Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsilla joka vuosi hammastarkastus neuvolassa?

Vierailija
16.01.2012 |

pitäiskö tilata 4-vuotiaalle hammastarkastus itse vai tuleeko se automaattisesti neuvolasta (Helsingissä)?

Jos hammastarkastus ei kuulu neuvolaohjelmaan, niin käytättekö lapsenne vuosittain hammaslääkärissä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

off topic, mutta meillä pienten lasten hammastarkastus on ihan neuvolan tiloissa. Hallinnollisesti saattavat olla eri puljua, mutta asiakkaan näkökulmasta ovat neuvolassa: Samasta ovesta sisään, sama odotustila ja ovi on samassa käytävässä neuvolan terkkaa ja neuvolalääkäriä vastapäätä. Eikä tuossa tilassa ole mitään muita kuin neuvolan tiloja.

Vierailija
2/9 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voiko Helsingissä kuitenkin varata ajan 4-vuotiaalle niin tulisi se vuosittainen tarkistus rutiiniksi? Vai onko vähän turhaa kun ei kuitenkaan ole mitään ogelmia pesuissa eikä muutenkaan hampaissa. AP"

Onko teillä ylimääräisiä aikoja hammashoitoon? ts ei siis jonoja. Meillä täällä Keski-Suomessa on niin huono tilanne hammashoidossa, etten edes kehtaisi ylimääräistä aikaa ajatella. Lapsi oli laitettu jonoon elokuulle hammastarkastukseen, aika tuli vasta joulukuulle. Itse olen ollut jonossa tammikuulle, tuli kirje, että ennen toukokuuta ei ole mahdollista saada aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v, 3v, 5v jne, ellei ilmene erityistä tarvetta tiheämpään seurantaan. Itse ainakin harkitsisin kahdesti, yrittäisinkö aikaa muutoinkin ruuhkautuneeseen hammashoitoon, jos se ei ole välttämätöntä.

Vierailija
4/9 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on joko valmiiksi annettu aika tai sitten on kehotus varata aika. Mutta täällä se ei ole neuvolassa vaan hammashoitolassa.

Vierailija
5/9 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä tulee kotiin kirje jossa muistutetaan varaamaan aika 1, 3 ja 5-vuotiaille. Ei siis 4-vuotiaille.

t. neuvolatäti Helsingistä

Vierailija
6/9 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hammastarkastus ei ole neuvolassa. Oletan että kysyjä tarkoitti että annetaanko neuvolasta joku muistutus varata aika tai ehkä varataan aika valmiiksi...

Me vain muistutamme! Hammashoito on erikseen.

Vierailija
7/9 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti vastauksista.

Voiko Helsingissä kuitenkin varata ajan 4-vuotiaalle niin tulisi se vuosittainen tarkistus rutiiniksi? Vai onko vähän turhaa kun ei kuitenkaan ole mitään ogelmia pesuissa eikä muutenkaan hampaissa.

AP

Vierailija
8/9 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selitin vähän huonosti, meidän tervarissa neuvola ja hammashoitola ovat vierekkäiset osastot, joten yhdistän ne samaksi laitokseksi :) Ja kaipa nuo lapsuuden hammastarkastukset kuuluvat siihen neuvolaohjelmaan kun kerran niitä kutsuja tulee.

Mutta en tietenkään luule, että siellä neuvolan puolella tutkitaan myös hampaat :)

AP

Vierailija
9/9 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi varata 4v. hammastarkastusta? Mä varasin tytölle kun hän oli 2v., tosin suositus saatiin jo 1v. tarkastuksessa mutta että miksei jos tuntuu että tarve on :)