Jaahas. Koulusta ilmoitettiin tänään, että huomenna on sitten hiihtoa
eikö tuota nyt voi vaikka edellisellä viikolla ilmoittaa. Monot on pienet ja sukset jossain varaston perukoilla. Huoh...
Miten voi edes olettaa, että kaikilla on sukset?!?
Kommentit (71)
Joka vuosi on hiihtoa ja luistelua, mutta joka vuosi se tulee yllätyksenä...
oli luistelua SYYSKUUSSA! Se pääsi yllättämään. Onneksi siitä kyllä infottiin ajoissa ja lapsen edellistalven luistimet mahtuivat hyvin.
Menivät jäähallille luistelemaan.
Nyt ei ole hiihdosta eikä luistelusta puhuttu mitään...
kuuluu valtakunnalliseen opetussuunnitelmaan. Siksi sitä on koulussa oltava. Hiihto on yksi perusliikuntalajeista, jota jokaisen pitäisi päästä kokeilemaan, kenties oppimaan ja peräti jotkut saattavat siitä tykätäkin. Ei kai laiskojen ja saamattomien vanhempien tarvitse istuttaa lapsiinsa hiihto-inhoa? Jos vanhemmat eivät itse siitä pidä tai katso sen oppimista tärkeäksi, voisi ajatella asiaa lapsen kannalta. Hiihto on ehkä monipuolisin liikuntalaji, ja mielestäni todella hauskaa!
Kyllä luulisi jokaisen vanhemman arvaavan, kun lunta alkaa sataa, että kohta koulussa hiihdetään ja luistellaan.
Hiihtoiloa kaikille! Lähdenkin tästä ladulle!
Koulusta.
Jee! Onneksi maailmassa on muitakin liikuntalajeja kuin iänikuinen hiihto!
Koko niiden elämän aikana on ollut 2 talvea jolloin hiihtäminen olisi edes ollut mahdollista täällä meillä, eli kaksi edellistä. Ja tämä on nyt kolmas.
Ei mitään kiinnostusta hankkia suksia tai opetella hiihtämään. Kerran on koulusta pyydetty suksia ja totesimme, että ei ole.
Koko niiden elämän aikana on ollut 2 talvea jolloin hiihtäminen olisi edes ollut mahdollista täällä meillä, eli kaksi edellistä. Ja tämä on nyt kolmas.
Ei mitään kiinnostusta hankkia suksia tai opetella hiihtämään. Kerran on koulusta pyydetty suksia ja totesimme, että ei ole.
ei ole elämässään hiihtänyt metriäkään. Aina on saanut valita luistelun ja hiihdon välillä.
Ei ole suksia tällekään talvelle.
arvasin että talvi tulee ja ostettiin lapselle jo joulukuun alussa huippulaadukas suksipaketti 139 eurolla, halvimmat setit alle satkun. Jos lapsia tekee niin talveksi niille ostetaan sukset ja luistimet. muuta erikoisvaatimuksia ei ole. yksinkertaista.
koska ei tästä ole kuin muutama talvi, kun ei ollut lunta koko talvena. En taatusti osta uusia monoja ennen kuin on lumi maassa, koska mun paskatuurilla ne jää sitten kokonaan käyttämättä - ens talvena ovat taatusti jo pienet.
Tietty kiva, jos sattuu olemaan kavereita, joiden muksuilta saa pieniksi jääneitä lainaan. Kaikilla ei vain sellaisia kavereita ole.
huoh, miten ei vanhemmat aina hoksaa, että talvi tulee joka vuosi ja talviliikuntavälineitäkin tarvitaan? Itse etsin jo syksyllä kirppiksiltä asialliset vermeet tai tuttavilta kyselen alinaan tai ostamista omaksi.
koska meilläpäin on välillä niin vähälumisia ja vesisateisia talvia ettei hiihtämässä käydä kuin kerran, pari - eikä aina sitäkään. Välillä on saanut valita meneekö luistelemaan vai hiihtämään. Lapsi osaa kyllä hiihtää, mutta tykkää enemmän luistelusta joten suksia tulee käytettyä vaan koulussa eikä siis joka talvi sielläkään.
mun lapsi on 10 v ja asutaan ihan etelä suomessa ja joka talvi on hiihtänyt n. 2 v asti, 3. lähtien kymmeniä kertoja päiväkodissa ja koulussa joka talvi. Lähivuosina ainakin 2 kertaa viikossa. miten voi olla että jossain ei ole ollut lunta? etelässä ainakin on ollut viimeiset 10 vuotta joka talvi ja pitkään.
koulussa täytyy olla luistimet, sukset ja uimapuku.
mutta sitä ennen oli useampia vähälumisia talvia.
mun lapsi on 10 v ja asutaan ihan etelä suomessa ja joka talvi on hiihtänyt n. 2 v asti, 3. lähtien kymmeniä kertoja päiväkodissa ja koulussa joka talvi. Lähivuosina ainakin 2 kertaa viikossa. miten voi olla että jossain ei ole ollut lunta? etelässä ainakin on ollut viimeiset 10 vuotta joka talvi ja pitkään.
Sisämaan kelit ovat ihan muuta kuin rannikolla, tämän huomaa jo kotipaikkamme ja mökkipaikkamme välillä.
ihan käsittämätöntä, että vanhemmat ei vie lapsiaan hiihtämään ja luistelemaan, täällä kyllä marmatetaan, kun toinen syöttää lapselleen einespullia, mutta edes sen vertaa ei viitsitä, että hommaisi lapselleen sukset!
Luistelemaan nyt ainakin joka koulussa pääsee keleistä riippumatta, joten luistinten ostamatta jättämistä ei kukaan voi perustella.
että kaikkien suomalaisten lasten tulisi oppia hiihtää. Jos koulu haluaa opettaa, tulisi heidän hankkia nuo välineet. Niitä ei voi vaatia vanhemmilta. Emme me asu Venäjällä, onneksi, vaikka monen mielipiteet vähän sinnepäin onkin. Suomi on parhaimmillaan liberaali maa!
suksia. Ajatelkaa hetki asiaa lapsenne kannalta. Lasta saattaa hävettää, koska hänellä ei ole välineitä. Sama kai tuo on, vaikka välineet on käytettyjä, lainattuja tms, kunhan on jotku sukset millä koulun hiihtotunnit saa handlattua.
Veikkaan että vastauksena on jotain tyyliin "meidän lapsi ei edes halua hiihtää".
Lapsia tehdessä täytyy huomioida monia asioita kuten se, että lapsista todellakin tulee kustannuksia. Joka vuosi. Paljon.
Mun lapsi täyttää tänä vuonna 10 ja asutaan Sipoossa. Hänen elinaikanaan on ollut ainakin kolme talvea, jolloin ei koko talvena ole päässyt hiihtämään, kun lunta ei vain ole ollut. Tai tietysti ois varmaan ollut jossain hiihtokeskuksessa, mutta mä katson hiihtokeliksi vasta sen kun pääsee takapihalta suoraan ladulle.
En tiedä, missä sun Etelä-Suomi on, mutta mä lasken kyllä Sipoon Etelä-Suomeksi..
Sisämaan kelit ovat ihan muuta kuin rannikolla, tämän huomaa jo kotipaikkamme ja mökkipaikkamme välillä.
ja maksetaan niiden laskut. Urheiluvälineistä ei niin väliä. Siinähän leviää kakaroiden perseet av-mamman tavoin.
Nyt on ollut muutamana peräkkäisenä talvena lunta ja jäätä, mutta sitä ennen oli ainakin täällä Turun seudulla monta sellaista vuotta, ettei latuja saatu kuntoon.