Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hmm. Kaveri pyytää hoitamaan lastaan, muttei anna nukuttaa ulkona.

Vierailija
16.01.2012 |

Olen kotiäiti ja kotona on omia lapsia 5v, 3v ja 2v. Kaveri menee töihin ja toisi minulle vuoden ikäisen hoitoon. Minulle tämä kävisi oikein loistavasti, mutta kaveri painottaa, ettei lasta saa nukuttaa ulkona missään tapauksessa. Pelkää, että lapsi viedään (aidatulta sisäpihalta..) tai jotkut eläimet tulevat raatelemaan (kissat, oravat yms.).

Sisäpihalle ei kukaan näe mistään suunnasta, vain lentokoneesta. Vaunuissa minulla on oravaraudat, ei todellakaan pääse mitkään metsän eläimet muutenkaan lähelle vaunuja.

Hankalaksi menee vaan nukuttaminen, kun lapset nukkuvat omissa sängyissään (meillä 5v:kin nukkuu vielä hetken, kun aamupäivän riehuu puistossa), eikä meidän parisänkyyn voi vuoden ikäistä laittaa - putoaa vain. Eikä ole päiväuniajaksi muuta vaihtoehtoa kuin patja jonkun lapsen huoneeseen, eikä siitä nyt mitään tulisi.

Onko tällainen ulkonanukuttamiskielto ihan perusteltua vai olenko minä jotenkin leväperäinen hoitajana?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei yleensä nuku ulkona, niin tuskin vaunuja tarvitsee lykkiä, vaan vaunuja voi käyttää ihan vaan sänkynä.

Kuraisuuteen mulla on seuraavat ratkaisuta:

a) pyydä kaveriasi hankkimaan pyöräsuojat

b) pidä vaunuja eteisessä päiväunien ajan

Jos et tästä huolimatta halua nukuttaa vaunuissa sisällä, niin pyydä kaveriasi tuomaan teille varapatja tai matkasänky lasta varten. (Jos teillä siis ei itsellä ole). Myös lattialle laitetut sohvatyynyt ajanevat varapatjan asian, jos kummallakaan teistä ei ole varapatjaa, eikä kumpikaan halua hankkia.

Eikö se 1v voisi nukkua niissä vaunuissa sisällä? Ei kuulosta vaikealta.

Vaunut sisälle? Aikamonen siivoaminen joka päivä kuraisten vaununrenkaiden takia. Eikä meillä ole sisällä mitään tilaa, jossa työnnellä vaunuja.

ap

Vierailija
22/57 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidin perheessä viittä lasta. Ikähaitarilla 0-6 vuotta. Otimme päivällä pienen lepohetken. Ja nen nukkui joita nukutti.

Ja kyllä se kaikista pienin ja siitä seuraavakin nukkui joka päivä päikkärit siinä PARISÄNGYSSÄ. Nyt tarvitaan sinun omaa älliä miten saat lapsen pysymään sängyssä, olisiko vaikka tyynyt esteenä tms.

Toisaalta tämä tuntuu nyt hieman provoavalta.

ja lasten makuuhuoneet alakerrassa. Ja eipä jotkut tyynyt yksivuotiasta estä millään tavalla. Meillä on korkea jenkkisänky, jossa patja on yksivuotiaan pään korkeudella. Sieltä muksahtaa aika pahasti kovalle lattialle, jos kierii tyynyjen yli.

Nuo syyt vaan tuntuvat niin kaukaa haetuilta kauhuskenaarioilta, etten oikein jaksa niiden takia keksiä jotain ihme kommervenkkejä nukuttamiseen. 1v nukahtaa paljon helpommin rattaissa tasaiseen tärinään kuin itsestään sänkyyn. Näin kolmen lapsen kokemuksella..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos ette löydä molempia tyydyttävää ratkaisua, niin voithan kieltäytyä hoitamasta lasta. Jos siis koet, että järjestelyt menee liian hankaliksi.

Vierailija
24/57 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidin perheessä viittä lasta. Ikähaitarilla 0-6 vuotta. Otimme päivällä pienen lepohetken. Ja nen nukkui joita nukutti.

