Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te muut äidit ehditte lukea lehden joka päivä?

Vierailija
14.01.2012 |

Mä en mitenkään meinaa ehtiä. Lapsia siis kaksi pientä kotihoidossa. Aamulla avaan sen, mut en ehdi lukea kuin pari riviä, ja illalla laitan sen suosiolla lehdenkeräykseen.

Miten te muut ehditte? Luetteko sen yöllä kun lapset nukkuu vai milloin?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vuoksi ei ole jäänyt lukematta.

Normaalin lapsen voi kyllä opettaa siihen, että nyt äiti istuu hetken ja lapsi saa sen aikaa tehdä jotain muuta ja odottaa vuoroaan. Olen myös aina saanut käydä suihkussa ja syödä. Joskus on pitänyt soveltaa ja syödä/ lukea lehteä esim. vauva rinnalla.

Meillä kolme lasta kahden vuoden välein, yhdellä todettu ylivilkkaus ja muutkin ihan liikkuvaisia lapsia ja vaativiakin osaavat olla...

Vierailija
2/26 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten istun pöytään omalle aamupalalle ja luen siinä samalla lehden. Koen jopa helpoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin muka Hesaria, mutta hukkaan meni. Vietän kai liikaa aikaa netissä ja iltaisin luen kirjaa sängyssä. Päivällä lukeminen on liian lyhytjänteistä isolle lehdelle.

5 lasta joista 2 on pieniä ja syötettäviä

Vierailija
4/26 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennätän lukea. Luen lehden yleensä aamulla kun lapset syövät aamupalaa. Ja uudelleen sitten päivän mittaan.

Vierailija
5/26 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luen lehden.

Vierailija
6/26 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta, vanhin täyttää neljä

Vierailija
7/26 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen työelämässä, mutta ikinä en ole lasten takia aamuistani tinkinyt. Kun olin kotona, laitoin eka kahvit tippumaan, sitten lapsille aamupalat nenän eteen, sitten oma aamupala valmiiksi, istuin pöytään, join pannullisen kahvia aamupalan ja lehden kanssa :) Lapset söi ja meni sitten leikkimään. Mamman aamukahvien jälkeen sitten aamusiivot ja puistoilemaan/muuten vaan ulos.

Ihan vauva-aikana tietysti tissitakiainen saattoi roikkua siinä rinnalla samalla, sitten myöhemmin sitterissä odotteli, jos ei muuten niin jalalla keinuttelin :) Jopa mun hirmuhankala esikoinen antoi lukea lehden tuolla taktiikalla.

Vierailija
8/26 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aamu-Hesari on ollut osa aamupalaa viimeiset 20+vuotta.

Nyt kun nuorin on tarhaikäinen, on aamulehti jäänyt lukematta hemmetin monta kertaa. Ja se vatuttaa. Pitäisi ehtiä lukemaan lehti, mutta kun ei vaan ehdi. Ellei halua nousta naurettaviin aikoihin (klo 0630).

Vierailija
9/26 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti lukee samalla lehden (muuten ei lueta pöydän ääressä). Joskus ovat jo syöneet/tulevat myöhemmin syömään ja katselevat aamun lastenohjelmia. Viikonloppuisin toinen vanhempi viihdyttää ja luetaan vuoroissa. Meillä kaksi pientä lasta kotihoidossa ja 95% aamuista tulee luettua lehtikin.

Vierailija
10/26 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla luen lehden kun juon aamukaffet. Lapset 5v. ja 1½. touhuilevat omiaan.

Vierailija
11/26 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödessä on aina lehti auki.

Meillä ei siis ruokailun aikana juuri keskustella, vaan kaikki ovat keskittyneet omiin lehtiinsä.

Vierailija
12/26 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen samoin kuin kutonen. Eli lapsille ensin aamupalat ja puettamiset, sit saavat touhuta sen aikaa omiaan niin äiti syö aamupalan ja lukee lehden. Ei se nyt välttämättä aina tule luettua ilman keskeytyksiä mut useimmiten kuitenkin.

