Oletko joutunut perumaan lomamatkan sairastumisen takia?
Miten sairas potilas on ollut? Flunssan poikanen vaivaa ja mietin mitä tehdä Thaimaa matkan kanssa.
Kommentit (6)
rahat matkasta takaisin, tarvitse lääkärin todistuksen siitä, että potilas ei ole matkustuskunnossa, joten jos mietityttää, niin lääkäriin.
Jos lapsella on nuhaa ja vähän ehkä kurkku kipeä, mutta ei kuumetta eikä mitään isompaa, niin selittäisin lääkärille tilanteen ja pyytäisin varalle antibiootti kuurin, joka syötäisiin sit, jos tauti menee pahaksi tai jos esim. korvia alkaa särkeä tms. Ja varaisin särkylääkettä mukaan ja lähtisin reissuun.
siltä varalta, että joutuu matkan perumaan. Ja tosiaan voi olla tuskallinen noin pitkä lento flunssaisena juuri korvien takia.
Nenäsuihketta puoli tuntia ennen nousua ja laskua ja vaikka siinä välilläkin. Pitää nenän auki eikä satu niin paljon korvissa.
Jos influenssa iskee (ja senhän tunnistaa heti lihassäryistä ja korkeasta kuumeesta), niin vuorokauden sisällä kun aloittaa Tamiflu-lääkityksen, niin taudin kesto puolittuu.
jos lääkäri kieltää lentämisen. Itse olen jäänyt flunssaisena pitkältä lentomatkalta pois.
Olen joutunut lentämään parin tunnin lennon flunssaisena ja vielä kahden päivän päästä särki korvia. Koko lento oli yhtä tuskaa. Käy ainakin lääkärissä näyttämässä korvat ja kysy hänen mielipidettään.