Ja kyllä se kaikista pienin ja siitä seuraavakin nukkui joka päivä päikkärit siinä PARISÄNGYSSÄ. Nyt tarvitaan sinun omaa älliä miten saat lapsen pysymään sängyssä, olisiko vaikka tyynyt esteenä tms.

ja lasten makuuhuoneet alakerrassa. Ja eipä jotkut tyynyt yksivuotiasta estä millään tavalla. Meillä on korkea jenkkisänky, jossa patja on yksivuotiaan pään korkeudella. Sieltä muksahtaa aika pahasti kovalle lattialle, jos kierii tyynyjen yli.

Nuo syyt vaan tuntuvat niin kaukaa haetuilta kauhuskenaarioilta, etten oikein jaksa niiden takia keksiä jotain ihme kommervenkkejä nukuttamiseen. 1v nukahtaa paljon helpommin rattaissa tasaiseen tärinään kuin itsestään sänkyyn. Näin kolmen lapsen kokemuksella..

ap

Mun mielestä vaunuissa ulkona ei tartte kenenkään nukkua. Näin kolmen lapsen kokemuksella. Tykkään, että lapset nukkuu turvassa neljän seinän sisällä. Muista, sä et pystyis edes vahtimaan lasta. Noi kaikki on vain tekosyitä.

Vierailija
25/57 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

en tosin antaisi sinulle lastani hoitoon ylipäätään. Jos 1-vuotiaan nukkumispaikan laittamiseen tarvitset "ihme kommervenkkejä", niin mitä se muu hoito sitten olisi?? Toivottavasti ystäväsi tajuaa olla tuomatta lastaan hoitoosi.

Vierailija
26/57 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunun koppa irti ja se sisälle tmv. Jos halua on, niin kyllä ratkaisu löytyy. Mutta taitaakin olla niin ettet oikeasti halua hoitaa lasta.

Ensin pukee lapsen pakkasvarusteisiin ulos ja tuo sisälle hikoamaan?

Tottakai haluaisin hoitaaa kaverin lasta, mutten ala tekemällä tehdä elämästäni hankalaa vain siitä syystä, että kaveri pelkää outoja asioita.

Vaunuja ei voi tuoda eteiseen (portaat ulkoa ylös, eteisessä ei edes tilaa rattaille.

Ehkä sitten ole itse todella outo ja joustamaton, mutta omasta mielestäni tehdään tavallisesta ja helposta ulkonanukuttamisesta hirveän vaikeaa.

ap

Vierailija
27/57 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(eihän sulla muutenkaan ole aikaa tulhattavaksi montaa tuntia yhden nukuttamiseen,kun 3 muuta lasta kotona)..

Jos kaverillesi ei käy, et ota lasta hoitoon.

Niin yksinkertaista.

Kaverisi on selvästi yhden lapsen ylihysteerinen äiti.

Tottakai lapsi nukkuu paremmin ulkona,ja myös nukahtaa helpommin. Kuka haluaa lähteä nukutusrumbaan,jos on 3 muuta hoidettavaa?

Vierailija
28/57 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunun koppa irti ja se sisälle tmv. Jos halua on, niin kyllä ratkaisu löytyy. Mutta taitaakin olla niin ettet oikeasti halua hoitaa lasta.

Ensin pukee lapsen pakkasvarusteisiin ulos ja tuo sisälle hikoamaan?

Tottakai haluaisin hoitaaa kaverin lasta, mutten ala tekemällä tehdä elämästäni hankalaa vain siitä syystä, että kaveri pelkää outoja asioita.

Vaunuja ei voi tuoda eteiseen (portaat ulkoa ylös, eteisessä ei edes tilaa rattaille.

Ehkä sitten ole itse todella outo ja joustamaton, mutta omasta mielestäni tehdään tavallisesta ja helposta ulkonanukuttamisesta hirveän vaikeaa.

ap

mutta halutessaanhan ongelman saa mistä vaan. Patja lattialla ajaisi varmasti asiansa myös tuossa päiväuniongelmassakin...

