Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Haittaako sinua ehdokkaan kouluttamattomuus?

Vierailija
16.01.2012 |

Ennen pidettiin Suomessa ihan selviönä, että presidentillä oli korkeakoulututkinto ja taisi se jopa jossain valtiosäännössä oikein lukeakin. Nyt puolet ehdokkaista ei omaa lainkaan koulutusta, merkitseekö se sinulle jotain?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole missään vaaleissa mieheni kanssa äänestäneet ihmistä, jolla on huonompi koulutus kuin meillä itsellämme on. Tämä on aika yleinen käytäntöä monessa perheessä.

Vierailija
2/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joku koulutus ja tutkinto pitää olla. Vaikka edes amk-tutkinto. Vanhemman polven ihmisille riittää vähän vähempikin mutta pelkkä ylioppilastutkinto ei ole riittävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehdokkaat todella olisivat kouluttamattomia, tai koulutus olisi vallan muulta alalta, vaikkapa kosmetologikoulutus, niin ehkä sitten.

Vierailija
4/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvostele ihmisiä koulutuksen perusteella!

Vierailija
5/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän haittaa jos ehdokkaalla ei ole lankaan työkokemusta politiikan ulkopuolella.

Vierailija
6/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pidettiin Suomessa ihan selviönä, että presidentillä oli korkeakoulututkinto ja taisi se jopa jossain valtiosäännössä oikein lukeakin. Nyt puolet ehdokkaista ei omaa lainkaan koulutusta, merkitseekö se sinulle jotain?

Ehdotan sinulle tutustumista historiaan. En äänestä koulutuksen perusteella, maisteri olen itse. Tietääkseni vaaleissa ei ole kouluttamattomia ehdokkaita, valtiotieteen opintojen kesken politiikkaan siirtyminen on ollut perinteinen ammattipoliitikon tausta.

Vierailija
7/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole missään vaaleissa mieheni kanssa äänestäneet ihmistä, jolla on huonompi koulutus kuin meillä itsellämme on. Tämä on aika yleinen käytäntöä monessa perheessä.

Hassua, että akateemiset ovat suurilta osin Haaviston takana. :)

Vierailija
8/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisena äänestän aina vain akateemista ja näin olen kuullut kaikkien tuttujeni tekevän. Eihän Arhinmäellä esim ole edes mitään suorituksia eikä kai Haavistollakaan, muutamia kursseja. Biudetilla ei ole sitten mitän, ei edes yritystä päästä mihinkään opiskelemaan. Olisi nyt edes ammattikoulun käynyt, vaikka sen parturilinjan.

Vierailija
9/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni poliitikko on vaikkapa luokanopettaja, sairaanhoitaja tms. En pidä niitä tai omaa tutkintoani KTM yhtään sen pätevöittävämpänä kuin valtiotieteiden opiskelua ilman loppututkintoa.

Vierailija
10/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisena äänestän aina vain akateemista ja näin olen kuullut kaikkien tuttujeni tekevän. Eihän Arhinmäellä esim ole edes mitään suorituksia eikä kai Haavistollakaan, muutamia kursseja. Biudetilla ei ole sitten mitän, ei edes yritystä päästä mihinkään opiskelemaan. Olisi nyt edes ammattikoulun käynyt, vaikka sen parturilinjan.

Biaudet on oikeustieteiden yo.

Et silti edes taida tietää mitä se tarkoittaa? Tuota akateemisuuttasi ei nimittäin usko täällä kukaan. ;)

Vierailija
11/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan yliopistokoulutusta ja sitä näyttää olevan kaikilla ehdokkailla.

Vierailija
12/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni poliitikko on vaikkapa luokanopettaja, sairaanhoitaja tms. En pidä niitä tai omaa tutkintoani KTM yhtään sen pätevöittävämpänä kuin valtiotieteiden opiskelua ilman loppututkintoa.

Mun mielestä Pekalla tai Arhinmäellä ei ole juuri mitään suoritettuna, ovat siis kirjoilla koulussa linjoilla mihin pääsee todella helposti, mutta mitään opintoja ei pahemmin kummallakaan ole. Miten on?

Vierailija
13/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Pekalla tai Arhinmäellä ei ole juuri mitään suoritettuna, ovat siis kirjoilla koulussa linjoilla mihin pääsee todella helposti, mutta mitään opintoja ei pahemmin kummallakaan ole. Miten on?

Vierailija
14/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien Hgin yliopiston valtiotieteelliseen tiedekuntaan on ollut helppo päästä?

Vierailija
15/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koulutukseltaan kansakoulunopettaja (joka ei siis ole yliopistotutkinto) ja kah, Nobelinkin on saanut.

Vierailija
16/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja valtsikka "linja"?

Vierailija
17/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan sinulle tutustumista historiaan. En äänestä koulutuksen perusteella, maisteri olen itse. Tietääkseni vaaleissa ei ole kouluttamattomia ehdokkaita, valtiotieteen opintojen kesken politiikkaan siirtyminen on ollut perinteinen ammattipoliitikon tausta.

Mannerheim taisi olla ainut, jolla ei tutkintoa ole. Tosin tuo valtiosääntö on tullut paljon myöhemmin.

Vierailija
18/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat ennen? Taisi olla Kyösti Kallio, jolla oli suoritettuna vaan peruskoulu (tai mikä kansakoulu siihen aikaan olikaan) ja niin vaan oli presidenttinä.

Vierailija
19/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kappas, et osaakaan :O

Vierailija
20/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo pääsykoekirjojen pänttäys on merkinnyt enemmän opiskelua kuin ap voi kuvitellakaan. Itse luin Tampereella kv-politiikan pääsykokeeseen kuusi kirjaa, joita sitten kierrätettiin eri tenteissä seuraavat viisi vuotta (toki uusiakin opuksia tuli mukaan myöhemmin :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan