Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme pääse miehen kanssa yksimielisyyteen lapsen nimestä. Aion antaa haluamani nimen!

Vierailija
15.01.2012 |

En vaan jaksa enää jankuttaa, mikään muu kuin yksi nimi ei kelpaisi miehelle ja siitä ei jousteta yhtään. Inhoan tätä nimeä... Itse olen ehdottanut vaikka mitä, koittanut löytää kompromissia suosikkieme välillä, mutta EI.

Olen siis päättänyt antaa juuri sen nimen kuin itse haluan. Kiukutelkoon sitten vaikka loppuelämänsä! Hah!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mustakin miea alkaa idiootilta vaikuttaa. En tajua, vaikka olisikin ihastunut edelleen johonkin teinirakkauteensa, niin miksi se nimi tyttärelle?!

Voi luoja, se on idiootti, enkä jaksaisi enää edes yrittää kiskoa siitä uusia vaihtoehtoja, kun ei niitä tähänkään mennessä löytynyt. Harmittaa :(

ap

Vierailija
2/26 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkeästi että Miisaa lapsesta ei missään tapauksessa tule, ja jos hän ei aio alkaa keskustella kanssasi muista vaihtoehdooista, sinä päätät nimen yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa edelleen, kun en antanut kuopukselle sitä nimeä minkä olisin halunnut.

Vierailija
4/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta älä odota, että mies kutsuu lasta valitsemallasi nimellä. Hän käyttää oma ehdotustaan, ja lapsi oppii kaksi nimeä.

Vierailija
5/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että mies on niin typerä, ettei tajua edes tällaista vaihtoehtoa ;) :D

ap

Vierailija
6/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimestä viis mutta voi tavaton miten lapsellisen kuvan sinusta sai...koita kasvaa ihmisenä, tuleva lapsesi kaipaa aikuista.

Vierailija
7/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka pojan oikea nimi on Veeti. Miehen mielestä on kiva, että poika on vaarinsa kaima eli Lauri, ja niin meillä lasta kutsutaan kahdella nimellä. Isompana ilmoitti, että hänen nimensä on Lauri, mutta se kirjoitetaan Veeti.

Vierailija
8/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimestä viis mutta voi tavaton miten lapsellisen kuvan sinusta sai...koita kasvaa ihmisenä, tuleva lapsesi kaipaa aikuista.

No mielestäni kyllä mies on tässä se kakara, minulle olisi kelvannut useat eri nimet, miehelle vain yksi. Maistakoon omaa lääkettään.

ap

Vierailija
9/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän sen haluaa? Miksi et suostu?

Vierailija
10/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka pojan oikea nimi on Veeti. Miehen mielestä on kiva, että poika on vaarinsa kaima eli Lauri, ja niin meillä lasta kutsutaan kahdella nimellä. Isompana ilmoitti, että hänen nimensä on Lauri, mutta se kirjoitetaan Veeti.

Siis suostuitko sä tohon? Mikäs helvetin oikeus anopilla on sanoa mitään lapsen nimeen???! En ikinä suostuis tollaseen. Jos ei opi lapsen nimeä, ei tarvi nähdä lastakaan. Varmaan kohta antais periksi. Loukkaavaa tollanen käytös.

Vierailija
11/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänen eka tyttöystävänsä oli Miisa (yläasteella). Sanoo että ei siksi mutta.....

AP

Vierailija
12/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänen eka tyttöystävänsä oli Miisa (yläasteella). Sanoo että ei siksi mutta.....

AP

Vierailija
13/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Oot varmaan jo ehdottanut lähellä Miisaa olevaa kompromissinimiä, kuten:

-Miia

-Maisa

-Minka

-Miitta

-Miina

-Milla

jne.

Vierailija
14/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Oot varmaan jo ehdottanut lähellä Miisaa olevaa kompromissinimiä, kuten:

-Miia

-Maisa

-Minka

-Miitta

-Miina

-Milla

jne.

Tossa kohtaa en alkais edes harkita mitään kompromisseja. Nimi tulis olemaan joku täysin erilainen kuin tuo!

ohis

Vierailija
15/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisella on oikeus päättää lapsen nimi ihan jo senkin takia, että olet kärvistellyt 9kk raskaana, synnyttänyt pillu repaleisena ja kaupan päälle vielä joku roikkuu sun tississä ties kuinka kauan.

Että valkkaa sä nimi, äläkä ota mitään, mikä edes hetkeekään viittaa Miisaan.

Vierailija
16/26 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen valitkoon nimen. Miehellä saa ehkä olla veto-oikeus pariin otteeseen ja naisen on joustettava, mutta näin pöljässä tapauksessa äiti saisi mielestäni päättää täysin.

Meillä on sovittu niin, että minä sanon viimeisen sanan asunnosta ja lapsen nimestä, mies autosta. Hyvä diili mielestäni.

Vierailija
17/26 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan jaksa enää jankuttaa, mikään muu kuin yksi nimi ei kelpaisi miehelle ja siitä ei jousteta yhtään. Inhoan tätä nimeä... Itse olen ehdottanut vaikka mitä, koittanut löytää kompromissia suosikkieme välillä, mutta EI. Olen siis päättänyt antaa juuri sen nimen kuin itse haluan. Kiukutelkoon sitten vaikka loppuelämänsä! Hah!

että ne lapset on yhteisiä kun pitää jotain maksaa tai viedä harrastuksiin ym. mutta heti ne onkin vaan naisen omia kun joku ei menekään kuin prinsessa haluaa.

Mua ainakin vituttais tommonen akka.

Vierailija
18/26 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan jaksa enää jankuttaa, mikään muu kuin yksi nimi ei kelpaisi miehelle ja siitä ei jousteta yhtään. Inhoan tätä nimeä... Itse olen ehdottanut vaikka mitä, koittanut löytää kompromissia suosikkieme välillä, mutta EI. Olen siis päättänyt antaa juuri sen nimen kuin itse haluan. Kiukutelkoon sitten vaikka loppuelämänsä! Hah!

että ne lapset on yhteisiä kun pitää jotain maksaa tai viedä harrastuksiin ym. mutta heti ne onkin vaan naisen omia kun joku ei menekään kuin prinsessa haluaa.

Mua ainakin vituttais tommonen akka.

Heh, mieshän tässä on se joka kuvittelee, että nimeä valitessa ne onkin omia, muulloin nainen hoitaa. hänellä ei ole ollut tässä lainkaan joustoa. No taidatkin olla joko provo tai vain tyhmä mies. :)

ap

Vierailija
19/26 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen maistraatin paperiin vaaditaan molempien vanhempien allekirjoitukset, jos olette naimisissa/sopineet yhteishuoltajuudesta. Ei sitä yksi vanhempi voi yksin päättää esim. kumman sukunimen lapsi saa. Itse en ainakaan allekirjoittaisi blankkoa paperia, kasteessa kuullakseni ihan väärän nimen.

Mitäs, jos rahtaisit sen miehesi sinne papin luokse mukaan, ja koetatte saada asiaa keskusteltua puolueettoman ihmisen tuella.

Vierailija
20/26 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saa AINA automaattisesti äidin sukunimen jos ei toisin pyydetä.

Tämä siis sille joka sanoi ,että sukunimi pitää yhdessä päättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi