Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliver (mikä?) Daniel

16.01.2012 |

Neljäs vauveli on osoittautunut pojaksi ja haluaisin hänellekin kolme nimeä kuten muillakin sisaruksilla.

Etunimeksi tulee todennäköisesti Oliver ja kolmanneksi nimeksi on mietitty Danielia.

Sehän on selvä että tuohon tarvitaan jotain lyhyttä ja ytimekästä väliin. Mutta mitä?

Äkkiseltään tuli mieleen Erik, mutta onko nuo -er ja -el loppuiset nimet silti liian samanlaiset vaikka välissä olisi jotain "töksähtävämpää"? Etenkin kun nimien alkuosat "Oli" ja "Dani" loppuvat iihin, ovatko joka tapauksessa liian samankuuloiset?

Oliver Alexander olis kiva ja helppo valinta mutta se häiritsee kun muilla sisaruksilla nimiä on kolme ja tällä yhdellä olisi sitten vain kaksi.

Ehdotuksia?

Isoveljen nimi on Petrus Henrik Mikael.

Kolmanneksi nimeksi ei käy Samuel koska se on lasten enon nimi ja Rafael tuntuu liian erikoiselta. Oliskos niitä muita -el loppuisia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä väliin sopisi vokaaliloppuinen, kun ensimmäinen ja viimeinen nimi päättyvät konsonanttiin. Mutta jos haluaa, että on tältä osin yhteneväinen veljen nimen kanssa, niin sitten jotain ehdottaisin ehkä jotain s-päätteistä keskelle, ettei ole niin töksähtävä..mutta tässäpä tulee..:)

Oliver Eemi Daniel

Oliver Luka Daniel

Oliver Nooa Daniel

Oliver Jooa Daniel

Oliver Joose Daniel

Oliver Mio Daniel

Oliver Miko Daniel

Oliver Onni Daniel

Oliver Tomas Daniel

Oliver Lukas Daniel

Oliver Eelis Daniel

Oliver Anton Daniel

Oliver Paulus Daniel

Ärrällinen toinen nimi olisi mun mielestä vähän liikaa, kun ensimmäinen nimi päättyy ärrään.

el-päätteisistä tulee vielä mieleen Eliel ja Manuel!?? miltäs ne kuulostaa?

Vierailija
2/4 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selailin nimikirjaa ja poimin juuri tuon Tomas nimen sieltä. :) Suvussa olisi Thomas "esi-isä".

Paulus on myös kiva, laitetaan mietintään sekin.

Eliel on liian "lälly" ja Manuel liian espanjalainen. :D

Nuo lyhyet nimet on kaikki sellaisia että periaatteessa ihan kivoja mutta en haluais omalle lapselle. Ehkä liian "tämän ajan" nimiä.

Jotain ajatonta/klassista ehkä kaipaisin 2. nimeksi, sisarusten 2. nimien tyyliin jotka ovat siis

Henrik

Eeva

Anna

Mietinnässä nyt:

Oliver Thomas Daniel

Oliver Paulus Daniel

Oliver Markus Daniel

Näköjään olen jumiutunut noihin konsonanttiloppuisiin. Mikähän olis vokaaliloppuinen ajaton/klassinen tuohon väliin sopiva?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/4 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leo olisi musta aika ajaton, ja sopisi tuohon väliin. Oliver Leo Daniel. Tai Oliver Amos Daniel?

4/4 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliver Erik Daniel - mua häirii er Er toisto.

Oliver Thomas Daniel, Oliver Paulus Daniel ja Oliver Markus Daniel - näistä mun mielestä ehdottomasti paras on Oliver Markus Daniel :)

Myös miinuksen ehdottama Oliver Leo Daniel saa kannatuksen multa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi