Taas paloi pinna! Miehen lapsesta asiaa
Lapsella sama harrastus meillä ollessaan kuin kotonaankin. Juuri syksyllä ostimme uudet varusteet meille tähän harrastukseen ja rahaa paloi liki 500 euroa.
Nyt lapsi ilmoittaa tyynesti, että ei jatka harrastusta meillä mutta kotona jatkaa.
Yksi asia on ihan varma: enää ei osteta meille varusteita, ei polkupyörää eikä vaatteita, kuljettakoon kaiken kotoaan.
Meidän ostamalla pyörällä ei ole ajanut metriäkään mutta äidin käskystä pyysi isäänsä ostamaan kotiin pyörän. Ei ostettu.
Meidän ostamia vaatteita ei pidä eli kaksi kaapillista hankittua aivan turhaan vaatteita; niille vain nyrpistetään nenää.
Olkoon nyt riitti!
Kiitos kun sain avautua.
Kommentit (39)
Lapsella sama harrastus meillä ollessaan kuin kotonaankin. Juuri syksyllä ostimme uudet varusteet meille tähän harrastukseen ja rahaa paloi liki 500 euroa.
Nyt lapsi ilmoittaa tyynesti, että ei jatka harrastusta meillä mutta kotona jatkaa.
Yksi asia on ihan varma: enää ei osteta meille varusteita, ei polkupyörää eikä vaatteita, kuljettakoon kaiken kotoaan.
Meidän ostamalla pyörällä ei ole ajanut metriäkään mutta äidin käskystä pyysi isäänsä ostamaan kotiin pyörän. Ei ostettu.
Meidän ostamia vaatteita ei pidä eli kaksi kaapillista hankittua aivan turhaan vaatteita; niille vain nyrpistetään nenää.
Olkoon nyt riitti!
Kiitos kun sain avautua.
Ja sinä ap lasket vaan kaiken rahassa... Ette kohtaa.
Voiko kysessä olla se, että lapsi kokee, että harrastus vie liikaa aikaa isäviikonloppuina ja haluaisi olla enemmän yhdessä isänsä kanssa?
Mitä taas vaatteisiin tulee, onko vaatteet ostettu yhdessä lapsen kanssa? Silloin ei ole varaa nyrpistellä. Mutta jos vaatteet on ostettu ilman lasta, niin silloin ne eivät välttämättä miellytä. Itselläni on 11v tytär, joka on todella tarkka vaatteiden suhteen - vaatteiden ei tarvi olla mitään tiettyä merkkiä mutta niiden pitää istua just tietyllä tavalla tai jäävät pitämättä. En siis osta koskaan mitään ilman että lapsi on mukana.
mieluisia ja lapsi ostanut sitten itse tilalle mieluisammat. Harrastuksista on sovittu, että jos jotain aloittaa niin sitten siiden sitoudutaan vaikka puoleksi vuodeksi ja katsotaan sitten tilanne uudelleen.
meillä on ex.n kanssa viikko-viikko ja ex.n nykyinen hakee aina torstai-iltana kotimatkallaan meiltä kaiken tarpeellisen.
Iso farkku, sinne mahtuu fillari, 2 matkalaukkua ja kassillinen leluja. On vielä niin kiva äitipuoli että purkaa laukut, kun lapset perjantaina menee sinne koulun ja tarhan jälkeen ovat tutut kamppeet paikoillaan.
Taas seuraavana torstaina kun he tulevat tänne, tuo äitipuoli pe aamuna mennessään töihin kaikki takaisin tänne.
Ennen vein mukana tarhaan, mutta kun poika aloitti koulun syksyllä tuli vähän hankalaksi tämä järjestely. Varsinkin kun vaatteet eivät enää mahdu pieneen nyssykkään ja poika halusi yli puoli vuotta että fillari olis mukana.
Täytyy kyllä ihmetellä miten ex on noin mukavan naisen löytänyt. Tämä ei ole häneltä mitenkään ainutlaatuista, tekee aika paljon vastaavia juttuja avokumppaninsa lasten vuoksi.
Huh huh. Lapsiparat! Etenkin miehen edellisestä liitosta, kun isän uudet vaimot vaikuttavat kerrasta toiseen olevan kamalia hyeenoja.
Ap, myönnä pois, että todellisuudessa sinua vitauttaa se miehesi kersa itsessään, ei niinkään se, mitä se tekee tai jättää tekemättä.
Viha ja ärsytys on vaan niin helppo naamioida johonkin tekosyyhyn.
Se on miehen ja pojan välistä. Et sinä ole niitä maksanut.
Päätös ei ole sinun tehtävissä.
Mutta kai noihin jokin syy on. Oletko kysynyt lapselta perusteluja, siis ihan rauhallisesti kysynyt etkä suuttunut?
Miksi harrastus kelpaa vain äidin luona, muttei teillä ollessa? Onko pitkä ja/tai hankala matka?
Onko lapsella vaatemaku muuttunut kenties?
Joka tapauksessa voisit nätisti jutella lapselle, ja kysyä, onko hänellä jostakin paha mieli, jota nyt näyttää hylkimällä yhdessä ostettuja vaatteita. Voi ollakin, ja ihan sinusta riippumaton paha mieli vielä. Tai sitten se on jokin teihin (miehesi ja sinä) liittyvä asia, oletko esim. raskaana ja odotat miehesi ja sinun ekaa vauvaa? Mustasukkaisuuskin voi teettää kaikenlaista marttyyrinelettä. "Kun ne ei musta enää välitä, niin en minäkään niistä..."
Jos lapsi on vakaasti sitä mieltä, että teille ostetut vaatteet ovat yöks, juttele hänen äitinsä kanssa. Luulisi sen olevan lapsen äidillekin aika hankalaa, jos pitää aina pakata teille mukaan iso läjä vaatteita - sen sijaan, että lapsi käyttää teillä valmiiksi olevia vaatteita. Eli kerro, että tilanne on nyt se, että lapsi ei halua teillä olevia vaatteita käyttää, joten panet ne kirpparille myyntiin ja äidin pitäisi panna kotoa vaatteita lapsen mukaan. TAI takoa järkeä lapsensa päähän.
Ne tarpeettomat harrastusvälineet toki nyt ainakin myyt, jossakin alan erikoisliikkeessä (urheiluvälinekirppareita on ainakin pk-seudulla) tai netissä. Toivottavasti saat osan rahoista takaisin sillä tavoin.
Lapsia ei minusta oikein voi pakottamalla pakottaakaan jotain tiettyä harrastusta jatkamaan, ainakaan pitkään.
Meillä on uusperhe, ja mieheni poika harrastaa lätkää. Kyllä hänellä on ihan yhdet lätkäkamat vaan, joita kuljetetaan mukana, samoin kuin vaatteita ja talvella suksia ym...poika asuu äidillään ja viettää meillä paljon viikonloppuja ja lomia, mutta meille on hankittu vain pyjama ja hammasharja, muut kamppeet kulkevat mukana. Ei ole ollut ongelma.
Kaikesta niitä ongelmia tehdäänkin..
t. uusperheen äiti, yht. 4 lasta
Kerropa, miten viisastelusi nyt ap:tä auttaa? Sinä et tajua, koska teillä on erilainen tilanne, etkä edes tiedä, paljonko ap:n lapsipuoli heillä aikaansa viettää. Miten sinun tilanteesi nyt olennaisesti auttaa ap:ta siinä, että hän JO ON käyttänyt/miehensä on käyttänyt rahaa turhaan?
-32-
Kerropa, miten viisastelusi nyt ap:tä auttaa? Sinä et tajua, koska teillä on erilainen tilanne, etkä edes tiedä, paljonko ap:n lapsipuoli heillä aikaansa viettää. Miten sinun tilanteesi nyt olennaisesti auttaa ap:ta siinä, että hän JO ON käyttänyt/miehensä on käyttänyt rahaa turhaan? -32-
Sympatiseeraan täysin sinua!
Miten on noin pilattu kakara?
Kyllähän lapselle pitää kelvata vaatteet ja tarvikkeet mitä isä luona on!
Täytyyhän lapsellakin olla käytöstavat!
En minä ole koskaan antanut omien lasteni valita kaikkea käyttöönsä tulevaa tavaraa ja vaatetta itse, vaan kyllä minä aikuisena osaan tehdä oikeanlaiset valinnat lapselle, toki voin kysyä makuasioita esim. värin suhteen ja juhlavaatteissa antaa valita tietyistä vaihtoehdoista, vai vielä että muka lapset saisivat ihan itse valita netistä tai kaupasta, nou wei!
Se on miehen ja pojan välistä. Et sinä ole niitä maksanut. Päätös ei ole sinun tehtävissä.
keskity ap vaan ihan siihen omaan elämääsi.
Kerropa, miten viisastelusi nyt ap:tä auttaa? Sinä et tajua, koska teillä on erilainen tilanne, etkä edes tiedä, paljonko ap:n lapsipuoli heillä aikaansa viettää. Miten sinun tilanteesi nyt olennaisesti auttaa ap:ta siinä, että hän JO ON käyttänyt/miehensä on käyttänyt rahaa turhaan? -32-
Olen vain turhautunut siihen tapaan, millä tässäkin ketjussa ei osata vastata asiaan, vaan aletaan nokkia ap:n kertomaa.
