onko luottokortittomuus ylpeilyn aihe?
millä maksatte ostoksenne yms ulkomailla? onko kahisevaa muovipussillinen mukana?
Kommentit (30)
ole ylpeilyn aihe, mutta ei ole isot luottokorttivelatkaan! Näitä käteisen ja pankkikortin kanssa ulkomailla matkustavia en oikein ymmärrä, miksi pitää tehdä elämästään vaikeampaa. Vaikka niin yksinkertainen asia kuin autonvuokraus, suurin osa vuokrafirmoista ei vuokraa autoja käteisellä, vain luottokortilla.
että ei ole ollut tarvetta. Ei siis ole kyse siitä, ettää olisi tullut tehtyä elämästä vaikeampaa.
On paljon ihmisiä, jotka matkustavat ainoastaan Ruotsinlaivalla.
ja silloin ei ollut mahdollista nostaa pankkikortilla rahaa, eikä ollut euroa. mulla on niitä jopa kaksi, matkat ostan netistä ja kohteessa käytän toista korttia. ja mulla on kyllä rahaa aina tilillä tuhansia.
se kertoo vaan siitä, että henkilö ei pysty hallitsemaan talouttaa ja pelkää ostavansa velaksi kaikkea roinaa kortilla joita sitten ei pysty maksamaan. Itse en missään tapauksessa halua maksaa tiettyjä esimerkiksi matkustamiseen liittyviä maksuja muuten kuin luottokortilla. Luottokorttilla maksaja on paljon paremmin turvattu kuin pankkikortilla maksaja. Luottokortti firma palauttaa rahat esim konkkaan menneistä firmoista, joista tuotetta tai palvelua ei vielä ole saanut. Pankkikortilla rahat on menetetty.
Minulla on ollut luottokortti teinistä. Ensiksi äidin rinnakkaiskortti, jota sain käyttää vain hätätilanteissa tai matkustaessa. Opiskelusta lähtien sitten oma luottokortti. Kertaakaan en ole maksanut korkoa ostoksista ja käytän korttia vain, kun sille on tarvetta.
mutta mielestäni melko tarpeeton kortti. Asun osan vuodesta ulkomailla ja ihan hyvin selviää ilmankin vaikka luottokortti lompakosta löytyykin.
Ihmiset ovat usein varomattomia korttiensa suhteen... Meillä kaikki kortit on suojattu nosto/luottorajoilla eli vääriin käsiin joutuessaan niillä ei voi tehdä paljon rahallista haittaa. Esimerkiksi mieheni työpaikan luottokortilla tehtiin usean tuhannen euron edestä ostoja - sitä oli käytetty vain ulkomaille suuntautuneen työmatkan majoituksen maksamiseen paikallisessa hotellissa. No, syyllinen tuskin tajusi, että kyseessä ei ollut yksityishenkilön kortti joten seuraamukset saattoivat yllättää (kyseessä siis hotellin henkilökuntaan kuuluva ihminen)... Yleensähän korttitietoja väärinkäyttäjät joutuvat vain harvoin vastuuseen teoistaan; varsinkaan jos korttitiedot viedään ulkomailla.
Millä te maksatte vaikka ulkomailta tilatut tuotteet? Vai ostatteko ne törkykallillla marketista?
Itse ainakin olen pitkän pennin säästänyt, kun olen tehnyt ostoksia netistä. Toki kaikkea turhaakin on tullut tilattua :D
En koskaan käytä luottokorttia velaksi elämiseen, vaan käytän sitä matkustellessa, tilatessa netistä tavaraa, matkalippuja tai oikeastaan mitä vaan, koska se on turvallisempaa kuin pankkikortin käyttö. Siis netissä. Kaupassa maksan Debitillä.
Luottokortti ei kyllä maksa yhtään mitään, ainakin Osuuspankissa Debit ja Debit/credit on ihan samanhintaisia.
ruokaostoksetkin, vaikka tilillä on rahaa ja pankkikorttikin on. matkat ostan nykyään netistä pankkikortilla, ei tule lisäkuluja.
se kertoo vaan siitä, että henkilö ei pysty hallitsemaan talouttaa ja pelkää ostavansa velaksi kaikkea roinaa kortilla joita sitten ei pysty maksamaan. Itse en missään tapauksessa halua maksaa tiettyjä esimerkiksi matkustamiseen liittyviä maksuja muuten kuin luottokortilla. Luottokorttilla maksaja on paljon paremmin turvattu kuin pankkikortilla maksaja. Luottokortti firma palauttaa rahat esim konkkaan menneistä firmoista, joista tuotetta tai palvelua ei vielä ole saanut. Pankkikortilla rahat on menetetty.
Minulla on ollut luottokortti teinistä. Ensiksi äidin rinnakkaiskortti, jota sain käyttää vain hätätilanteissa tai matkustaessa. Opiskelusta lähtien sitten oma luottokortti. Kertaakaan en ole maksanut korkoa ostoksista ja käytän korttia vain, kun sille on tarvetta.
Komppaan täysin. Luottokorttiyhtiöt turvaavat käyttäjänsä erinomaisesti. En minäkään maksele korkoja, vaikka tällä hetkellä on kaksi luottokorttia (Visa ja Diners). Erinomaisia kun maksaa työreissuilla juttuja (en oikein uskaltanut Singaporessa maksaa kahden tuhannen euron hotellilaskua käteisellä/pankkikortilla etukäteen). Elämästä voi tehdä joko helpompaa tai hankalampaa. Itse olen valinnut helpomman tien. Osaan käyttää rahaani harkiten enkä ole koskaan velkaantunut. Usein ulkomailla luottokortti == henkilöllisyystodistus, joten miksi sitä vastaan taistelemaan?
En näe mitään ylpeyttä siinä että ei ole luottokortteja, lähinnä sitä että se henkilö ei osaa hallita talouttaan ja pelkää ostavansa kaikkea tarpeetonta velaksi. Minulla on luottokortteja koska niistä on minulle vain etuja (maksuturva luottokorttiyhtiöiltä, lounge-pääsy kentillä, henkilöllisyyden todistaminen kortilla, jne). Mutta, kukin tyylillään. :)
Sivunoottina; tuo "otsikko"-kenttä on aivan turha ja typerä. Jokainen näistä viesteistä kirjoitetaan saman aihepiirin ja ns. pääotsikon alle, niin mihin ihmeeseen sitä tarvitaan? Otsikolla erotellaan toisistaan eriävät leipätekstit. Saman aiheen alla olevat tekstit kuuluvat mielestäni samaan huttuun ilman typeriä otsikoita.
se kertoo vaan siitä, että henkilö ei pysty hallitsemaan talouttaa ja pelkää ostavansa velaksi kaikkea roinaa kortilla joita sitten ei pysty maksamaan. Itse en missään tapauksessa halua maksaa tiettyjä esimerkiksi matkustamiseen liittyviä maksuja muuten kuin luottokortilla. Luottokorttilla maksaja on paljon paremmin turvattu kuin pankkikortilla maksaja. Luottokortti firma palauttaa rahat esim konkkaan menneistä firmoista, joista tuotetta tai palvelua ei vielä ole saanut. Pankkikortilla rahat on menetetty. Minulla on ollut luottokortti teinistä. Ensiksi äidin rinnakkaiskortti, jota sain käyttää vain hätätilanteissa tai matkustaessa. Opiskelusta lähtien sitten oma luottokortti. Kertaakaan en ole maksanut korkoa ostoksista ja käytän korttia vain, kun sille on tarvetta.
mutta kerron faktaa omasta tilanteestani. Omalla kohdalla on juuri toisin päin, eli hallitsen hyvin talouteni ja olen erittäin kulutuskriittinen ja juuri siksi en ole tarvinnut korttia.
Olen jo liki 50v ja luulen, että en sitä tulekaan tarvitsemaan.
Älä luule, että luottokortittomuus merkitsee automaattisesti sitä, ettei pysty huolehtimaan raha-asioistaan!
ajattelen että ko. Henkilö joko pelkää tuhlaavansa holtittomasti tai sitten ei muuten vaan ole tietoinen eduista ja turvasta mitä kortilla maksaminen tuo verrattuna käteiseen. Tai sitten ei vaan saa korttia.
Itse olen tähän mennessä selvinnyt kaikkialla ihan visallisella electronilla/debit-kortilla. Lähiaikoina ajattelin hankkia luottokortin vain siksi, että tilaan paljon tavaraa nettikaupoista joten saisin siihen vähän turvaa.