Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omepelijat! Mitä mieltä tästä koneesta? Kannattaako ostaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bernina, enka ollut siihen taysin tyytyvainen, nyt on Singer HD, joka on toiminut hyvin tahan asti vaikka monet eivat Singeria suosittele enaan ostettavaksi. Muutamia kivoja ominaisuuksia siina on automaattinen langan pujottaminen neulan silmaan (mita se on suomeksi, ei ole aavistustakaan...) ja etta ne jalan alla olevat jutut saa kytkettya pois minka jalkeen voi ommella "vapaaompelua" jolla voi sitten kylla tehda kaikenlaisia kuvioita ja kirjailua.

Vierailija
2/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bernina, enka ollut siihen taysin tyytyvainen, nyt on Singer HD, joka on toiminut hyvin tahan asti vaikka monet eivat Singeria suosittele enaan ostettavaksi. Muutamia kivoja ominaisuuksia siina on automaattinen langan pujottaminen neulan silmaan (mita se on suomeksi, ei ole aavistustakaan...) ja etta ne jalan alla olevat jutut saa kytkettya pois minka jalkeen voi ommella "vapaaompelua" jolla voi sitten kylla tehda kaikenlaisia kuvioita ja kirjailua.

Mekaaninen kone on paras, ei mitaan "tietokonehienouksia" jos niita ei kayta. Ne koneet joissa on kaikenlaisia pienia nayttoja joihin tulee numeroita ja merkkeja ovat kai elektronisia, ei mekaanisia, 'correct me if im wrong'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on niin että nykyisin elektroniset koneet ovat paljon varmempia kuin mekaaniset koneet. Mekaanisissa koneissa esim. kuvio-ompeleet toimivat kaavainpakkojen kautta mutta elektronikoneissa askelmoottoreiden kautta, siis ei ylim. epäkeskoja ja muita härpäkkeitä

Vierailija
4/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Singer, jossa on manuaaliset valinnat. kauhea määrä erilaisia koristeompeleita. Kunnollinen metalinen jalka, metallinen lankapesä ja käsikäyttöinen jalan nosto on tärkeitä. Neljä viisi tiikkiä riittää. Damalla hinnalla sais esim ompelukonentistä Singer heavy Duty koneen, hiukan halvemmalla.

Vierailija
5/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoman ettei kauhea määrä erilaisisia koristetikkejä tee siitä hyvää.



Vapaaparsi tietty täytyy olla, mutta se kai on nykyään kaikissa.

Vierailija
6/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelukoneista ja singeriä en hankkisi.

Parhaat merkit olisi Husqvarna,Brother, Bernina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut kone mikä vastaa tehtaankonetta on Janome. Ainut joka oikeasti kestää ja on markkinoiden paras tänä päivänä.

Vierailija
8/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä paikalliseen ompelukoneliikkeeseen asioimaan.



Kiitos neuvoista!



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta olen oppinut, että kannattaa tosiaan valita kone, jossa ei ole liikaa "hienouksia" (koristeompeleita ym.) Niitä ei yleensä loppujen lopuksi tarvitse kovin usein. Tärkeintä on, että koneessa on suoraommel, siksak ja napinläpiommel, ja kunnon jousto-ommel mikäli et omista saumuria.



Singeristä on minullakin huonoja kokemuksia. Yleensäkin kaikki nuo "muovikoneet" on ihan roskaa, niiden kanssa menee vaan hermot! Bernina on kotikoneista ehdottomasti paras (ja hintavin). Husqvarnakin on ihan ok.



Kannattaa käydä alan liikkeessä. Sieltä voi kysyä myös käytettyjä tai esittelykoneita. Laadukas, huollettu käytetty kone päihittää nuo markettien muovikoneet mennen tullen! Itse sain huippuhyvän Berninan puoleen hintaan, koska se oli ollut liikkeessä esittelykoneena.



Toivottavasti vinkeistä oli apua ja löydät hyvän koneen :)



t.käsityönope