Vierailija
29/57 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Mun mielestä vaunuissa ulkona ei tartte kenenkään nukkua. Näin kolmen lapsen kokemuksella. Tykkään, että lapset nukkuu turvassa neljän seinän sisällä.

Muista, sä et pystyis edes vahtimaan lasta. Noi kaikki on vain tekosyitä.

Jos tuo on äidille kynnyskysymys. Jotkut vaan on vähän ylihysteerisiä. Siellä ulkona ei ole yhtään sen vaarallisempaa kuin sisällä, kyllä niitä lapsia kuolee omiin sänkyihinsäkin vaikka mistä syystä.

Toisaalta jos se lapsi on tottunut nukkumaan sisällä, ja nukahtaa helposti, niin se matkasänky voisi olla ratkaisu? Mutta jos tuntuu että herää herkästi teidän lasten ääniin, tai tilaa sille sängylle ei tunnu löytyvän, sitten et vaan hoida.

Vierailija
30/57 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano että sun kotona tehdään sun tavalla. ja nuuri niin,miten olet 3 lastasikin kasvattanut. tuskin 1vuotiaan äiti voi alkaa pompottamaan sinua muissakaan asioissa,miten hoidat lapsesi. Ja miksi yksi saisi erityiskohtelua.

selkeä linja vaan;joko nukutat ulkona tai et ota hoitoon. kaverisi kuulostaa muutenkin siltä,että sen kanssa tulisi vielä monta yhteenottoa...ei ehkä kannata.

Vierailija
31/57 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koppaa käytetään sängyn korvikkeena. Miksi se lapsi pitäisi ulkovarusteisiin pukea?

Vierailija
32/57 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska teet nyt aika ison numeron yksistä päiväunista KOLMEN lapsen kokemusella. Mutten kuitenkaan huomio että tämä YKSI lapsi joka ei ole sinun ei ole tottunut nukkumaan ulkona vaunuissa. Miksi ihmeessä se ei nukahtaisi sänkyyn?! Tai patjalle tai ihan mihin vain?

Korkeassa jenkkisängyssä nukkuivat nämäkin hoitamani lapset. Ei kierineet tyynykasojen yli eikä tipahtaneet lattialle. Ja usein siinä sängyssä nukkui kerralla kolme lasta.

ap

Vierailija
33/57 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidin perheessä viittä lasta. Ikähaitarilla 0-6 vuotta. Otimme päivällä pienen lepohetken. Ja nen nukkui joita nukutti. Ja kyllä se kaikista pienin ja siitä seuraavakin nukkui joka päivä päikkärit siinä PARISÄNGYSSÄ. Nyt tarvitaan sinun omaa älliä miten saat lapsen pysymään sängyssä, olisiko vaikka tyynyt esteenä tms. Toisaalta tämä tuntuu nyt hieman provoavalta.

ja lasten makuuhuoneet alakerrassa. Ja eipä jotkut tyynyt yksivuotiasta estä millään tavalla. Meillä on korkea jenkkisänky, jossa patja on yksivuotiaan pään korkeudella. Sieltä muksahtaa aika pahasti kovalle lattialle, jos kierii tyynyjen yli. Nuo syyt vaan tuntuvat niin kaukaa haetuilta kauhuskenaarioilta, etten oikein jaksa niiden takia keksiä jotain ihme kommervenkkejä nukuttamiseen. 1v nukahtaa paljon helpommin rattaissa tasaiseen tärinään kuin itsestään sänkyyn. Näin kolmen lapsen kokemuksella.. ap

Jos olet omasi totuttanut vaunuihin nukkumaan niin se ei tarkoita että kaverisi lapsi nukahtaa tai nukkuu vaunuissa jos tätä ei ole tehty.

Omaani en ikinä nukuttanut ulkona, eikä tyttö nukkunut vaunuissa muuten kuin jos vaunut liikkuivat. Päiväunet nukuttiin oikein mainiosti sisällä. Kaikki eivät vain halua nukuttaa lapsia ulkona ja sinun pitäisi vähän avartaa katsettasi ja hyväksyä se.

