Hei loka- ja marraskuussa SYNNYTTÄNEET! Paljon raskauskiloja jäljellä?
Milloin voisi " kengurupussia" alkaa jumppaamaan pois tekemällä vatsalihasliikkeitä? Milloin voisi aloittaa laihduttamisen? Synnytin keisarinleikkauksella tasan kuukausi sitten ja kiloja ei jäänyt 1,5 kiloa enempää, mutta masu on pehmeä kuin ilmatyyny =( Tahtoo sen pois! Kertokaa miten olette laihduttaneet ja saaneet mahan kiinteäksi jälleen.
Neuvoja anelee Evian ( Emännän 1kk mamma) Tahtoo bikinikuntoon ennen kesää!!
Kommentit (11)
Ei yhtään.Lisäksi on lähtenyt vielä 4 kg...Synnytyksestä hieman yli 2 vk.
..edellisestä raskaudesta oli pari jääny, ja tän raskauden aikana ei paino noussu, tippu vaan. Nyt on kymppi vähempi kuin ennen odotusta, tosi nopeasti putosi- siksi kai maidon tulokin on vähentyny osaksi :o(
Vatsalihasliikkeet olen minä ainakin alottanut, synnytyksestä siis huomenna tasan 4vk. Alotin muutama päivä sitten, ei mitään tietoa onko jotain suositusta jollon sais alotella.. :o)
Henna plus tytteli pian 4vk
ja 30kg tuli :( Tyttö syntyi 25.9. ja vain 7kg jäi synnärille!
Nyt -20kg, eli 10 jäljellä vielä.
Viime kerralla oli kaikki tulleet 25kg pois 3kk:ssa, ja olen nyt hoikemmassa kunnossa kuin viimeksi tässä vaiheessa. eli toivoa on että olis kaikki pois tammikuun alussa...
Ahkerasti treenaillaan..
T:Neiti21
tosin ihan kevyitä, synnytyksestä on nyt 6 viikkoa. Raskauden aikaan paino nousi n. 8 kg, joka kaikki on jo lähtenyt ja lisäksi n. 5kg, eli alle lähtöpainon ollaan.
Ennen jälkitarkastusta (joka itselläni on ylihuomenna) en kauheasti suosittele lihaksia treenaamaan, varsinkaan sektion jälkeen! Kyllä sen mahan ehtii vielä kesäksi kiinteyttää!
Mami
Tasan kuukausi synnytyksestä kiloja jäljellä 1! Olin yllättynyt, miten vähän loppujen lopuksi sain kerättyä raskauden aikana (n. 9kg) ja siitä on tosiaan jo poistunut suurin osa. Maha tosin on vielä löllö, mut niin se kyllä oli ennen raskauden alkuakin ... ;) En ole uskaltanut vielä rueta tekemään vatsalihasliikkeitä. Luulen, että kannattaa ensin varmistua, että on saanut lantionpohjalihakset ja syvän vatsalihaksen kuntoon, et ei tee hallaa liialla rehkimisellä. Kyllä kesään on vielä aikaa! ;D
Precious
22.10 synnytyn ja kaksi kiloa on jäänyt. kaiken kaikkiaan 9.5 kiloa tuli.
Nyt en ole käynyt vaa´alla, mutta luulen olevani aika tarkkaan lähtöpainossa. Massu on tosiaan pieni, mutta " löllö" . MInusta tuo taikinamassukin on aika söpö ja mukavan tuntuinen, joten en ole vielä aloittanut jumppaamista. Pikkuhiljaa aloittelen tällä viikolla...
Eli ottakaa asioista selvää, ennenkuin alatte rehkimään... Tosiaan alapohjan lihaksisto ja syvät vatsalihakset pitää ensin saada kuntoon ja aluksi riittää ihan se, että vetää vatsaa kohti selkärankaa ja samalla jännittää alapohjan lihaksia.
Vatsan palautuminen voi kestää yli vuodenkin eli kun vatsalihakset ovat toisistaan erkaantuneet, niin ns. normaaleilla liikkeillä ne voivat vahingoittua.
Kun on näitä edellämainittuja liikkeitä kunnolla treenannut, niin voi varovasti myös nostaa vähän päätä suoraan ja sivuille (vinoja) aina jännittäen myös alapohjan lihakset. Missään tapauksessa ei saa tehdä ylösnousuja tms. rankkoja liikkeitä. Lähes kaikki normaalissa jumpassa normaalisti tehtävät vatsaliikkeet ovat siis näitä vahingollisia liikkeitä, joita aluksi pitää välttää.
Itse huomasin alussa, että vatsa kiinteytyi jo siitä, että vaunulenkillä veti vatsaa ja kyljen lihaksia sisäänpäin eli ns. korsetti jännittyi.
Tästä tuli nyt vähän tällainen saarna, mutta olen käynyt mammajumpassa (myös synnyttäneille tarkoitettu), jota vetää fysioterapeutti. Hän on siis varoittanut näistä pinnallisten vatsalihasten treeneistä, jotka siis eivät sovi synnyttäneelle.
Ylläolevilla on ollut kyllä ideaalitilanne eikä anna tutkimuksellisesta näkökulmasta realistista kuvaa. On hienoa, että ylläkirjoittaneilla kiloja ei ole jäänyt synnytyksenä jäljiltä tai on vain 1-4 kg tai muuta minimaalista. Tosiasia kuintenkin on, että yleisesti kiloja tulee raskauden myötä enemmän ja ne lähtevät hieman hitaammin pois kuin päivässä tai viikossa. Varsinkin jos kyseessä on nesteestä tullut turvotus niin tottahan toki se lähtee hurahtamalla pois, jos keho toimii kunnolla.
Minua on verrattu tyypilliseen äitiin. Painoa on odotusaikoina tullut n. 15-20 kg, mistä osa on puolen vuoden imetyksen aikana lähtenyt. Loppu vaati liikuntaa ja jos oikein ennen raskautta silaukseen olisi yrittänyt päästä, olisi se vaatinut enemmän ruokavaliokontrollia ja liikuntaa. Jokaisen synnytyksen jälkeen vatsanahka on jäänyt olemaan paikoilleen ja vatsanseutu on pömppö koko ajan. Rinnoista rasvakudos on imetysten myötä hävinnyt ja ne eivät ole mitenkään erityisen näyttävät.
Aiemmin minua häiritsi nuo ulkonäköseikat valtavasti. Kun oma terveys alkoi reistailla ja ilmeni neurologisia oireita, ei tuollaiset asiat enää paina nyt vaakakupissa. Nähtävästi tällaiselle kovapäälle piti olla kovempi oppi nykyaikaisesta kehonpalvonnasta, muuten olisin varmaankin jäänyt paljon pinnallisemmaksi äidiksi ja ihmiseksi kuin tapahtuneen jälkeen. Nyt olen tyytyväinen jos selviän synnytyksestä ilman superfatiikkikohtausta ja yleensäkin hengissä kuin myös vauvakin. Selluliittikeräymät ja muut eivät enää närästä samalla tavalla kuin ennen.
Mutta iloitkaa kehoistanne, niiden terveydestä ja näyttävyydestä.
mulla tais jäädä kolmetoista kiloa,mutta nyt imettäessä on kilot pikku hiljaa alkaneet tippumaan.Synnytyksestä on 3 viikkoa aikaa.Eiköhän ne loputkin lähde kun alotan jumpan tammikuussa.Siihen asti saa kevyet vaunulenkit riittää.En viitsi hirveitä paineita ottaa vaikka en mahdukaan mihinkään farkkuihin mitä kaapista löytyy,paitsi äippähousut.
Onneksi kiloja ei nyt jäänyt yhtään. Poika syntyi 1. päivä ja nyt on jo kilo tippunut lähtöpainostakin. Eli kaikki raskausajan kilot on kadonnut. Tuo tyhjä pussi kyllä hiukan roikkuu, joten odotan innolla kun pääsen jumpaamaan sen pois.
Eiköhän se kesään mennessä ole kadonnut.