Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät tulisi velvoittaa esim. ulkoiluttamaan vanhuksia vanhainkodeissa.

Vierailija
13.01.2012 |

Jotain tarvitsisi tehdä rahojensa eteen eikä vain maata kotona.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan palkata työntekijöitä, joille maksetaan ihan oikeaa palkkaa.Joka alalla.

Vierailija
22/66 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin nuo kaikki edellä mainitut tehtävät kelpaisivat kyllä minulle työksi, josta maksetaan oikeaa palkkaa. Mutta ilmaiseksi en lähtisi tekemään niistä yhtäkään kenenkään toisen hyväksi. Voisin siis siistiä omaa pihaani, kerätä marjoja ja sieniä itselleni tai läheisilleni, hoitaa omia tai ystäväperheen lapsia, ulkoiluttaa omaa mummoani tai omia vanhempiani sitten vanhempana... mutta en suostuisi tekemään ilmaiseksi työtä, josta jollekin toiselle maksetaan oikeaa palkkaa. Se ei kuulosta oikeudenmukaiselle. Harva kuitenkaan työttömänä "makailee" kotona niitten huikeiden tukieurojen turvin... aika moni olisi valmis menemään töihin heti, jos niitä vaan olisi tarjolla. Ap huutelee, kun sattuu olemaan niin onnekas, että on työpaikka... mutta entä sitten, jos itse olisitkin se työtön "lorvija"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työttömän opettajan pitäisi opettaa koulussa työttömyyskorvausta vastaan.

Ja työtön siivooja voisi käydä työttömyyskorvausta vastaan siivoamassa vanhainkoteja.

Ja työttömät sairaan- ja lähihoitajat voisi kanssa mennä työttömyyskorvausta vastaan vanhainkotiin töihin.

Jne.

Jo vanhainkotiin tarvitaan ulkoiluttajia, heidät pitää palkata. Muutenhan kaikki työ voidaan teettää ihmisillä vain työttömyyskorvausta vastaan.

Tekisitkö sinä omaa työtäsi työttömänä, jos saisit vain työttömyyskorvauksen? Missä menisi raja?

Ongelmahan ei ole se, etteikö työttömille olisi töitä. Ongelma on se, ettei kukaan halua maksaa tämän työn tekemisestä!

Vierailija
24/66 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs saada lakiin joku sellanen kohta että ne ketkä saa työttömyyskorvausta kelasta tms niin on velvoitettu käymän just vaikka vanhusten luona ihan vaikka vaan kylässä...

Itsekin olen ollut työtön ja mielelläni ooisin jotain tehnyt muuta kun ollut vain kotona.

Vierailija
25/66 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä roikkua osa-aikaisina hamaan hautaan saakka.

Suomesta löytyy kyllä työvoimaa vaikka mihin, mutta palkkaa ei haluaisi maksaa kukaan!

Sitten ihmetellään, kun puoli kansaa masentuu, koska rahat eivät riitä peruselämiseen ja työttömyys itsessään on häpeäleima.

Yhteiskunta huijaa: nuorille tulisi kertoa, ettei koulutuskaan takaa työpaikkaa. Mitä hyötyä kouluttaa maistereita ja tohtoreita ulkoiluttamaan ilmaiseksi vanhuksia ja keräämään mäyräkoirapahveja puistoista???

Vierailija
26/66 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten armeija on joillekin pakollinen, tulisi työttömille olla myös pakollista osallistua kykyjänsä vastaavaan yhteiskuntavastuulliseen työhön. Sellaiseen mikä ei suoraan ole pois joltain ammattiryhmältä.

PALKKA SE ON TYÖTTÖMYYSKORVAUSKIN! Miksi sen eteen ei tarvitsisi mitään tehdä?!?

Vierailija
27/66 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs sua ois estäny käymästä mummojen luona kylässä, auttamas kauppareissulla tai lääkärikeikalla?

Tää maa on täys vapaaehtoisjärjestöjä, joilla huutava pula osallistujista. Turha vedota lakeihin, oma laiskuus sulla piti perseen sohvalla!

ps. itse kannatan, työstä oikea palkka, vaikka sitten korotetun työkkärirahan muodossa, ilmaiseksi ei tarvi kenenkään ruveta

Vierailija
28/66 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku kukatietääminkälainen työllistymisongelmainen tulee työkkärista pakkokyläilemään (ja varastaa samalla mun rahat tms.).

Vierailija
29/66 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sosiaalinen luonteeltani, enkä ole sosiaalialalle kouluttautunutkaan. Kyllä minä osaisin teknisesti pyörätyölia lykkiä, mutta keskustelun vieraan ihmisen kanssa kokisin äärimmäisen kiusallisena ja ahdistavana. En pidä small talkista ja olen vieraassa seurassa mieluummin hiljainen sivustakatsoja. En ole ollenkaan varma, että joku vanhus haluaisi tulla ulos minun "ulkoiluttamanani".

Vierailija
30/66 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lienis liikaa vaadittu siitä hyvästä että sa työttömyyskorvausta.

Jollekin se voisi olla vaikka lastenkaitsemista kun joku muu suorittaa sitä mummojen ulkoilutusta.

Vierailija
31/66 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sosiaalinen luonteeltani, enkä ole sosiaalialalle kouluttautunutkaan. Kyllä minä osaisin teknisesti pyörätyölia lykkiä, mutta keskustelun vieraan ihmisen kanssa kokisin äärimmäisen kiusallisena ja ahdistavana. En pidä small talkista ja olen vieraassa seurassa mieluummin hiljainen sivustakatsoja. En ole ollenkaan varma, että joku vanhus haluaisi tulla ulos minun "ulkoiluttamanani".

tai nyhtää pujoa

Vierailija
32/66 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunnasta löytyy oikeasti harvoja paikkoja jonne voi tuosta vaan tunkea täysin ammattitaidotonta väkeä "auttamaan". Mieti nyt vaikka se tilanne että sairaalaan tulee joka ikinen viikko eri jengi vastentahtoista ja ei-koulutettua porukkaa nurkkiin pyörimään ja auttamaan. Ja kun saat yhden opetetttua tekemään jotain, se jo häipyykin muualle töihin ja tilalla on taas uusi. Puhumaattakaan nyt lääke- ja potilasturvallisuus. Ja voi vaan kuvitella minkälaisen rikosten taivaan taparikolliset näkis tuossa että ne päästettäis vanhusten koteihin tuosta vaan hengailemaan. Tonnista vetoa, että kummallisilla tavoilla häviäis kaikenlaista, ja mites puolihöppänä vanhus todistaa kun on sana sanaa vastaan?

Vierailija
33/66 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoiluttajilla olisi edes jonkinnäköiset perustiedot esim alzheimerin aiheuttamista käytösongelmista ja siitä, miten ko. sairautta sairastavaan tulisi suhtautua.

Ulkoiluttajillahan tulisi olla myös täysi vaitiolovelvollisuus.

Ajatus on sinänsä hyvä, mutta sairaiden vanhusten hoito vaatii ammattitaitoa. Lisäksi laitoksissa pitää nykyään ottaa huomioon mm. tarkka hygienia.

Vierailija
34/66 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin se voisi olla vaikka lastenkaitsemista kun joku muu suorittaa sitä mummojen ulkoilutusta.

jatkuvasti vaihtuvaa mun pienen lapsen lähelle. Turvallisuustakeet nolla.

Vierailija
35/66 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäsosiaaliset voi kerätä vaikka tienpientareitten roskia tai nyhtää pujoa

pahasta siitepölyallergiasta ja astmasta.

Vierailija
36/66 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rikollinen keräisi roskia ojasta?

Ujo ja syrjäänvetäytyvä luonne tarkoittaa eriä, kuin epäsosiaalinen :D

Epäsosiaalienn on yhtäkuin rikollinen :D

Hölmöt!

Minä en tuossa säässä lähde mihinkään. En edes kauppaan. Hullun hommaa.

Jos työkkäri korvaa bensakulut ja sadetakit niin hyvänä päivänä saattaisin raahautua vanhainkotiin, mutta kakkavaippoja en vaihtaisi. Voisin jutella ja ehkä työntää pyörätuolissa aurinkoisena päivänä.

Vierailija
37/66 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta voisi palkata työttömiä esim. puistotyöntekijöiksi niitä tienpientareita puhdistamaan.

Hiukan parempi korvaus kuin perustyöttömyystuki, vuosilomat, työeläke- ja sairasvakuutusmaksut siihen päälle. Ja mahdollisuus lähteä heti, kun löytää omaa alaa vastaavan paikan.

Ongelmahan ei olekaan se, etteikö meillä olisi työttömiä ihmisiä tuota tekemään. Ongelma on se, että jos palkkaat ihmisen vaikka tuolla työttömyyskorvauksen summalla tekemään työn, niin työnantajamaksuihin menee vastaava summa. Ja tätä ei yhteiskunta ole valmis maksamaan.