Ehdotus matkasängystä on minusta hyvä, miksi se ei sinulle kelpaa?

Vierailija
34/57 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan käsittämätöntä, että minut teilataan näin rankasti ihan vain siitä syystä, etten näe ulkonanukuttamisessa yhtään mitään väärää tai outoa. Jos näkisitte kotimme, ymmärtäisitte miten helppoa olisi laittaa lapsi pihalle nukkumaan ja kuinka helppoa olisi, että kaikki nukkuisivat eri paikoissa.

En kommentoi tähän enää mitään. Jos en pääse yhteisymmärrykseen kaverin kanssa, en ota hoitoon.

Ihan älytöntä tällainen keskustelu.

ap

Vierailija
35/57 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ensin pukee lapsen pakkasvarusteisiin ulos ja tuo sisälle hikoamaan? "

Voi herrajumala miten ääliö nyt oikeen tahdonvoimalla olet! :D Eihän sitä lasta nyt ulkovaatteisiin pueta, vaan se koppa tuodaan sisälle ja muut vaununosat jää ulos (ettei sun tarvi saada sydänkohtausta vaunujen sisälletuomasta hiekasta). Lapsi pistetään koppaan nukkumaan kuten sänkyyn. Peitto päälle tai mitä lie lapselle äiti ruukaa laittaa kun pistää unille sänkyy. Huoh... Toivottavasti ystäväsi ei tuo lasta sulle hoitoon

Vierailija
36/57 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällainen ulkonanukuttamiskielto ihan perusteltua vai olenko minä jotenkin leväperäinen hoitajana?

Minusta ulkonanukuttaminen on ok mutta kyllä jos sen lapsen äiti on eri mieltä niin sitä pitää kunnioittaa. Jos ei pysty järjestämään sisällä nukuttamista niin kerrot sitten sille äidille ja hän päättää tuleeko lapsi sitten ollenkaan hoitoon teille.

Vierailija
37/57 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan käsittämätöntä, että minut teilataan näin rankasti ihan vain siitä syystä, etten näe ulkonanukuttamisessa yhtään mitään väärää tai outoa. Jos näkisitte kotimme, ymmärtäisitte miten helppoa olisi laittaa lapsi pihalle nukkumaan ja kuinka helppoa olisi, että kaikki nukkuisivat eri paikoissa.

En kommentoi tähän enää mitään. Jos en pääse yhteisymmärrykseen kaverin kanssa, en ota hoitoon.

Ihan älytöntä tällainen keskustelu.

ap

Minä nukutan oman lapseni ulkona. Mutta jos kaverini sanoisi ettei hänen lapsi nuku ulkona toki kunnioittaisin hänen tahtoaan. En pakottaisi lasta nukkumaan ulkona jos hän ei siellä ole tottunut nukkumaankaan.

Olet nyt kuitenkin saanut monta hyvää neuvoa ja mikään ei sinulle kelpaa. Tee miten lystäät.

Terveisin: se perheessä lapsia hoitanut.

Vierailija
38/57 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkasänky lapselle?

Vierailija
39/57 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaverisi haluaa lapsen sulle hoitoon,sen täytyy luottaa suhun. Jos ei nukuttamistyylit kelpaa,älä ota hoitoon. Eihän päiväkotiinkaan viedessä voi vaikuttaa siihen miten siellä toimitaan! Toiset lapset ei edes tarvii päikkyjä enää,mutta päiväkoti pakottaa...minkäs teet.

Ja muille ketjun jankkaajille;kyllä 3;n äiti on varmaan kokeneempi kuin yhden 1vuotiaan äiti,eikö?

Ja ot:miksi 1vuotias edes "tyrkätään"hoitoon?

Jos äiti on noin hysteerinen,miksei hoida itse?

Vierailija
40/57 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunuissa minulla on oravaraudat

ulkona ilman "oravarautoja"! Porvoosta päivää koko juttu!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi