Huono, raskas ja väsynyt olo aina ruuan jälkeen :(
Mitä sitten pitäisi syödä?
Nytkin söin mustikka-vadelma kaurapuuroa, sämpylän + jogurtin.
Joka päivä tulee eväiden jälkeen töissä jotenkin raskas olo, ihan kun ruoka jäisi ylävatsaan kiinni, jumiin. On vaikea istua, hengittääkin...
Ihan kun kaikki syöty jäisi rintojen alle..
Mitä pitäisi syödä ettei olo olisi tälläinen?
Kommentit (9)
Melkoinen annos hiilareita kerralla. Kaikkien kroppa ei siedä noin paljoa kerralla. Nostavat rajusti verensokeria, erittyy paljon insuliinia joka laskee verensokerin liian alas ja siitä seuraa väsymys. Tuttua oli mullekin aikanaan.
Ja jos on happo- tai sappivaivaa, saattaa ikävä tunne vatsan seudulla johtua niistä. Nämäkin olivat minulle tosi tuttuja.
Ei tee edes mieli sanoa tätä 'ääneen', koska saan kohta ämpärikaupalla kuraa niskaani, mutta karppaaminen auttoi kohdallani noihin kumpaankin.
Mutta syö ne hiilihydraattipitoisemmat ruoat illallisella, lounaalla painottaa kasviksia ja proteiinia.
Ylipäänsä voi kokeilla puhtaan sokerin jättämistä minimiin. Ja paaaljon kasviksia. Ja annoskoko kohtuulliseksi.
Tällaiseen ruokavalioon olen päätynyt kehoani kuunnellen jo reilu kymmenen vuotta sitten, ennen kuin karppaamisesta tuli ilmiö.
mutta tuossa on mielestäni kaksi lounasta: puuro JA sämpylä + jugurtti. Teetkö raskasta ruumiillistä työtä, että tarvitset lounaaksi noin paljon ruokaa?
Oliko puurossa ja jugurtissa sokeria?
Oliko mitään tuoretta, virkistävää?
Millä sämpylä oli täytetty?
Teen itse istumatyötä ja syön löunaaksi aina ns oikeaa lämmintä ruokaa. Kyllä minäkin tuosta ap:n kuvaamasta satsista kupsahtaisin.
palleatyrästä. Siis ruoka jää siihen ruokatorveen tyrän takia ja menee hitaasti alas. Miehelläni on ollut pari kertaa muutaman päivän vaivana, joillain taas on aina raskausaikana.
Jos ihan vaan väsymystä tulee, niin silloin verensokeri pielessä= liikaa hiilihydraatteja tai sittem ihan oikea diabetes.
Itseäni väsyttää ruuan jälkee, jos ruoka sisältää liikaa hiilareita.
Kaurapuuro ja sämpylä ovat silkkaa hiilihydraattia, purkkijogurtitkin varsin sokerisia. Ensin saat siis sokeripiikin ja sitten väsähdät.
Ite en välttele perunaa tai viljatuotteita, mutta pyrin huolehtimaan siitä että ateriaan sisältyy niiden lisäksi proteiinia: raejuustoa, lihaa, papuja tms. Tuoreet kasvikset tärkeitä myös, ja jälkkäriksi mieluummin hedelmä.
Jogurtti kyllä hyvää kamaa mutta mieluummin makeuttamatta ja pääruuan lisukkeena kuin pikarissa.
kiinnitin huomiota vaikka en itsekään kannata mitään karppausjuttuja. MItä jos kokeilet vaikka kalaa/ kanaa ja salaattia ateriaksi? Tonnikalasalaattia tai fetasalaattia iltapalaksi? Raejuustoa ja?
Mä en karppaa, mutta huomaan kyllä, mitä tulee "kevyt" olo ja mistä ei.