Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ope, jos 6. luokkalaisen käytösnumero on 6, niin millaista se käytös on?

Vierailija
14.01.2012 |

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen se jolla oli käytös kuutonen ja nuo kutosen arvostelut ei kyllä sovi ollenkaan kohdilleen. Olin ala-asteella 70luvulla. En kiusannut ketään ja tulin kavereiden kanssa toimeen. En todellakaan hajottanut mitään. Olin vaan villi ja suorasanainen. Aika helpolla kutosia sitten sain :(

Vierailija
22/39 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla. Pojalla on nyt ollut 8-9 eli varsin hyvin kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilllä oli vitosella syksy 9, kevät 7, kutosella syksy 5 , ja kevät 6. Ei jälki-istuntoja. Opettaja vain ei pitänyt tyttäreni uskonnollisesta taustasta ja siitä, että tyttö puolusti kiusattuja joita myös opetaja parjasi ja heitteli seinään kirjaimellisesti. Rehtori ei tietenkään uskonut. Yhden puelinsoiton opettaja soitti ja haukkui tyttäreni ja perheemme niin, että olin saada keskenmenon, kun ahdistuin niin. Tänä vuonna ko. onneksi jää jo eläkkeelle.

Vierailija
24/39 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

trololololollololollololooooooo

Vierailija
25/39 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan teistä äideistä ei ole koulussa mukana joten tollaset kommentit et "mielestäni tyttäreni ansaitsisi kympin " on todella lapsellisia.Mitä curling-jengiä taas=D

Jos lapsi saa alle 8 käytöksestä niin kyllä se on aina ansaittu.

Mammat ei taida ymmärtää miten paljon se oma yläasteikäinen vedättää kotona kun taas koulussa rooli voi olla ihan päinvastainen.

Vierailija
26/39 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen se jolla oli käytös kuutonen ja nuo kutosen arvostelut ei kyllä sovi ollenkaan kohdilleen. Olin ala-asteella 70luvulla. En kiusannut ketään ja tulin kavereiden kanssa toimeen. En todellakaan hajottanut mitään. Olin vaan villi ja suorasanainen. Aika helpolla kutosia sitten sain :(

käyttäytymisen arviointiperusteet ovat muuttuneet.

Vierailija
27/39 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla lapsella oli kymppi. Hän on ahkera ja tunnollinen. Suhtautuu koulunkäyntiin innostuneesti ja kannustaa ja auttaa kaikkia. Uskaltaa ja haluaa myös tsempata muita opiskeluun silloin, kun muilla on ns. kapinamieliala tai heitä väsyttää. Ei siihen kymppiin kuitenkaan mitään ihmeitä vaadita. Ihan normaali hyvä käytös plus muiden huomioon ottamista.

Melko ihmeitä vaaditaan Sanoisin kyllä käytöksen kymppiä melkeinpä ihmeeksi nykyään. Vuosiluokalla ei todellakaan välttämättä kukaan saa kymppiä. Kymppi käytöksessä on paljon suurmpi harvinaisuus kuin kymppi jossain muussa aineessa.

hyvin kasvatettu on, sen myönnän. Kyllä sen kympin kuitenkin aivan hyvin voi saada jos on motivoitunut ja luo myönteistä luokkahenkeä.

Vierailija
28/39 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käyttäytyy normaalisti, kuten maallla on tapana. Ei kiroile, ei kiusaa, tekee läksyt ja on ystävällinen ja avulias käytöksessään.

Ei tuohon kymppiin muuta tarvita, kuin normaali käyttäytyminen.

Vierailija
29/39 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuutosen väkivaltaista ja tosi huonoa käytöstä! Keskustellaan umerot läpi kokouksessa, ja kuutonen on tosi huono:-(

t. yläkoulun ope, huonolla asuinalueella, ja meillä kutosia tulee ehkä 4/vuosi

Vierailija
30/39 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuutosen väkivaltaista ja tosi huonoa käytöstä! Keskustellaan umerot läpi kokouksessa, ja kuutonen on tosi huono:-(

"huonolla asuinalueella" tulee huonoa käytöstä enempi ja se on tavallisempaa. Hyvä käytös siellä huomataan paremmin... Hyvällä asuinalueella sitten on ehkä käytöstavat paremmat, niin alkaa pikkujutut näyttää pahoilta. Jos tajuat mitä tarkoitan.. Sitähän sä kysyit?

Vierailija
31/39 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen tätä, sillä koulusta ei ole tullut mitään negatiivis viestiä koskaan. Vanhempainvartissakin kaiken sanotaan olevan ok pientä levittomuutta lukuunottamatta. Lapsi ei kuitenkaan kuulema häiritse muita eli on hiljaa.

Meille myös sanottiin, että normaali arvosana on 8 eikä 7 ole nykyään mitenkään huono?!

Vierailija
32/39 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen tätä, sillä koulusta ei ole tullut mitään negatiivis viestiä koskaan. Vanhempainvartissakin kaiken sanotaan olevan ok pientä levittomuutta lukuunottamatta. Lapsi ei kuitenkaan kuulema häiritse muita eli on hiljaa.

Meille myös sanottiin, että normaali arvosana on 8 eikä 7 ole nykyään mitenkään huono?!

Hyviin arvosanoihin vaaditaan aktiivisuutta, tätä on monien hiljaisten lasten vanhempien vaikea hyväksyä. Pitää viitata, sanoa, kertoa, ehdottaa, auttaa kaveria, ihan siihen kasiinkin.

Vierailija
33/39 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käyttäytyy normaalisti, kuten maallla on tapana. Ei kiroile, ei kiusaa, tekee läksyt ja on ystävällinen ja avulias käytöksessään.

Ei tuohon kymppiin muuta tarvita, kuin normaali käyttäytyminen.

Kymppiin ei riitä "normaali käyttäytyminen". Siihen vaaditaan aivan erityistä aktiivisuutta siihen että muutkin käyttäytyisivät hyvin.

Koulumme juhlissa mainitaan erikseen ne jotka ovat saaneet kympin käytöksestä ja he saavat myös stipendit. Näitä on siis vuodessa pari koko koulussa (yli 700 oppilasta yhtenäiskoulussa).

Vierailija
34/39 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse olla jälki-istuntoja ja tekemättömiä läksyjä. Meidän pojalla on joskus ollut kutonen, nyt on seiska. Läksyt on aina tehty, jälki-istuntoa on ollut 1 kerran.

Mutta on levoton tunnilla ja puhuu paljon, huutelee kavereitten kanssa. Saattaa sanoa vastaan opettajalle, jos mielestään syytetään väärin asiasta, jota ei ole tehnyt tai asia on mennyt toisin. Välitunnilla kavereittensa kanssa liikehtivät levottomasti, leikkitappelua yms.

Pojalla tämä käytös johtuu 2 neurologisesta sairaudesta, joten vaikka kuinka olen yrittänyt puhua hänelle kaunniista käytöksestä niin puhumalla vaikuttamisen mahdollisuudet ovat rajatut.

Vierailija
35/39 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"huonolla asuinalueella" tulee huonoa käytöstä enempi ja se on tavallisempaa. Hyvä käytös siellä huomataan paremmin... Hyvällä asuinalueella sitten on ehkä käytöstavat paremmat, niin alkaa pikkujutut näyttää pahoilta. Jos tajuat mitä tarkoitan.. Sitähän sä kysyit?

Meillä on kaupungin tiukimmat säännöt ja kilteimmät oppilaat! Tarkoitin vaan sitä, että meillä on mm. alkoholistin lapsia, mt-vanhempien lapsia ja kotiolothan aina heijastuvat myös käytökseen koulussa. Ja silti oppilaat pääsääntöisesti ovat 7 ja 8 tasoa. Eli kuutosista keskustellaan aina, ne oppilaat ovat koko koulun tiedossa. Alakoululaiselle 6 on tosi huono! Tietysti koulukohtaisia eroja arvioinnissakin on aina.

Vierailija
36/39 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan ei ole ollut jälki-istunnossa, eikä opettaja soittele kotiin. Kuulemma joutuu kahnauksiin muiden poikien kanssa (välienselvittelyä, joista ei seuraa rangaistuksia) ja kun joku sanoo jotain tunnilla, niin poika kommentoi viittaamatta.

Opettaja kuitenkin korosti, että poikani on se, jolta kannattaa aina kysyä, mitä on tapahtunut, koska häneltä kuulee totuuden.

Näillä - opettajan kertomana - tuli siis 7.

Vierailija
37/39 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan ilmeisesti kuntakohtaisia eroja on. Oma tyttö sai ysin, ja olin vähän hämmästynyt, koska mun kouluaikana kaikki sai kympin tai sitten oli jotain pahasti vialla.

Mun tyttö on kiltti, ystävällinen, rehellinen, aktiivinen jne., saa jatkuvasti hyvää palautetta opettajaltaan myös käytöksestään ("olispa kaikki niin kuin sun tyttö"). Mutta hän ei ole "kaikkien bestis" ja uskaltaa sanoa myös vastaan (asia, mikä mun mielestä on vain hyvä juttu.)

Vierailija
38/39 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavin perustein:

- väittää vastaan opelle

- kiusaa ja häiritsee toisia toistuvasti

- jos opettaja puhuttelee, oppilas huokailee, katselee kattoon ja on muutenkin epäkunnioittava

- kiroilee koulussa

t. alakoulun ope

Vierailija
39/39 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Pelkään saavani 8 käytösestä kun jäin yläkoulussa kerran kiinni lunttaamisesta. Voinko silti saada 9 kun muuten käyttäydyn aktiivisesti ja positiivisesti. Opettajien mallioppilas usein. Onko mahdollista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi