Työttömät tulisi velvoittaa esim. ulkoiluttamaan vanhuksia vanhainkodeissa.
Jotain tarvitsisi tehdä rahojensa eteen eikä vain maata kotona.
Kommentit (66)
Olen työtön ja mä vain makaan.
Saan todellakin maata sillä 0 eurolla mitä saan t.korvausta.
on nyt gradua vailla oleva FM.
47
Siihen menee kevyesti 2-4 tuntia tehokasta työttömyysaikaa, kun täyttää kaikenlaisia hakemuksia (suuri osa nykyään sähköisiä, joihin pitää syöttää kaikki tiedot alusta alkaen: ei voi vaan lähettää cv:tä + hakemusta).
Työttömyys on väliaikainen olotila, jonka aikana on tarkoitus hakeutua takaisin työelämään. Työttömyysajat pitkittyisivät entisestään, jos siihen lisäksi työnnettäisiin kaikenlaisia velvollisuuksia rahan vastineeksi.
Mitä juippeja tällä palstalla oikein sikiää? Työtön = alkoholisti? Työtön = lusmu? Voin kertoa, että en ole noista kumpikaan, vaikka minulle on ollut pitkiäkin työttömyyskausia. Olen työttömänä ollessani hakenut aktiivisesti töitä ja aina lopulta myös saanut (oman alani töitä). Ehkä joskus jopa työllistyn ympärivuotisesti! Muuta reittiä täystyöllistymiseen ei ole, kun paiskia pätkätöitä ja toivoa, että jostain vielä se pidempikestoinen ura urkeaa. Työkokemusta kun kuitenkin kertyy koko ajan. Tuskin se vanhuste ulkoiluttaminen tai roskien kerääminen lisäisi arvoani työmarkkinoilla! En nimittäin ole hoito- enkä puhtaanapitoalalla.
Entä jos satuttaisit itsesi? Kuka korvaisi kun ei ole mitään työterveyshuoltoa jne. Ja kuinka firmat käyttäisivät hyväkseen työttömiä, ilmaisia työntekijöitä... Ei toimi Ap tuo sinun ajatuksesi, sori.
Työttömyyteen on monia syitä, joihin tepsii aivan eri ratkaisut.
Esim. nuoret työttömät = syrjäytyneitä, jääneet vaille opiskelupaikkaa jne.. Heille on olemassa omia reittejään kouluttautumiseen ja työllistymiseen. He tarvitsevat keppiä ja porkkanaa, vastinetta työttömyyskorvaukselle, jotta eivät jää syrjään koko loppuelämäkseen.
Sitten on eläkeputkeen joutuneet työttömät, jotka on irtisanottu uran viimeisinä vuosina. He eivät enää tule työllistymään, koska ovat työnantajien mielestä liian vanhoja. Heitä ei pidä syyllistää, he ovat työuransa tehneet!
Lisäksi tulee akateemiset nuorehkot naiset, joita kierrätetään pätkätyöstä pätkätyöhön ja pistetään kortistoon aina, kun voidaan. Heitä on paljon varsinkin opetusalalla tekemässä äitiysloma- ja hoitovapaasijaisuuksia, vuorotteluvapaasijaisuuksia ja tuntityönä ylijäämätunteja sivutoimisina, jolloin he jäävät paljon pienemmille ansioille, kuin vakituiset työntekijät. Näitäkään ei pidä syyllistää, koska he ovat yhteiskunnan uhreja. Työelämä ei halua sitoutua heihin.
Sitten tulevat rappioalkoholistit, uupuneet, mielenterveysongelmaiset yms. He tarvitsevat kuntoutusta ennen kuin voivat päästä työelämään.
Varmasti näitä alarymiä on paljon enemmänkin, mutta minä en ainakaan tunne yhtään työtöntä, joka olisi päättänyt vaan viettää koko elämänsä työttömyyskorvauksella eläen ilman mitään sen kummempia tulevaisuudensuunnitelmia. Tämä ryhmä olisi sitten "laiskat" ja "lusmut" -osastoa. Nämä voisivat mennä pomimaan roskia ja ulkoiluttamaan vanhuksia. Mutta mistä näitä "lusmulaiskoja" sitten löytää? Minä en ainkaaan tunne tällaista työtöntä, tunnetko sinä?
Taidat olla provo. Ei kai kenelläkään enää ole sitä käsitystä, että työtön vain "makaa kotona". Et taida tuntea yhtään koulutettua ja sivistynyttä työtöntä, joka kyllä keksii itselleen jotakin tekemistä työn korvikkeeksi, kuten vaikka opiskelua.
Kaveripiirin luusereiden lisäksi taisi olla noin 50 000 nuorta työttömyyskortistossa. Kotonamakaajien prosentti lienee aika suuri kun syrjäytyneitäkin sanotaan olevan parikymmentätuhatta noista.
Kaveripiirin luusereiden lisäksi taisi olla noin 50 000 nuorta työttömyyskortistossa. Kotonamakaajien prosentti lienee aika suuri kun syrjäytyneitäkin sanotaan olevan parikymmentätuhatta noista.