Onepiece haalari
Se hullutus rantautui meillekkin. Kiltti äiti teki pojalleen hupsun haalarin.
http://villananna.blogspot.com/2012/01/pojan-onepiece.html
Onkos täällä muut jo innostuneet tuosta hullutuksesta?
Kommentit (56)
Siis tuo, että pitääkö kauppaan mennä verkkareissa? Kamaln näköistä se on kun kuljetaan millasissa ryysyissä tahansa pitkin kauppoja.
kyllä "tyylikkäämmissä" vaatteissa (paitsi jos on kova pakkanen ja liikun kävellen, niin toppahousut on kyllä jalassa), mutta mielestäni kaupassa, jossa 95% muista asiakkaista eivät "pukeudu" ruokaostoksille olen todennut turhaksi sen, että vaihdan verkkarit vaikkapa farkkuihin. Joskus olen käynyt ko. kaupassa vähän paremmissa vetimissä ja auta armias kun tunsin itseni ulkopuoliseksi.
joku arviolta 14-16v tyttö oli kaupassa,
vaaleen(possun)punanen haalari päällä, Aino-tohvelit jalassa ja hiukset (vielä vähän kosteat) vedetty ponnarille ja naama kiilsi naamarasvasta!! Kyllä oli niin hienoa.. Ymmärrän ehkä just ja just että ton näkösenä ollaan kotona aamupalapöydässä, mutta että kaupassa, ostoksilla ruuhka-aikaan???? Se äitikin oli tosi ylpee varmaan..
kotona ehkä voisi pitää. mutta viikonloppuna näin kaupassa lihavahkon, lyhytjalkaisen teinin, jolla oli VAALEANPUNAINEN haalari (jossa persusta vielä roikkui polvissa)
Meinasin kuolla nauruun
olisi saatavilla suomalaiselta valmistajalta, ostaisitko?
joku arviolta 14-16v tyttö oli kaupassa,
vaaleen(possun)punanen haalari päällä, Aino-tohvelit jalassa ja hiukset (vielä vähän kosteat) vedetty ponnarille ja naama kiilsi naamarasvasta!! Kyllä oli niin hienoa.. Ymmärrän ehkä just ja just että ton näkösenä ollaan kotona aamupalapöydässä, mutta että kaupassa, ostoksilla ruuhka-aikaan???? Se äitikin oli tosi ylpee varmaan..
Possut ovat suloisia.
Kaikenlaista kommenttia tullut :) Mukavaa kun yksi haalari puhuttaa xD
Itsellekin voisin harkita, jos löytyy xxl-kokoisena =D
Äitinsä tekemiä LUMPPUJA? Jos sää ompelet omille lapsillesi lumppuja, niin ehkä kaikki muut ei kuitenkaan oo niin typeriä. Itse ainakin ompelen omille lapsilleni laadukkaista materiaaleista kauniita, kestäviä ja yksilöllisiä vaatteita, jotka peittoavat ompelujäljessä Made-in-China -lapsityövoimarätit mennen tullen! Istuvat juuri omalle lapselle, kun ovat mittojen mukaan tehty ja kestävät jopa enemmän kuin pari pesua. Jos lumppuja etsit, niin meiltä et niitä löydä, mutta katsopa vaikka peiliin...
Äitinsä tekemiä LUMPPUJA? Jos sää ompelet omille lapsillesi lumppuja, niin ehkä kaikki muut ei kuitenkaan oo niin typeriä. Itse ainakin ompelen omille lapsilleni laadukkaista materiaaleista kauniita, kestäviä ja yksilöllisiä vaatteita, jotka peittoavat ompelujäljessä Made-in-China -lapsityövoimarätit mennen tullen! Istuvat juuri omalle lapselle, kun ovat mittojen mukaan tehty ja kestävät jopa enemmän kuin pari pesua. Jos lumppuja etsit, niin meiltä et niitä löydä, mutta katsopa vaikka peiliin...
Jokainen ajattelee asoista eri tavoin. Ei se väärin ole. Onneksi käsitöiden arvostus nousee koko ajan täällä suomessa.
haluaisivat haalarit.Ikää heillä 14 j 15.
Aika kalliita ovat,en ole toistaiseksi raaskinut ostaa,ommella en osaa.Kivoja minusta ovat.
Minusta kasvatuspuoli tässä ei liity käsityön arvostamiseen tms (vaikka hieno asia onkin), vaan siihen, että lapselle on kehittynyt itsetunto, jonka avulla voi pitää muutakin kuin sitä THE merkkituotetta, joka on ihmisyyden mitta.
Mitään epäistuvaa lumppukasaa ei tietysti tarvitse pitää, mutta se, että on pakko saada tietty merkkihaalari vain merkin takia kertoo kyllä laumasieluisuudesta ja epävarmuudesta.
Minusta kasvatuspuoli tässä ei liity käsityön arvostamiseen tms (vaikka hieno asia onkin), vaan siihen, että lapselle on kehittynyt itsetunto, jonka avulla voi pitää muutakin kuin sitä THE merkkituotetta, joka on ihmisyyden mitta.
Mitään epäistuvaa lumppukasaa ei tietysti tarvitse pitää, mutta se, että on pakko saada tietty merkkihaalari vain merkin takia kertoo kyllä laumasieluisuudesta ja epävarmuudesta.
Tavallaan on myös näinkin. Minusta taas se kertoo enemmänkin siitä, ettei perheellä ole varaa ja mahdollisuuksia ostaa sitä parempaa merkkiä.
No, sä suhtaudut negatiivisesti itsetehtyyn, koska et varmaankaan osaa/jaksa tehdä mitään itse. Ootko koskaan miettinyt, että kyllä sen kaupasta ostetunkin vaatteen on joku tehny jossakin hikipajassa? Itsetehdystä ei muuten aina nää päälle päin, että on itse tehty (jos tekijä on taitava). Aika moni kotiompelijakin on ihan kätevä tekemään vaatteita - saattavat olla jopa paremmin ommeltuja kuin valmisvaatteet. Itsekin oon joskus joutunut korjailemaan tehdasvaatteen ommeljälkeä kotona, ku ei vaan voi sietää kieroja saumoja tai repsottavia langanpäitä (näitä on myös kalliimmissa vaatteissa mutta erityisesti massatuotantovaatteissa). Miksi ihmiset sitten teettäis kalliilla vaatteita jossain ateljeeompelimoissa, jos se "itsetehty" ois aina automaattisesti huonompi kuin marketin rekistä ostettu? Kysyn vaan...
Ja vielä 50:lle. Toivottavasti teillä tulee aina olemaan tarpeeksi rahaa ostaa lapsille ja itsellenne jokaisen muodin oikun mukaan se oikeanlainen merkkivaate. Koska kaltaisesi ihmiset opettavat lapsensa arvottamaan ihmisiä vaatteiden perusteella ja saattaapi käydä niin, että jos sun kersallasi ei sitten joku kerta olekaan juuri oikeanlainen tamine päällä, häntä kiusataan. Toivottavasti kiusataan kunnolla kans, että oppii pitämään oikeanmerkkistä rytkyä, koska sehän tässä elämässä kai on tärkeintä? Itse oon saanu turpiin pienenä mm. vaatteiden takia. Ei ollut varaa meidänkään perheellä muotikuteisiin. Oon siitä kohti vahvempi - enkä edelleenkään osaa katsoa merkkipellejä YHTÄÄN arvostavasti, koska he juuri olivat niitä luokan ääliöimpiä kiusanhenkiä.
Oikeasti musta on ihan kauhea ajatella, että oma lapseni menee joskus kouluun "susien armoille". Ei tule merkkikamppeetkaan auttamaan - varmaan joutuu kiusatuksi kuteista riippumatta, kun on avoin, älykäs ja puhelias lapsi. Kun erilainenhan ei saa olla? Miettikää aikuiset oikeasti, millaiseen arvomaailmaan lapsenne kasvatatte!
Alkuperäiseen aiheeseen: minusta tuo itseommeltu haalari oli kivan näkönen ja itse aattelin ommella sellasen omille tytöilleni kunhan kerkiän. Ovat minusta lapsilla ja nuorilla ihan hauskan näköisiä vaatteita ja eivätpähän purista vyötäröltä!
näyttää joltain naamiais-asulta.mulle tulee mieleen satu Keisarin uudet vaatteet.
näyttää joltain naamiais-asulta.mulle tulee mieleen satu Keisarin uudet vaatteet.
Siinä sadussa tosin oli nahkainen potkupuku keisarilla :)
kotona ehkä voisi pitää. mutta viikonloppuna näin kaupassa lihavahkon, lyhytjalkaisen teinin, jolla oli VAALEANPUNAINEN haalari (jossa persusta vielä roikkui polvissa)
Meinasin kuolla nauruun
meillä töissä eräs aikuinen ihminen käyttää tuollaista vaaleanpunaista haalaria. Oli naurussa pitelemistä.
hitti muunmuassa laiskojen keskuudessa USAssa
Siis tuo, että pitääkö kauppaan mennä verkkareissa? Kamaln näköistä se on kun kuljetaan millasissa ryysyissä tahansa pitkin kauppoja.