.

Ei se lakimuutos tarkoita, että sinun on vietävä hankala koirasi väkisin ravintolaan, vaan sitä, että ravintoloitsija saa itse päättää, voinko minä ottaa hyvin käyttäytyvän koirani hänen omistamaan paikkaan. Harmi, että olet noin rajoittunut. Ja harmi, että et pärjää koirallesi. Vanhempi koirani oli pentuikäisenä parikin kertaa mukana Saksassa ja oli ihan älyttömän kätevää, kun sai heti parhaassa iässä kokemusta mm. ravintolassa olosta. Ja kas kumma, osaa edelleen olla kiltisti ja huomaamattomasti pöydän alla. Ei taatusti häiritse ketään, suurin osa ei varmaan edes huomaa. Terassilla osaavat olla molemmat. Ja tietenkin koirat pidetään tiukasti hihnassa ja pöydän/ penkin alla.

Vierailija
46/100 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saanko tuoda myös kissani? Entä hevoseni, tai ainakin ponin, sehän on samankokoinen kuin isokokoinen koira? Samassa paskassa kaikki tarpovat ja samanlaista karvaa ja kuolaa erittävät. Miksi niitä elukoita pitää saada raahata joka paikkaan?

tuhatjalkaisen, akaattikotilot, sekä tuon pikkumatosen, jota kaalikääryleeksi kutsutaan ja joka on lajiltaan boa-käärme (ylipainoinen albiino, nyt kun kantaa munia).

Mutta tälleen tarjoilijana voin sanoa sen, että a) jos ravintolaamme tulee tuo sallituksi, niin otan lopputilin. En todellakaan ala tuohon leikkiin mukaan.

b) en astu jalallanikaan sellaiseen ravintolaan jossa tuo on sallittua.

Enpä ole muuten mennyt ulkomaillakaan sellaiseen paikkaan jossa on koirat makaamassa pöydän vieressä.

Sille ravintolatyöntekijälle joka kertoi noista hygienia rikkomuksista ravintolassaan: Kerro edes paikkakunta missä noin tehdään? Osaan sitten välttää sitä paikkaa.

Meidän ravintolassamme on sen verran tiukat säännöt hygienian kanssa, että tuollaisesta pelleilystä saisi potkut. Työntekijät eivät tule sairaina töihin, eivätkä myöskään puolikuntoisina. Niin kokit kuin tarjoilijatkin ensin pesevät ja sitten desifioivat wc käynnin jälkeen kätensä ja ruokaa käsitellessä käytetään hanskoja, aina.

Käytännössä mulle on yksi ja sama miten kokit kokkaavat kotonaan, mutta muille ruokaa tehdessä pitää olla tarkka.

P.s. Minua ei käytännössä haittaa koirien likaisuus, vaan enemmän se miten paljon niistä on muuta haittaa. Se kilttikin koira voi olla vieraille vihainen, tai sitten mahdollisille muille koirille. Pikkukoirat melkein poikkeuksetta räksyttävät ja isot ovat tiellä.

Toivottavasti suurin osa ravintoloista heittää sen kieltokyltin oveen.

Vierailija
47/100 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutisoi tästä asiasta, kuvituksena oli kuva Helsingin Vaasankadun hilpeästä hauesta, jonne koiria sai tuoda ainakin silloin, kun minä asuin Hauen naapurissa 90-luvun lopussa ja 2000-luvun alussa. Silloin ei ainakaan koirista ollut mitään häiriötä, makoilivat rauhallisena pöytien alla. Enpä oikein usko, että monikaan haluaa pilata iltaansa ottamalla mukaansa hösäävää ja kaikkeen haukkumalla reagoivaa koiraa, en minä ainakaan ottaisi meidän koiraamme mukaan ravintolaan, kun sitä pitäisi jatkuvasti olla rauhoittelemassa.

Ja tosiaan, ravintolat saavat itse päättää, päästetäänkö koiria sisään vai ei (ilmeisesti tämä on jäänyt moneelta herneen nenään vetäneeltä mammalta huomaamatta). Käytännössä varmaan hyvin harva ruokaravintola sallii koirat, luulenpa, että kyse on enemmän kahviloista ja baareista.

Monessa Euroopan maassahan koirat ravintolassa on ihan tavallinen juttu, ja jotenkin ne esim. Saksassakin pärjäävät tämän asian kanssa. Suomessakin olen muutamassa paikassa törmännyt koiriin ravintoloissa ja muissa vähän erikoisemmissa paikoissa, tuolla Hauessa tosiaan koiria on ollut, yhdessä huoltoaseman baarissa pohjosessa, Herttoniemen kirjastossa ja vintage-vaateliike Play it again Samissä.

Vierailija
48/100 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koiria on ollut kahviloissa iät ja ajat. En ole edes tullut ajatelleeksi, että ne voisi kokea häiriönä. Ilmeisesti Ranskassa ei ole allergisia. Taitaa ainakin olla huomattavasti vähemmän kuin Suomessa. Toisaalta pariisilaiskoirat myös käyttäytyvät suomalaiskoiria paremmin, ovat tottuneet ihmisjoukkoihin ja hälinään.

Olin pari viikkoa sitten pubissa Lontoon Belgraviassa (mikä on todella hienostunut ja kallis alue, sellainen brittiaatelisten kaupunkiasuntoalue). Siellä oli tweedtakkisedillä corgiet pöytien alla, eikä ketään haitannut. Ei minuakaan.

Mutta suomalaiset on toki niin herkkiä ja siistejä ihmisiä;)

Vierailija
49/100 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun pihaan tulee turistibussi, porukasta pystyy heti päättelemään, miten paljon ja miten erilaisia ruokavammaisia sieltä on tulossa. Pääsääntöisesti mitä pohjoisempaa, sitä enemmän kaikkea vaivaa löytyy erilaisista yliherkkyyksistä pierutautiin.

Tiedän kyllä että Suomessakin tuota vähättelyä esiintyy ja aika paljonkin, mutta ulkomailla esim. pahaa laktoosi-intoleranssia ei huomioida.

Kerran tein, nimenomaan Ranskassa sen virheen että luotin että ruoassa ei ole maitoa, niin miten kävi?

- Parin puraisun jälkeen juoksin vessaan oksentamaan, ja sen jälkeen olinkin loppupäivän hotellihuoneen vessan lattialla nukkumassa.

Oma yliherkkyys on noin paha, ja pienikin määrä maitoa tai voita saa minut oksentamaan.

Vierailija
50/100 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joillakin aina vaan hämärtyy ihmisen ja eläimen ero? Että kun lapset saavat tulla ravintolaan ja niille on peräti leikkinurkka ja saavat ihan vessaakin käyttää, niin kyllähän se koirakin saa tulla?! Kukkuu, ihminen on ihminen ja koira on eläin. Eläintä on kohdeltava hyvin eikä sitä saa satuttaa, mutta ihmisen oikeuksia sillä ei ole.

matkustellut vaikkapa Euroopassa? Monessa Euroopan maassa tämä ihmisen ja eläimen ero on näköjään ollut aina hyvin hämärtynyt, kun koirien tuominen ravintoloihin ei ole koskaan ollutkaan kielletty.

Vierailija
51/100 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en mäkään halua niitä ravintolaan. Ehkä just jossain kesäravintolan terassinkulmassa koira voi makoislla, jos se osaa olla hiljaa ja paikoillaan.

Vierailija
52/100 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen silmissäni tilanteen kun saavun neljän kissani kanssa ruokaravintolaan ja se kissoihin ei niin suopeasti suhtautuva koira äkkää ne kissat.

Vierailija
53/100 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleemme allergisia, ja lisäksi pelkään koiria.

on epähygieenistä syödä koirien seassa

entä seisovat pöydät, siel sitten koirat naukkailee seassa?

hyi

jää multa noi ruokapaikat käymttä

Vierailija
54/100 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sakkia. Näitä ketjuja kun lukee, niin rasittaa olla suomalainen. Pysykää kotona. Älkää menkö ravintoloihin älkääkä ainakaan matkustako.

Vierailija
55/100 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta syksyllä olin Englannissa matkailemassa ja ryhmään kuului sekä brittejä että suomalaisia. Britit vitsailivat ja pitivät hauskaa ja olivat piristävää ja positiivista seuraa.

Suomalaisista osa ( ei onneksi kaikki ) valitti jatkuvasti mm. seuraavista asioista: allergiaa tulee kokolattiamatoista, eläimistä pubeissa, pölyisistä ikkunalaudoista hotellissa ja ihmisten reippaammasta tyylistä käyttää hajusteita.

Ja kaikki oli niin vaikeaa ja erilaista, jossain vaiheessa taisi kaunis syysaurinkokin häikäistä liikaa.

Miksi tällaiset ihmiset matkustavat esim. Britanniaan, mistä kaikki tietää, että hygieniataso ei ole Suomen tasoa? Ja tähän haluaisin lisätä, että itse pidän Britanniasta juuri tämän rosoisen, vanhanaikaisen kauneuden vuoksi ja parasta ovat huumorintajuiset ihmiset. Ja pubeissa lattiallamakaavat koirat ovat kuin suoraan vanhoista elokuvista : )

Vierailija
56/100 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleemme allergisia, ja lisäksi pelkään koiria. on epähygieenistä syödä koirien seassa entä seisovat pöydät, siel sitten koirat naukkailee seassa? hyi jää multa noi ruokapaikat käymttä

No ei tasan naukkaile koirat pöydissä!

Nyt ihmetyttää että onko suomalaiset niin vähäjärkistä kansaa että täällä ihmiset eivät oletettavasti itse osaa päättää onko juuri heidän koiransa sellainen että sen voi häiriöttä tuoda ravintolaan. Monissa muissa maissa Euroopassakin nimittäin asia onnistuu ihan sujuvasti, ilman että on kasaa sääntöjä millaisen ja minkäkokoisen ja kuinka monta koiraa saa tuoda saati saako tuoda myös lampaan tai tarantellan tai akaattikotilon. Ihmiset vaan näyttävät käytännössä tuovan vain rauhallisia koiria jotka makoilevat omistajan ruokaillessa pöydän alla tai vieressä ilman mitään ongelmia. Useimmiten tuotavat koirat ovat myös pieniä tai pienehköjä, jos perheellä on vaikka isoja vahti- tai paimenkoiria ei niitä ravintolaan rahdata vaan lasten tai emännän seurakoira. Eikä ihmiset vie myöskään räksyttäviä, lapsia jahtaavia tai rauhoitumaan kykenemättömiä koiria sinne. Suomalaisetko on niin yksinkertaisia että jos koirat sallitaan niin ne ei enää käytä mitään harkintaa vaan tuovat ihan mitä vaan koiria sinne?

Vierailija
57/100 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden astioiden mukana.

Ei koiran suu ole yhtään sen saastaisempi kuin ihmisenkään.

Vierailija
58/100 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sakkia. Näitä ketjuja kun lukee, niin rasittaa olla suomalainen. Pysykää kotona. Älkää menkö ravintoloihin älkääkä ainakaan matkustako.

Minulla on kolme koiraa, mutta niillä ei ole mitään asiaa keittiöön. Ikinä.

Siksi en halua koiria ravintoloihinkaan.

Kurittomista lapsista on jo tarpeeksi haittaa ravintoloissa. Toivoisinkin että perustettaisiin sellaisia ruokaravintoloita, joihin ei saisi lapsia tuoda, ei edes niitä hyvin käyttäytyviä, tai varsinkaan vauvoja/taaperoita.

Ja on minulla lapsiakin, mutta jos haluan nauttia hyvästä ruoasta, rauhassa, en minä lapsia ota ravintolaan mukaan.

Vierailija
59/100 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ilman muuta tulla isäntänsä tuolin alle makoilemaan sisälle ravintolaan tai terassille. Meidänkin iso koira on päässyt poikkeuksetta terassille ja sille on juoksutettu heti vesikuppi ja sitä on rapsuteltu ja sille on juteltu mukavia. Näin kummallakin puolen Atlanttia. Mutta eihän se tietenkään Suomessa käy.

Onko laskussasi laskutettu erikseen koiran vesikippo?

Vai maksaako sen veden kaikki asiakkaat, riippumatta siitä, onko koiraa vai ei.

Eihän se ole ravintolan kokonaisvedenkäytössä kuin yksi hyttysen pieru. Ja eiköhän se vesiannos tule katetuksi 2-6 ihmisen ruoka- ja juomaostoksella.

Vierailija
60/100 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme koiraa, mutta niillä ei ole mitään asiaa keittiöön. Ikinä.

Siksi en halua koiria ravintoloihinkaan.

Kurittomista lapsista on jo tarpeeksi haittaa ravintoloissa. Toivoisinkin että perustettaisiin sellaisia ruokaravintoloita, joihin ei saisi lapsia tuoda, ei edes niitä hyvin käyttäytyviä, tai varsinkaan vauvoja/taaperoita.

Ja on minulla lapsiakin, mutta jos haluan nauttia hyvästä ruoasta, rauhassa, en minä lapsia ota ravintolaan mukaan.

joo Suomeen voisi perustaa sellainen Steriilit Syöjät-ravintolaketju. Siellä voisi sitten olla täysi eläin-ja lapsikielto : )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä