Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitoapua ei oteta vastaan..

Vierailija
16.01.2012 |

Meillä on nyt kokemusta 9 vuodesta lapsiperhearkea. Olen jotenkin yllättynyt miten vähän kaverit ehtivät meille kyläilemään. Voisin ihan hyvin ottaa meille lapsia kylään niin iltapäivisin kuin viikonloppuisin tai välillä yökyläänkin. Mutta aina menee sopimiseen kovasti aikaa, ja joskus tulee vielä peruutuksia sitten viime hetkillä. Suurin syy on kai se, että lapsilla on niin paljon harrastuksia. Ja sitten olen miettinyt sitäkin, etteivät kaverit ehkä halua antaa lapsiaan meille kylään "liian usein" ettei sitten tarvitsisi ottaa meidän lapsia vuorostaan. Minulle ei ole niin väliä sillä jos meillä on oltu enemmän. Mutta ihmiset tuntuvat linnoittuvan omiin koteihinsa, kyläily on enemmän poikkeus kuin sääntö..

Täällä palstalla aina valitetaan, ettei kukaan ystäväperhe/ sukulaisperhe suostu ottamaan lapsia hoitoon. Minulta ei ole kukaan kysynyt, ihan muutamia kertoja vain muistan. Ottaisin kyllä, ja olen jopa vihjannut muutamalle jolle on tullut äkillinen meno, että meille kävisi. Minulle on helpompaa, jos on kaveri kylässä, niin minulta ei olla koko ajan kysymässä tekemistä.

Ja olemme molemmat vanhemmat luotettavia kavereidemme mielestä, eivät pelkää, että kadottaisimme lapset :). Tai ehkä meidän kavereilla on tarpeeksi sukuverkostoa saatavilla lähellä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos suostut ottamaan vilkkaan 9kk:n. :)

Vierailija
2/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin mielelläni lapsia etenkin yökylään, että vanhemmat saisivat sitä "laatuaikaa" tai ihan muuten vaan, jos iskee pulapaikka. Mutta ei kelpaa. Minussa on jotain vikaa kai sitten ihan kuten miehessäkin. Ehkä meillä on liian sekasotkuista, kun tykkään olla lasten kanssa enkä järjestellä kaappeja.

Mukavaa on kyllä se, että omien lasten (isommat) kaverit ovat viihtyneet meillä vuosikausia. Joka päivä saa tulla ja olla iltaan asti kunnes tulee iltatoimien aika ja edessä on muutenkin koulupäivien hommat. Meillä saa syödä, jos se sopii kotiväelle.

Meille saa tulla aina yökylään myös viikonloppuna, ellei olla suorastaan influenssassa. Meille saa tulla hiihtolomaksi tai mukaan uimarantareissuille kesällä. Sekä mies että minä pidämme lapsista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nyt meidän 9-vuotias tuo koulusta kavereita. Mutta silti joudun joka viikko laittamaan vanhemmille viestejä, että edelleen saa tulla!!

Ap

Vierailija
4/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tosiaan antaisin mielelläni tuon 9kk:n hoitoon luotettavalle läheiselle. (nukkuu hyvin, että siinä mielessä kohtuu helppo hoidettavakin) Meillä ei ole tukiverkkoja vielä muodostunut ja olisi mahtavaa päästä miehen kanssa kahdestaa vaikka elokuviin.

Monet varmasti ajattelevat että jäävät teille auttajille velkaa, eivätkä siksi halua tuoda teille lapsiaan.

Vierailija
5/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon muksuille itselleen, että meille saa tulla aina, sanon erikseen jos jokin päivä ei käy. Samoin omat lapseni osaavat kertoa kavereilleen saman jutun.

Olen myös sanonut, että ovesta saa tulla sisään ilman että joku tulee avaamaan. Senkun kävelee sisään ja huutelee moit. Jotkut osaavat tulla, jotkut eivät. Ihan ok, se on kiinni siitä miten tiukasti kotona on opetettu koputtaminen tai ovikellon soittaminen ja ovella muodollinen tervehtiminen ennen peremmälle tuloa.

Vierailija
6/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjous on ihan yksisuuntainen. Pidän muksuista, tiedän että hoitoapu voi helpottaa, en koe paria ylimääräistä lasta taakkana lainkaan! 3

Vierailija
7/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ajatellaan ystävyssuhteiden olevan vastavuoroisia. Ja kaikki ei osaa rentoutua, jos on vieraita lapsia kylässä. Tokihan jonkinlainen tasapaino on hyvä, mutta ei minusta tarvitse samoissa asioissa "auttaa" takaisin.

Vierailija
8/8 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastakkaista mielipidettä

Toisten mielestä vieraat lapset ovat todella vaivaksi ja riesaksi, toisten mielestä vain pari ääntä lisää ja seuraa omille lapsille eikä ruuankaan tarjoaminen ole iso juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi