Suositelkaa mulle hyviä kirjoja
Haluaisin alkaa lukea enemmän kirjoja. Minua kiinnostaa historialliset elämänkerrat, erikoiset elämäntarinat ja eroottinenkin kirjallisuus voisi vähän piristää arkea. En niinkään välitä dekkareista. Mun tavoitteena on vähentää iltaista netti- ja tv-roikkumista ja siten tasapainottaa ylikierroksilla iltaisin olevaa kroppaa. Jos vaikka eroottisesta kirjallisuudesta saisi vähän potkua vällyjen väliin. Pitäisi siis olla joku houkutus mennä sinne sänkyyn illalla aiemmin :)
Kommentit (14)
Chimamanda Ngozi Adichie: Puolikas keltaista aurinkoa
voisit kokeilla muutaman vuoden takaisia bestsellereitä kuten Carlos Ruiz Zafón: "Tuulen varjo" tai Muriel Barbery: "Siilin eleganssi".
Hyviä vinkkejä saa kirjabloggareiden sivuilta.
Jeanette Walls: The Glass Castle
Luulisin olevan suomennettu, mutten tiedä suomennettua nimeä (kirjailijan nimellä varmaan löytyy). Aivan mieletön. Tosikertomus kirjailijan lapsuudesta hyvin erikoisessa perheessä.
Suosittelen kaikille.
sarjasta löytyy noita kaikkia. Jäin totaalisesti koukkuun ja olen lukenut ilmestyneet 6 osaa kahdesti. Suosittelen!
Khaled Hosseini: Tuhat loistavaa aurinkoa
Riikka Pulkkinen: Totta
John Boyne: Tarkoin vartioitu talo
sarjasta löytyy noita kaikkia. Jäin totaalisesti koukkuun ja olen lukenut ilmestyneet 6 osaa kahdesti. Suosittelen!
Noita Gabaldonin kirjoja itsekin suosittelisin, aivan loistavia. Muita hyviä on Alexandre Dumas'in Kolme muskettisoturia, vaikkei olekaan kaikkein "tuorein" nidos :)
Enni Mustonen: Järjen ja tunteen tarinoita.
Kirjasarja, johon kuuluu viisi melko nopeasti luettavaa kirjaa. Vähän kuin Täällä pohjan tähden alla, mutta sijoittuu Helsinkiin ja pääosassa on kaksi naista eri yhteiskuntaluoksista. Ensimmäisen osan nimi on Nimettömät.
Suosittelen myös tuota Tuhan loistavaa aurinkoa.
Enni Mustonen: Järjen ja tunteen tarinoita.
Kirjasarja, johon kuuluu viisi melko nopeasti luettavaa kirjaa. Vähän kuin Täällä pohjan tähden alla, mutta sijoittuu Helsinkiin ja pääosassa on kaksi naista eri yhteiskuntaluoksista. Ensimmäisen osan nimi on Nimettömät.Suosittelen myös tuota Tuhan loistavaa aurinkoa.
Mitä samaa niissä muka on muuta kuin aikakausi? Kevyttä hömppää ovat nuo Mustosen kirjat, ihan viihdyttäviä toki.
Taidan tästä alkaa etsimään löytyisikö lähikirjastosta vai pitääkö lähteä kauemmaksi. Taidan kokeilla aloittaa tuosta Gabaldonista, kun sitä niin kehuttiin :)
Kiitos teille!
Ap
Kaikkiko te vain täällä palstalla pyöritte, ettekä lue kirjoja? ;)
Katja Ketun Kätilö, ja sitä ainakin voin suositella. Historiaa ja rakkautta (mutta ei siirappia).
Tykkään myös Inka Nousiaisen, Rosa Liksomin ja Anna-Leena Härkösen kirjoista.
Klassikko-osastolta voisin heittää vaikka Maria Jotunin Huojuvan talon. Ja jos Sofi Oksasen Pudistus on lukematta, niin kyllä se kannattaa avata.
Tuli tällainen pläjäys kotimaisia naiskirjailijoita nyt. :)
Kapteeni Corellin mandoliinia, ja se on ihana (toisin kuin se elokuva), vaikka sisältääkin turhan paljon sota-ainesta oksettavuuksineen.
Tämän syksyn supersuosikki Miika Nousiaisen Metsäjätti.
No, ei nyt eroottisia nämä kumpikaan.
Khaled hosseini: tuhat loistavaa aurinkoa! Ja leijapoika samalta kirjailijalta.