Miksi synnyttäjä pystyy olemaan paikoillaan epiduraalin laiton ajan
vaikka muuten huutaa ja sätkii koko ajan? Katsoin ohjelmaa synnytyksestä ja nainen oli aivan hysteerinen ja huusi. Yllättäin epiduraalinlaiton ajan pysyi hiljaa paikoillaan. Katoaako kipu jo epiduraalia pistättäessä? Vai onko sen laitto niin nopeaaa, että sen pystyy laittamaan supistusten välissä?
Kommentit (8)
kunnes anestesialääkärillä meni hermo ja sanoi etten saa puudutusta jollen ole paikoillaan. Ilokaasua vedin hulluna sen ajan..
Synnytys kesti 8 tuntia, ja toki ehdin paljon vaikertaa ja kääntyillä. Muistaakseni epiduraalinpistettiin kun juurinsillä hetkellä ei ollut supistusta. On helpompi olla paikallaan muutaman minuutin kuin koko synnytyksen ajan.
Pysymään paikalla, kun tuli juuri samaan aikaan supistus, mutta kätilö sitten piti väkisin, ja kyllä mä sen ymmärsin ettei sillon saa liikkua mutta ihan kauheeta olla jalat koukussa supistuksen aikana., joten jotain siinä itkin ja uikutin ni kätilö piti varmuudenvuoksi kunnolla kiinni..
iho puudutetaan ja silloin voi liikkua. Itse pisto epiduraalitilaan ajoitetaan ei supistuksen kohdalle. Pisto kestää 1min ja sitten taas voi liikkua.
itse sain epiduraalin vaikkei kipuja ollutkaan ja kyllä siinä kerkesi supistuksia tulla.
Ja odotetaan toki supistusväliä, jos sellainen vielä on:) vaikuttaa noin 20 min päästä, toki jokainen supistus puudutuksen jälkeen on jo vähän edellistä lievempi.
paikoillaan oleminen epiduraalia pistettäessä oli kyllä vaikeaa.
iho puudutetaan ja silloin voi liikkua. Itse pisto epiduraalitilaan ajoitetaan ei supistuksen kohdalle. Pisto kestää 1min ja sitten taas voi liikkua.