Aijon lopettaa lapsen antibioottikuurin kesken
Lapselle tullut mahakipua lääkkeestä ja luin netistä että kys. lääkkeellä voi olla vakavia sivuvaikutuksia. Aloitetiin la ja pitäis antaa 7päivää, mutta lopetan sen nyt kesken. Kaikki oireet loppuivat heti ensimmäisen lääkkeenoton jälkeen.
Juu ja olen se joka eilen täällä myös vauhkosi tuosta amoxin antibiootista.
Kommentit (31)
joten ei ole mitään järkeä lopettaa kuuria kesken. Nyt vaan annat niitä maitohappobakteereja (muutaman tunnin päästä lääkkeen otosta) ja odotat että kuuri loppuu.
että pitää vain jatkaa ja katsoa mihin suuntaan maha kipu menee jos menee tosi pahaksi niin sitten yhteyttä lääkäriin...
olen itse syönyt kyseistä lääkettä ja sain sellaiset vatsakrampit etten pysynyt pystyssä.
Kelpaako teille jos käyn näyttämässä lasta lääkärissä ja pyydän uuden ab kuurin?
ap
ole kyse meille kelpaamisesta vaan sun lapsen terveydestä ja siitä tosiasiasta että kohta on koko maapallo kusessa antibioottisotkujen takia
varaat sen lääkäriajan nyt saman tien
mulle jäi kyllä epäselväksi, millaisia oireita sillä lapsella nyt oikeasti on, mutta sama se, vie lääkärille
lääkkeestä.
Korvatulehdukseen ei liittynyt mitenkään flunssa vaan pelkästään korva kipu. Ei siis edes kuumetta eikä minkäänlaista räkää tai muuta...
Vien lääkärille
ap
ratkaisu, toivottavasti löytyy sopiva lääke
paranemisia!
pelastit mun päivän ja ratkaisit mun ongelman.
Hyvää päivän jatkoa sullllllle!
ap
vanha aihe, mutta kertokaapa nyt viisaat. Kun minulla joku mieto läppävika, niin kardiologi mainitsi, että otappa siihen sitten esim Amoxin....4x . ELi, hampilääkäri määräsi Amoxinin...ja niitä sitten popsitaan laakista neljä, ennenkuin mennään vedättämään hampaita. Tämä kuulemma estää pöpöjen kiinnittymisen pumpun läppään. No on noita nelosia siis tässä useastikin syöty, eli mitenkäs tämä logiikka nyt sitten tähän pätee. Että "kesken jääneet kuurit jne" ?? Ei kyllä neuvot minulle koskeneet sellaista, että popsisin koko kuuria loppuun yksien hampaanvetojen jälkeen....vaan juuri ja vain ne 4kappaletta a´500mg Amoxin. Että kuis. ?
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:33"]
vanha aihe, mutta kertokaapa nyt viisaat. Kun minulla joku mieto läppävika, niin kardiologi mainitsi, että otappa siihen sitten esim Amoxin....4x . ELi, hampilääkäri määräsi Amoxinin...ja niitä sitten popsitaan laakista neljä, ennenkuin mennään vedättämään hampaita. Tämä kuulemma estää pöpöjen kiinnittymisen pumpun läppään. No on noita nelosia siis tässä useastikin syöty, eli mitenkäs tämä logiikka nyt sitten tähän pätee. Että "kesken jääneet kuurit jne" ?? Ei kyllä neuvot minulle koskeneet sellaista, että popsisin koko kuuria loppuun yksien hampaanvetojen jälkeen....vaan juuri ja vain ne 4kappaletta a´500mg Amoxin. Että kuis. ?
[/quote]
Äh ja huoh... No, jos lääkäri määräsi sinulle 4 kappaletta ja syöt neljä kappaletta, on tulos seuraava: et ole keskeyttänyt kuuria. Jos lääkäri määrää 10 kpl ja syöt vain 4: olet keskeyttänyt kuurin. Noudatat vain lääkärin ohjetta. Lääkäri osaa tapauskohtaisen lääkelaskennan.
sulle sieltä apteekista sanoivat?