Jos olisin työtön, menisin tuohon hommaan heti. Edellytyksenä, että siitä maksettaisiin minimipalkka (jos olisin perustyöttömyystuella) ja saisin nuo vuosilomat, sairaslomakorvaukset yms.

Vierailija
38/66 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tuossa säässä lähde mihinkään. En edes kauppaan. Hullun hommaa.

Jos työkkäri korvaa bensakulut ja sadetakit niin hyvänä päivänä saattaisin raahautua vanhainkotiin, mutta kakkavaippoja en vaihtaisi. Voisin jutella ja ehkä työntää pyörätuolissa aurinkoisena päivänä.

Sen lisäksi otan työttömyysajan lomana ja oikeutena lepuuttaa hermoja näinä pätkätyöaikoina.

Jos kunnon töitä ja vakituisia virkoja olisi olemassa ajattelisin toisin. Nyt loisin sen minkä kerkeän ja nautin elämästä. Kyllähän nyt muunlaisiakin töitä pitäisi tarjota, kuin ainaisia pätkähommia.

Kukaan ystävistäni ei ole vakituisessa virassa ja olen vanhemmiltani kuullut vakituisista viroista. Niitä kuulemma on vanhoilla ihmisillä ja ne aikoinaan olivat työntekijän etu.

Nykyään työntekijällä ei ole mitään etuja. Tai no onhan meillä tavallaan tämä työttömyys, josta voi nauttia "ylimääräisenä lomana".

Jännä elää kohta neljääkymppiä vailla tulevaisutuutta tässä ikuisessa pätkätyöviidakossa. Lapsetkin piti hankkia äkkiä ennenkuin hedelmällisyys menee. Onneksi kuuntelin miestäni. Myös miehellänikään ei ole ollut virkaa. Meneehän se elämä näinkin vuokralla kädestä suuhun.

Velkaa emme saa, koska ei ole töitä. Eläkettäkään ei kerry koska työt ovat niin lyhyitä.

Että Haistakaa Paska!

Vierailija
39/66 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun lopussa ja 90-luvun alussakin Suomessa oli vielä velvoitetyöllistäimislaki. Kunnat olivat velvollisia työllistämään jokaisen puoli vuotta työttömänä olleen. Siltä työjaksolta sai ihan oikeaa palkkaa. Kun oli puoli vuotta ollut työttömänä, sai taas liitosta korvauksia, ellei onnistunut saamaan vapailta markkinoilta työtä. Itsekin sain tuollaisen työllistämistyön aikana kertyneen työkokemuksen ansiosta vapailta markkinoilta hyvän työpaikan.

Vuonna 1992 tuo loistava laki romutettiin. Pääministerinä toimi tuolloin Esko Aho ja työministerinä Ilkka Kanerva.

Siitä on mielestäni alkanut Suomen kahtiajako rikkaisiin ja köyhyyskurjalistoon, niihin syrjäytyneisiin. Sen jälkeen niillä heikoimmilla ei ole enää ollut mahdollisuutta työllistyä. Uskon, että mikäli tuo laki olisi edelleen voimassa, Suomi olisi parempi paikka elää.

Vierailija
40/66 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta voisi palkata työttömiä esim. puistotyöntekijöiksi niitä tienpientareita puhdistamaan.

Hiukan parempi korvaus kuin perustyöttömyystuki, vuosilomat, työeläke- ja sairasvakuutusmaksut siihen päälle. Ja mahdollisuus lähteä heti, kun löytää omaa alaa vastaavan paikan.

Ongelmahan ei olekaan se, etteikö meillä olisi työttömiä ihmisiä tuota tekemään. Ongelma on se, että jos palkkaat ihmisen vaikka tuolla työttömyyskorvauksen summalla tekemään työn, niin työnantajamaksuihin menee vastaava summa. Ja tätä ei yhteiskunta ole valmis maksamaan.

Jos olisin työtön, menisin tuohon hommaan heti. Edellytyksenä, että siitä maksettaisiin minimipalkka (jos olisin perustyöttömyystuella) ja saisin nuo vuosilomat, sairaslomakorvaukset yms.

Heidän mielestä pitäisi painaa tukien varassa duunia. Eli työttömyydestä rangaistaan.

Nämä kateelliset sitten punnitsevat oman elämänsä arvoilla näin: Työ = Rangaistus.

Ei heille voi sanoa että työ = palkka. Eivät ymmärrä sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi