Mikä on paras paistinpannu?
Kommentit (21)
kokemusta näistä cerasafe, ceramicore tms. pannuista? Ovatko hintansa väärti? Joka perhanan teflonpannu vaan näyttää hetkessä menevän pilalle.
Kokkaamme paljon, ja olemme kokeilleet todella laajalla skaalalla teflonpannut. Ikean ketjussa mainittu 365-pannukin on ok, mutta hinta-laatu -suhde on todellakin Lidlin pannuissa todella hyvä.
Teräspannu, keraaminen, rautapannu ovat ok, mutta kyllä niihin tarttuu herkemmin paistettava kiinni (juu, en pese rautapaistinpannua pesuaineella tms. tyhmää, mutta silti se on noin).
onko Hackmanilla jotain timanttipannua kun muistan että niiden se kovanaama olisi ihan onneton, kaksi oli niitä ja molemmat yhtä surkeita
Se on kestänyt lähes päivittäisessä käytössä jo yli kaksi vuotta uuden veroisena, mutta olen kyllä noudattanut kirjaimellisesti seuraavia ohjeita:
- en koskaan kuumenna pannua tyhjänä, vaan pannulla on aina vähintään voita tai öljyä kuumentaessa.
- en koskaan pidä pannun alla olevaa levyä kuumemmalla kuin nelosella (levyn maksimi on kuusi), en edes paistamisen alkuvaiheessa.
ja oikea lämpötila ja tietty se paistettava myöskin oikeanlämpöistä. Mula on valurautanen paistinpannu ja täysteräksinen kasari, ei oo mitään palanut pohjaan vuosiin...
ja oikea lämpötila ja tietty se paistettava myöskin oikeanlämpöistä. Mula on valurautanen paistinpannu ja täysteräksinen kasari, ei oo mitään palanut pohjaan vuosiin...
Swiss Diamond -pannut. Teflonpinnotteisiin olen jo ajat sitten kyllästynyt. Pannulla on hintaa, mutta on kyllä sitten käyttöikääkin vähän eri tavalla.
on hinta-laatusuhteeltaan ihan varteenotettava.
jotka ilmeisesti ovat Swiis Diamond alkuperää, muistaakseni 24/28 cm maksaa n. 16 euroa.
Ja saman kaupan titaanipannu on ollut ihan ylivoimainen verrattuna esim. Scanpaniin.
Teflon pannu, ulkopinta metallia. On ollut uskomattoman hyvä pannu, ketänyt loistavasti ja pasitaa hyvin.
Ikean metallista. Siis ei mitään pinnoitetta. Toimii hyvin oikeastaan kaikelle muulle paitsi kanamunalle ja tofulle.
Lidlin pannu on meilläkin hyväksi todettu, kuin myös anopilta saatu parempi teflonpannu jonka merkkiä en nyt muista.
Heirol-pannu oli taas aivan onneton: normaalikäytössä siihen tarttui musta karsta ja tietty alkoi polttamaan pohjaan ruokia. Menin kauppaan valittamaan, jolloin sain kuulla että olin käyttänyt pannua väärin, muuten ei olisi moinen ollut mahdollista.
Heirol-pannu kannattaa jos ei siis _paista_ paistinpannulla. Jos haluaa paistaa, niin ei kannata siihen koskea.
kun muistan että niiden se kovanaama olisi ihan onneton, kaksi oli niitä ja molemmat yhtä surkeita
Millaista ruokaa tehdään, toisiin ruokiin sopii paksupohjainen ja kasvisten kypsentämiseen paras on ohut pohjainen.
Kuumennukseen paras on kaasuhella, sähköliesi ei vaan kuumene tarpeeksi nopeasti eikä tarpeeksi kuumaksi, harvalla vain on suomessa kaasuhellaa.
Itse olen huomannut parhaaksi pannuksi vanhanajan valurautaiset ja hiukan uudemmat ohuet teräspannut jotka sopivat täydellisesti kaasuliedelle, pinnoitetun kun helposti polttaa pilalle liialla kuumentamisella.
Valurautaiset pannut vain tuppaavat vanhemmiten suotamaan rasvaa lävitseen mikä näkyy tietysti ikävänä kärynä sähkölevyllä.
Millaista ruokaa tehdään, toisiin ruokiin sopii paksupohjainen ja kasvisten kypsentämiseen paras on ohut pohjainen.
Kuumennukseen paras on kaasuhella, sähköliesi ei vaan kuumene tarpeeksi nopeasti eikä tarpeeksi kuumaksi, harvalla vain on suomessa kaasuhellaa.Itse olen huomannut parhaaksi pannuksi vanhanajan valurautaiset ja hiukan uudemmat ohuet teräspannut jotka sopivat täydellisesti kaasuliedelle, pinnoitetun kun helposti polttaa pilalle liialla kuumentamisella.
Valurautaiset pannut vain tuppaavat vanhemmiten suotamaan rasvaa lävitseen mikä näkyy tietysti ikävänä kärynä sähkölevyllä.
Induktio on yhtä nopea kuin kaasu.
Valurautapannu on paras. Hiiliteräspannu ok, mutta DeBuyerin laatu surkeaa, paistaa epätasaisesti. Sitä ei kannata ostaa.
Valurauta. Miksi edes harkita muuta?
Vierailija kirjoitti:
Kuumennukseen paras on kaasuhella, sähköliesi ei vaan kuumene tarpeeksi nopeasti eikä tarpeeksi kuumaksi, harvalla vain on suomessa kaasuhellaa.Itse olen huomannut parhaaksi pannuksi vanhanajan valurautaiset ja hiukan uudemmat ohuet teräspannut jotka sopivat täydellisesti kaasuliedelle, pinnoitetun kun helposti polttaa pilalle liialla kuumentamisella.
Valuraudan voi rasvapolttaa.
Valurautapannun lisäksi minulla on Oliverin 28 cm pannu Olsonilta. Maksaa noin 80 euroa mutta joka euro on hyvin sijoitettu. Sopii kaikille liesityypeille.
Swiss Diamondissa on nimenomaan teflon pinnoite, jossa seassa timanttia.