Kaverini lapsi joutui pienryhmään,muttei kerro miksi
Ja siksi kysynkin teiltä,mikä voisi olla syynä että joutuu(pääsee)pienryhmään? Lapseni kertoi että siellä on kaikki villit lapset,mutta olisiko muitakin syitä? Kaverini lapsi ainakin vaikuttaa normaalilta.
Kommentit (26)
voi olla esim. jos on oppimisvaikeuksia. Vaikka ongelmaa kielellisen kehityksen puolella, tai matemaattisia haasteita.
Osalle lapsista vain pienryhmä mahdollistaa parhaat oppimistulokset, keskittymiskyky saattaa herpaantua isossa ryhmässä kaikista ärsykkeistä.
Meillä yläasteella aika usein pienessä ryhmässä on ne häiriköt, joiden numerotkin tosin ovat aika alhaiset.
Voi olla oppimisvaikeuksia tai haasteita keskittymisessä ja tarkkaavuudessa.
pienryhmässä. On hieman viivästymää puheessa ja kuullun ymmärtämisen vaikeutta. Päätyi tuohon ryhmään, koska pystytään paremmmin tukemaan kehitystä.
tiedä? Niin ja lisäisin että lapsi oli omani kanssa samalla luokalla,ja tiedän että on normaali,lukuunottamatta murrosiän kipuilua,jot akyllä omassakin lapsessa on nähtävissä.
ap
voisiko syy olla numeroiden lasku/murrosikä ja siihen liittyvä kapinamielisyys?Olen tätä lasta meilläkin usein nähnyt tekemässä läksyjä omani kanssa,ihan normaalit harrastukset molemmilla eikä mielestäni mitään vikaa.
voisiko syy olla numeroiden lasku/murrosikä ja siihen liittyvä kapinamielisyys?Olen tätä lasta meilläkin usein nähnyt tekemässä läksyjä omani kanssa,ihan normaalit harrastukset molemmilla eikä mielestäni mitään vikaa.
mutta lienee sitten nuo murrosiän kipuilut aiheuttaneet esim. lintsailua tms.
Ja tuli nyt kyllä melkein huono omatunto, kun täällä jonkun teiniparan asioita jauhan.
Ja oikeasti, mitä ihmettä sinä spekuloit tässä foorumissa kaverisi yksityisasiasta? Ilmeiessti juuri tästä syytä hän ei sinulle avaudu .
Ja oikeasti, mitä ihmettä sinä spekuloit tässä foorumissa kaverisi yksityisasiasta? Ilmeiessti juuri tästä syytä hän ei sinulle avaudu .
silloin kun itse kävin koulua,oli olemassa tarkkis jossa oli kaikki vammaiset ja häiriköt samassa.Nykyään tuntuu että vähästäkin epäsopivasta oppimisesta älähdetään ja kaavaillaan siirtoa muuhun ryhmään.Ei sillä,varmaan ihan hyvä,muttei mikään noista edellisistä vastauksista täsmännyt.Tai sitten lapselle on yhtäkkiä tullut jokin oppimisvaikeus,en tiedä.
ihmettä sulle kuuluu se, mitä kaverin lapsi tekee tai on tekemättä? Jos sun kaveri ei halua sulle kertoa, niin eikö kannattais antaa asian olla?
Ja oikeasti, mitä ihmettä sinä spekuloit tässä foorumissa kaverisi yksityisasiasta? Ilmeiessti juuri tästä syytä hän ei sinulle avaudu .
silloin kun itse kävin koulua,oli olemassa tarkkis jossa oli kaikki vammaiset ja häiriköt samassa.Nykyään tuntuu että vähästäkin epäsopivasta oppimisesta älähdetään ja kaavaillaan siirtoa muuhun ryhmään.Ei sillä,varmaan ihan hyvä,muttei mikään noista edellisistä vastauksista täsmännyt.Tai sitten lapselle on yhtäkkiä tullut jokin oppimisvaikeus,en tiedä.
Olet sitten sairaan utelias..
Noh, meilläpäin koulussa jaetaan oppimisryhmiin oppimistavan mukaan, eli hiljaiste nyhertäjät yhdessä ja liiikkuvat lapset toisessa.
Yllätäen näitä aktiivisia oppijoita on vähemmän.
Erityislapsia on korkeintaan puolet ryhmän koosta ja heillä voi olla mitä tahansa vaikeuksia kehitysviivästymästä puhevaikeuteen. Pienryhmään ei mennä, sinne päästään: resursseja on triplasti verrattuna perusryhmään niin materiaaleissa kuin opettajien osaamisessakin. Kaikki lapset hyötyvät mm. aistiradoista, 2-3 lapsen leikkipiireistä sekä erityisistä viittomista, jotka ovat puheen tukena.
Erityislapsia on korkeintaan puolet ryhmän koosta ja heillä voi olla mitä tahansa vaikeuksia kehitysviivästymästä puhevaikeuteen. Pienryhmään ei mennä, sinne päästään: resursseja on triplasti verrattuna perusryhmään niin materiaaleissa kuin opettajien osaamisessakin. Kaikki lapset hyötyvät mm. aistiradoista, 2-3 lapsen leikkipiireistä sekä erityisistä viittomista, jotka ovat puheen tukena.
voiko olla syynä paha murrosikä? ala-asteesta kyse.
toinen lapseni on koska hänellä on adhd,syy voi olla mikä vaan ja ei sinne ihan helposti pääse/joudu
kenellekään- ei edes kouluun, vaikkakin sit suositellaan kerrottavaksi kouluun, että saa paremmat tukitoimet lapselle
mutta koulunkäynti vaan jostain syystä romahtanut, niin päädytty tukemaan, ehkä hetkellisesti.
Miksi kaikella täytyy olla nimi eikö tukea saa antaa ilman diagnoosia?
voi olla erityistä tukea tarvitsevia lapsia tietty määrä, esim 4 kpl kuudestatoista. Erityinen tuki voi tarkoittaa monia asioita, esim. tarkkaavaisuushäiriö, mamu-lapsi joka tarvitsee kielellistä erityistukea yms. Ei oo kaikki villejä...