damn! lääkäri määräs tänää napapiikit
otettavaks joka päivä raskauden loppuun asti ja siit viel 6 viikkoo eteenpäin. Ei oo rahaa ostaa semmosia. Ihan järkyn kalliita. =( Tiedän että vauvan kehitys on vaarassa, mutta minkäs teet. Suututtaa niin vietävästi.
Kommentit (44)
napapiikkirumbaan raskausaikana joutuneet? Mietin siksi että itselläni oleva sairaus oli olemassa jo edellisen raskauden aikana, mutta sitä ei tiedetty, eikä vaikuttanut mitenkään
mitaan, se ei meinaa kuin etta sulla on ollut hyvaa onnea...
10 piikkiä 38e kelan korvauksen jälkeen.
Ei ihan viittäkymppiä siis.
Multa löytyi tulppariskiä lisäävä geenivirhe vasta lastenteon jälkeen, yhdessäkään raskaudessa ei ongelmia. Olisi siis pitänyt pistää kaikissa raskauksissa/synn. jälk. HUH! :)
ja piikitin rv 24 alk. ja nelisen viikkoa synnytyksen jälkeen. Mutta jos sulla ap ei ole varaa näihin lääkkeisiin, niin miten sulla on varaa vauvaan? Entäs jos vauva tarvitsee jotain lääkettä, tai muuta nopeaa hankintaa syntymänsä jälkeen?
150€ tai sitten voi ostaa 5 päivän satsin erimerkkiä 35€. No money, no funny. Palkka tulee perjantaina, mut ei siit riitä ees ruokaan rahaa. soskusta ei saa mitää, ku on muka hyvät tulot, eli käteen 1600€ palkkaa ap
Sulla jää ihan kivasti rahaa verojen jälkeen, miten niin ei rahaa ruokaan Mihin rahat häviää?
Ulosottajakin jättää rahaa käyttöön?
ja mies lomautettuna ja nyt kun saa palkan, niin ne pitäisi maksaa pois. Lisäksi mies ei saa tässä kuussa tai vielä ensi kuussakaan mitään. Muuten ei oiskaan hätää.
ap
jos ei ois niin paljon synnynnäisiä sairauksia ja lapsuuden ajan lääkärijuttuja että sen sais
vastike 305€, laina 305€, opintolaina 150€ puhelin 30€, netti 40€ vakuutukset 130€, sähkö 65€, sairaalalaskut 50€ bensa 100€ ja 500 euroa lainarahaa, jolla maksettiin viimekuun laskuja.
Ei vaan jää mitään.
ap
Joka päivä pistän aamuin ja illoin, siis kahdesti päivässä. Nyt raskausviikko 6 menossa eli pistelen vielä ainakin 40 viikkoa.
No maksukatto tulee kohta täyteen tämänkin vuoden osalta eli sitten on halpoja. :) Ja kyllähän se kirpaisee aina kun pistää, mutta siihen tottuu. Maha vaan on jo nyt kamalan näköinen, täynä mustelmia, miltähän se näyttää 40 viikon pistelyn jälkeen. :(
kun vauva on liki 40 vko. Maha iso, nahka pinkee. Teki pahaa pistää kun tunne, että pistää jo vauvaa silmään.
Mulla geenivirhe löytyi ennen viimeistä raskautta pinnallisten tukosten myötä. Loppujen lopuksi olen sairastanut kaksi kertaa syvän tukoksen ja siksi syön loppuikäni Marevania.
vastike 305€, laina 305€, opintolaina 150€ puhelin 30€, netti 40€ vakuutukset 130€, sähkö 65€, sairaalalaskut 50€ bensa 100€ ja 500 euroa lainarahaa, jolla maksettiin viimekuun laskuja. Ei vaan jää mitään. ap
Kallista oli! Eikä tullut edes vauvaa! :(
ensin piikit, että saatiin alkiot, sitten alkoi klexanen pistely koko raskausaika+6viikkoa. Osa tietysti meni yli kelan maksukaton. Mutta yhteensä lääkkeet+lääkärikäynnit ennen lapsen syntymää maksoi noin 2000e ja tämä siis yhden vuoden aikana (vuosi vaihtui välissä, muutenhan se olis tullu halvemmaksi)
Ja ei kyllä tullu mieleenikään valittaa, olisin tuosta lapsesta maksanut vaikka toiset 2000e. Se on vaan jostain muusta pihistettävä!!
OT oliskin hyvä jos vauvan pystys tekemään vaan suoritettuaan tommosen parin tonnin laskun, tulis ainakin vaan haluttuja ja rakastettuja vauvoja, joita varmasti pystytään elättämään!
Minä piikitän monta kertaa päivässä iseäni loppuikäni
Muistan kyllä vielä edelleen minkälainen shokki se oli alkuun. Ei se piikittäminen mitään herkkua ollut, varsinkaan piikkikammoiselle, puhumattakaan siitä että miten masentavaan oli tiedostaan se että tätä tää nyt sitten on?
meneekö ne helposti vanhaksi?Mulla olisi,mihin lähetän?
meneekö ne helposti vanhaksi?Mulla olisi,mihin lähetän?
Muistan kyllä vielä edelleen minkälainen shokki se oli alkuun. Ei se piikittäminen mitään herkkua ollut, varsinkaan piikkikammoiselle, puhumattakaan siitä että miten masentavaan oli tiedostaan se että tätä tää nyt sitten on?
Mulla nyt menossa neljäs raskaus, jossa pistän Klexanea. Raskauden alusta loppuun + 6 viikkoa jälkikäteen. Tällä kertaa vieläpä sitä isompaa annosta, eli 0,6ml KAHDESTI päivässä. Maksavat noin 260€/kk, tosin nyt ehti tulla maksukatto ennen vuodenvaihdetta täyteen ja pistän vielä hetken noita "ilmaisia".
Lääke vaan ei ole aina auttanut, keskenmenoja useampi :(
Olen myös köyhä, eikä varaa noin kalliiseen lääkkeeseen olisi, mutta pakko mikä pakko..
niin se on estämään veritulppaa. Ts. sun oma henkesi voi mennä jos et saa sitä piikkiä. Tai jos käy huonosti, henki säilyy mutta esim. menetät raajan tms.
Jos rahaa ei ole, sossusta maksusitoumus. Sen saa kyllä ihan saman tiän ja jopa sairaalan sosiaalihoitaja auttaa sua jos et oikeeseen sossuun pääse käymään tai voi soittaa.
raskauden aikana (oletan etta siita on kyse) korvaa Suomessa KELA? Jo on aikoihin eletty.
ei Klexanea pistetä im tai sitten on kyllä mennyt ihan väärään paikkaan...
Sulla jää ihan kivasti rahaa verojen jälkeen, miten niin ei rahaa ruokaan Mihin rahat häviää?
Ulosottajakin jättää rahaa käyttöön?