Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaisin ulkopuolista mielipidettä tilanteeseen (ehkäisyasiaa)

Vierailija
13.01.2012 |

Kirjoitukseni on tuolla toisessakin ketjussa vastauksena, mutta kaipaisin muiden ihmisten näkemystä ongelmaani:

"Lapsiluvun tultua täyteen aloitin yhdistelmäehkäisypillereillä, jotka muutoin sopivat minulle loistavasti, mutta niiden aikana minulla puhkesi aurallinen migreeni, jonka johdosta ko. ehkäisyä ei minulle enää anneta.

Minipillereillä kituuttelin puolitoista vuotta tihkuen jatkuvasti verta. Pöh.

Nyt ollut hormonikierukka vuoden ja kärsin runsaista alavatsa- ja alaselkäkivuista sekä vatsan turvotuksesta. Pännii todella rankasti, sillä vatsa on niin pinkeänä ja arkana pari viikkoa kuukaudesta, että näytän siltä kuin olisin 5. kuulla raskaana. En enää viihdy omassa kehossani. Sanomattakin selvää, ettei seksi näinä kipu- ja turvotusviikkoina kiinnosta pätkääkään :(

Tästä huolimatta mieheni toivoo minun pitäytyvän kierukassa, sillä muutoin hän joutuisi ottamaan vastuun ehkäisystä - minullahan alkaa olla keinot vähissä.

Tämä tietysti vetää mieleni matalaksi. Mieheni ei ole koskaan elämässään ottanut vastuuta ehkäisystä. Hän ei halua käyttää kortsuja ("No, kun menee fiilikset...") eikä varmaan voisi edes ajatella vasektomiaa. Se olisi aivan liian suuri uhraus.

Olen ajatellut sekä kierukasta että miehestä luopumista. On todella masentavaa toimia erilaisten ehkäisymenetelmien koelaboratoriona."

Mitä tästä kaikesta pitäisi ajatella? Kävin eilen gynekologilla, joka myös painosti jatkamaan kierukan kanssa ja mielestäni sivuutti täysin kaikki kipuni - mitään ratkaisua kipuihin hän ei antanut, kehotti vaan kestämään.

Olen ehkäisyasioissa todella yksin. Ja koen tällä hetkellä voimakasta katkeruutta miestäni kohtaan.

Olisin kiitollinen kommenteista - pitääkö meidän naisten vaan kestää?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. ap

Vierailija
2/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sterilisaatio, kun vasektomia on helpompi operaatio? Terv. ap

Itsehän mainitsit aloituksessa että mies ei siihen suostuisi ....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämän hankalaksi , ei niinkään kierukka.

Oletko kokeillut kuparikierukkaa? Siinähän ei ole hormooneja.

Vierailija
4/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisiko jo miehen vuoro huolehtia ehkäisystä? Hoitaa sen sitten miten hoitaa.

Vierailija
5/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mainitsin, mutta olen todella hämmentynyt tästä, ettei miehen tarvitse ottaa mitään vastuuta, koska ei vaan huvita, ja minun naisena pitää käydä läpi kaikki vaihtoehdot.

Enkä ymmärrä, miksi miehelle ajatus vasektomiasta on täysin vieras, sillä lapsia ei ole tarkoitus enää tehdä. Pitäisikö tästä vetää se johtopäätös, että mies haluaa pitää itsellään mahdollisuuden kuitenkin vielä joskus perustaa perhe jonkun nuoremman kanssa... Olemme kumpikin jo 45-vuotiaita.

Vierailija
6/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisykapselin? Ehkäisyruiskeen?

Vierailija
7/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vasektomia on ehdottomasti paras.

Miehen täytyy ottaa vastuuta! Sanot, että lopetat ehkäisyn ja jos seksiä haluaa, niin menee vasektomiaan.

Näin meillä. Ja hyvin meni. Mies kävi vasektomiassa, pari päivää mustelmia alapäässä, eikä kipuja. Mies sanoi jälkeenpäin, että oli yllättävän helppo toimenpide. Mies sanoi,että jos miehet puhuisivat keskenään asiasta, niin useampi uskaltaisi mennä toimenpiteeseen, mutta eihän miehet tämmösistä asioista puhu keskenään.

Vierailija
8/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisykapselin? Ehkäisyruiskeen?

Ärsytyskynnys lienee nyt erityisen korkealla, sillä olen taas viisi päivää ollut pallomahana ja kivut paikoin niin kovat, ettei suorassa voi seistä. Raivostuttaa, että miehen mielestä ehkäisystä minulle aiheutuvat kivut ja haitat kuuluvat asiaan, mutta mies ei voi käyttää kondomia, koska hänen mielihyvänsä kärsii... Joskus jopa erektio voi lopahtaa.

Onneksi voi tulla palstalle tuulettamaan!

Tässä pinkeän raivon tilassa olen valmis todellakin heittämään niin kierukan kuin vätysmäisen miehen pellolle.

Vierailija
9/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mainitsin, mutta olen todella hämmentynyt tästä, ettei miehen tarvitse ottaa mitään vastuuta, koska ei vaan huvita, ja minun naisena pitää käydä läpi kaikki vaihtoehdot.

Enkä ymmärrä, miksi miehelle ajatus vasektomiasta on täysin vieras, sillä lapsia ei ole tarkoitus enää tehdä. Pitäisikö tästä vetää se johtopäätös, että mies haluaa pitää itsellään mahdollisuuden kuitenkin vielä joskus perustaa perhe jonkun nuoremman kanssa... Olemme kumpikin jo 45-vuotiaita.

eli vetäisin tuosta sen johtopäätöksen, että mies aikoo vaihtaa sinut nuorempaan, ja tehdä toisen kanssa myös lapsia.

Jos mies ei ota vastuuta (ja mene vasektomiaan kun sinulle ei ehkäisy sovi), niin alat ihan vakavissas puhua seksin loppumisesta.

Miksi sinun pitäisi olla kipeä sen takia, että mies saa nautintoa? Jos mies sinua rakastaa, hän ei halua sinun kärsivän jatkuvista kivuista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi