Työttömien "kurjuudesta"
Minkä takia täällä vieläkin itketään sitä, kuinka huonosti työttömillä on asiat? Juurihan he saivat roiman korotuksen. Miten paljon siitä kotona istumisesta sitten pitäisi maksaa? Itse tienaan 200e enemmän kuin työtön, vaikka olen koko päivä töissä. Työttömänä jäisi kuussa 900e ruokarahaa. Eipä kohta kannata käydä töissä, jos noille ulisijoille pitäisi vielä enemmän maksaa kaiken maailman tukia.
Kommentit (40)
saan työmarkkinatukea nettona 489 euroa, lapsilisä 150, elatusmaksu 150. Asumistukea saan 420 ja vuokra on 620.
Laskekaa huviksenne paljon minulle jää käteen vuokranmaksun jälkeen.
Teen sen puolestanne. 589 euroa. Tästä pitää maksaa vielä sähkö, netti, kännykkä, opintolainan lyhennys, sekä kotivakuutus.
Ja minulla on 11-vuotias lapsi. Aika tiukoilla ollaan.
Yksi syy työttömyyteen on todella tuo ajatus, että jonkun tulee töitä järjestää sen sijaan että ryhtyisi tekemään niitä töitä. Vaikka lumenluontoa talojen pihoista tms.
kuinka auvoista on nuoren sairaan aikuisen elämä Kelan pelinappulana sairaspäivärahabyrokratian pyörissä.... sitä vasta kannattaakin kadehtia.
Sairastuin ja lopulta byrokratian uuvuttamana vielä ahdistuin jatkuvasta tulojen vähäisyydestä, nyt mielialalääkkeet pitää huolen että vaikka tili on nollilla ei ahdista yhtään.
Nimim. ei huolta huomisesta kun ei tietoa siitä
lappuja, irtisanokaa traktorimies, teen työt puoleen hintaan 10€/tunti. Veroja en kylläkään maksa. t. työtön.
Mikäs se on työttömällä aamuyöllä herätä naapuripihaa kolaamaan, hissukseen ettei naapurit herää, kun saa päivän kotona nukkua.
Kyllä mulle työ kelpaa, veroja en kylläkään ala maksamaan.
Ja voin poimia naapurille pakastimen täyteen mustikkaa 5€/litra. Veroja en maksa siitäkään.
Saan itse työmarkkinatukea ja se on lapsikorotuksen kanssa alle 600€/kk. Siitä maksetaan vuokra, menot, ruoka, lapsen kustannukset...
kuule olen itte tossa kohdessa se on plus miinus.nolla ja nyt on kaikki ok työttömänä.pääsee kaikkeen käsiksi minin ei ollu aikaisemmin virtaa tää on hyvä
niinpä ja sitä on.tää koko järjestelmä on
saan työmarkkinatukea nettona 489 euroa, lapsilisä 150, elatusmaksu 150. Asumistukea saan 420 ja vuokra on 620.
Laskekaa huviksenne paljon minulle jää käteen vuokranmaksun jälkeen.
Teen sen puolestanne. 589 euroa. Tästä pitää maksaa vielä sähkö, netti, kännykkä, opintolainan lyhennys, sekä kotivakuutus.
Ja minulla on 11-vuotias lapsi. Aika tiukoilla ollaan.
oih nytr liikutaan kaikkien herkällä alueella oih jos jiokin toinenkin on sen kokenu mulle se on joka vuosi helpotus kun pääsee pois pyörästä jossa oon pyörinyt yli kymmenen vuotta.
Mihin unohdit asumistuen, toimeentulotuen, lapsilisän, elatusavun?
Suomessa on ihan hyvä yhteiskunnan turvaverkko.
t. työtön yh
Saan itse työmarkkinatukea ja se on lapsikorotuksen kanssa alle 600€/kk. Siitä maksetaan vuokra, menot, ruoka, lapsen kustannukset...
joo on han se toistaikseksi mukavaan näin ja en voi kieltää etten nauttisi tästä olen yli kymmenen vuotta tukenut kaikkea ja kun mulla nyt on niin nautin koko sydämmelle tästä.mulla on iksi poikka mikä aina vaatii pitää koittaa järjestää ok kyllä se tästä mennee.
niinolet onnellisessa asemassa. Saat olla töissä. Minä olen mielelläni töissä, paljon mieluummin kuin kotona peukaloita pyöritämässä, vaikka se ei "tilipussissa" näkyisikään. Sinulla se vielä näkyy tilipussissakin.
Mitä valitat. Ole onnellinen.
piti jonkun sekoilla epämääräisiä vastauksiaan. Mielikuva työttömistä sekopäistä tai alkoholisteista ei tällä tavalla ainakaan häviä :(
Minkä takia täällä vieläkin itketään sitä, kuinka huonosti työttömillä on asiat? Juurihan he saivat roiman korotuksen. Miten paljon siitä kotona istumisesta sitten pitäisi maksaa? Itse tienaan 200e enemmän kuin työtön, vaikka olen koko päivä töissä. Työttömänä jäisi kuussa 900e ruokarahaa. Eipä kohta kannata käydä töissä, jos noille ulisijoille pitäisi vielä enemmän maksaa kaiken maailman tukia.
vaan Suomen SURKEA palkkataso! Palkat ylös ja maksetaan työntekijöille kunnolla!
100 euroa kuussa. (Miehen palkka vaikuttaa)
Kuka kadehtii.
100 euroa kuussa. (Miehen palkka vaikuttaa)
Kuka kadehtii.
vanhempien saamaa hoitotukeakin....
"harjoittelijoita" tekemässä työtä. Niille ei tarvitse maksaa palkkaa. Minullekin ehdotettiin tällaista harjoittelua. Saisin tämän tavallisen työkkärikorvauksen 400 euro kuussa. Järjetöntä. Sitten firmat keinottelevat näillä ilmaisilla työntekijöillä ja oikeita ei tarvitse ottaakaan.
Olen akateeminen.
vaan Suomen SURKEA palkkataso! Palkat ylös ja maksetaan työntekijöille kunnolla!
nyt 40 e maksavalle bussikortille hintaa 70 e. Maitolitran hinta voisi nousta vaikka 1.5 euroon, banaanikilosta maksua 3.5 e ja perunoista 2.5 e. Sähkönhintaan 25% lisää, bensalitralle hintaa 2.5 e, poliklinikkamaksu 250 e, päivähoitomaksu 600 e/lapsi jne.
Kun palkat nousevat, nousevat maksutkin.
joukolla tekemästä työtä ilmaiseksi. Niin kauan kuin löytyy ap:n kaltaisia, jotka suostuvat paskapalkalla raatamaan töissä, eivät palkat nouse.
Omaa on valintasi, työkkärin jäsenmäärää ei ole rajoitettu, tervetuloa joukkoon.
moni ihminen on kuitenkin joskus asemassa, jossa voi vaikuttaa työyhteisöönsä tulevaan uuteen ihmiseen. Eikä sinne koskaan valita sitä työtöntä.
Ainoa vaihtoehto olisi kai ryhtyä yrittäjäksi, mutta mitä järkeä on alkaa yrittäjäksi, jos oma ala ei ole siihen soveltuva ja melko varmasti vieraan alan yrittäjänä ei kylmiltään pärjää?