Me herätään yleensä 8-9 välillä, pihalle mennään heti kun oon saanut aamupalan syötyä. Eli yleensä ollaan pihalla 10.15 mennessä. Meidän rytmi on vähän kai "myöhäisempi" kuin normaalissa lapsiperheessä mut meille ihan sopiva. Päiväruoka syödään sit n. klo 12-13 välisenä aikana, sit kun on tultu pihalta. Lapsilla ikää 2v5kk ja 8kk

Vierailija
13/26 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieniä olin kotona ja sittemmin töissä ja aina olen lukenut kaksi sanomalehteä päivässä, Hesarin ja kotipaikkakunnan lehden.

Vierailija
14/26 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehdin juoda mukillisen kahvia ja lukea lehden. On heräämisen arvoista.

Vierailija
15/26 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue enää lehtiä, kun netistä saa paljon rikkaamman uutistarjonnan. Vastapainoksi seuraan säännöllisesti noin sataa nettisivustoa.

Vierailija
16/26 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ole äiti, hoidan 8-17 erään perheen lapsia. lapset 1v3kk ja 2,5v. hyvin ehdin aina hesarin lukea, aloitan aamupalalla, vaikka eihän siinä juuri ehdi, kun lapset tarvitsevat ruokaillessa apua. aamun leikkien aikana luen yleensä alkupuolen, lapsen leikkivät olohuoneessa ja usein istun lattialla lehti sylissä, otan lapset syliin, juttelen ja leikin jos tulevat luo, mutta aina paljon leikkivät itsekseen. päiväunien aikana sitten lehti loppuun!

Vierailija
17/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka aamu. Mä olen vaan lukenut sen, ja lapset on siihen tottuneet.

Mun lapset on jo suht isoja, joten en enää muista, miten homma on käytännössä mennyt. Varmaan mies on jollain laittanut hoitanut lapsia sen aikaa, että olen saanut lehden luettua.

Mä olen myös aamuvirkku, joten olen saattanut nousta ennen lapsia.

Vierailija
18/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai jonkun mielestä itsekäs äiti, minä juon kahvini ja luen lehteni "rauhassa". Tietysti ensin hoidan lasten aamupalat, kuivat vaipat jne, mutta sen jälkeen on minun kahvini vuoro. Ja lapset ovat tottuneet, käyväthän he tuossa välillä höpöttämässä mutta ei se niin haittaa jos kuitenkin menevät leikkiä jatkamaan. Palvelua ei saa kun äiti lukee :)

Ihan pienenä olen laittanut tuohon keittiön lattialle sitteriin/leikkimatolle tmv, kun liikkeelle lähteneet saaneet touhuta keskenään. Meillä ei ole kovin iso koti, joten kuulen hyvin mitä touhutaan. Ja nyt kun lapset isompia (2-7 v), leikkivät keskenään ihan kivasti. Aamulla eivät jostain syystä tappelekaan niin paljon?!

Vierailija
19/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehtinyt lukea lehden rauhassa. On muuten tosi tärkeää opettaa jo aika pienelle että äidillä/isällä on omiakin hetkiä. Joskus sitä joutuu tiukasti vaatimaan.

Mutta lopputuloksena tulee lapsia jotka kunnioittavat toisen rauhaa, eli eivät esim keskeytä toisia ym.

luulenpa että ne lapset jotka aina keskyttävät ja häiritsevät toisia ovat näiden "en ehdi lukea lehteä" äitien lapsia. Näin ainakin lähipiirin perheiden perusteella voi päätellä.

Vierailija
20/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin kotona kolmen pienen lapsen kanssa, niin en oikein ehtinytkään aamulla lukea. Luin pitkin päivää, aina ne lapset kuitenkin hetken leikki tai nukkui. Otin lehden mukaan kun menimme puistoon siinä toivossa että voisin siellä lukea. Ja luin illalla.

Muistan kerran äräjtäneeni häliseville lapsille, että lehden lukeminen on ihmisoikeus ja keskimmäinen, silloin ehkä 4 vee sanoi "Eikä ole, meillä on ihmisoikeus!" Vaikea siinä oli vastaankaan väittää. :)