Mistä ei oikeasti ole ap:lle mitään hyötyä, pelkkää mielipahaa vaan.
Toivottavasti edes itse sait hyvän mielen haukkumalla ap:ta.
-32, joka ei todellakaan ole ap, ei edes uusperheellinen -
Se on miehen ja pojan välistä. Et sinä ole niitä maksanut. Päätös ei ole sinun tehtävissä.
sekä yhteistä rahaa mikä nirppanokalle on syydetty.
Jos minun lapseni käyttäytyisi noin huonosti isänsä luona, häpeäisin silmäni päästä.
Vai että oikein pitäisi lapsen itse antaa netistä etsiä mieluisia vaatteita, jo nyt on aikoihin eletty, tekevätkö lapset niin joissain perheissä?
Kyllä sitä varmaan ydinperheellistäkin vituttaisi, jos oma lapsi olisi kinunnut itselleen kalliit välineet eikä niitä sitten käyttäisikkään. Tää on taas niin tätä ilkeä-äitipuoli propagandaa.
sekä yhteistä rahaa mikä nirppanokalle on syydetty. Jos minun lapseni käyttäytyisi noin huonosti isänsä luona, häpeäisin silmäni päästä. Vai että oikein pitäisi lapsen itse antaa netistä etsiä mieluisia vaatteita, jo nyt on aikoihin eletty, tekevätkö lapset niin joissain perheissä? Kyllä sitä varmaan ydinperheellistäkin vituttaisi, jos oma lapsi olisi kinunnut itselleen kalliit välineet eikä niitä sitten käyttäisikkään. Tää on taas niin tätä ilkeä-äitipuoli propagandaa.
on hankittu. Mutta kyllä meillä uusperheessä saa jokainen lapsi itse sanoa mikä vaate olisi mieluisa, vanhemmat toki päättävät onko hinta ym. sopiva. Miksi ostaa lapselle vaatetta, joka jää sitten käyttämättä?
sekä yhteistä rahaa mikä nirppanokalle on syydetty. Jos minun lapseni käyttäytyisi noin huonosti isänsä luona, häpeäisin silmäni päästä. Vai että oikein pitäisi lapsen itse antaa netistä etsiä mieluisia vaatteita, jo nyt on aikoihin eletty, tekevätkö lapset niin joissain perheissä? Kyllä sitä varmaan ydinperheellistäkin vituttaisi, jos oma lapsi olisi kinunnut itselleen kalliit välineet eikä niitä sitten käyttäisikkään. Tää on taas niin tätä ilkeä-äitipuoli propagandaa.
on hankittu. Mutta kyllä meillä uusperheessä saa jokainen lapsi itse sanoa mikä vaate olisi mieluisa, vanhemmat toki päättävät onko hinta ym. sopiva. Miksi ostaa lapselle vaatetta, joka jää sitten käyttämättä?
että lapsi on itse ollut mukana, kun vaatteita on ostettu? Ja tuskin he ovat koko kaapillista kerralla ostelleet. Tottahan tuo lapsi on nyt saanut mielipiteensä ilmaista ja isä on sitten päättänyt sen mitkä vaatteet sopii budjettiin.
Valitettavasti tuli mieleen että onko äiti kieltänyt niiden vaatteiden ja harrastusvälineiden käytön.
Miksi ostettu lisää vaatteita jos ei niitä pidä. Kyllä minä huomaisin heti käyttääkö vai ei siihen kahta kaapillista tarvittaisi.
Kyllä minä vaatisin että harrastaa myös teillä ollessaan ja aivan kumman kodin välineillä.
Monestihan on niin että erossa kärsii lapsi eniten, joutuu pelinappulaksi vanhempien riitoihin.
En ymmärrä että miksi pitäisi vaatteet vaihtaa kun tulee teille. Mietipä itse. Kun menet jonnekin vieraisille siellä vaadittaisiin pukeutumaan uusiin tamineisiin.
Jos harrastevälineet on käyttämättömiä myykää ne että saatte edes osan rahoista takaisin. Vaatteista kysyisin haluaako viedä niistä jotain kotiinsa.
Mielestäni ihmisellä on vain yksi koti ja se on lähivanhemman luona tai siis siellä missä on suurimman osan ajastaan. En kannata viikko-viikko systeemiä. Lapsi ei saa olla heittopussi kahden asunnon välillä. Vähemmästäkin oirelevat.