Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti ja vauva jäivät auton alle Turussa

Vierailija
12.01.2012 |

Oliko taas mamut menossa autoilla kilpaa kotiin Varissuolle?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/aiti-ja-vauva-jaivat-auton-alle-turus…

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin minä. Ei, en ole mamu enkä asu Vakkella.

Vierailija
2/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mamu edes tarkottaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin minä. Ei, en ole mamu enkä asu Vakkella.

Vierailija
4/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkani kulkee Kalevantien yli. Päivittäin siis ylitän sen ja usein auto kolhasee minua.

En ole niin hullu että alle suostun jäämään mutta on osalla hyviä selityksiä.

Tosi harva pyytää anteeksi vaan syyttää minua kun en jäänyt odottamaan hänen ohiajoaan.

Paras lienee noin 50 vuotias rouva. "Luuletko olevasi joku kuningas kun muiden pitää väistää kun ylitätät katua."

Tämä siis suojatietä ylittäessä.

Vierailija
5/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tulee mieleen, että

- oliko äidillä ja vaunuissa kunnon heijastimet

- lähtikö äiti ylittämään tietä kun autot olivat jo niin lähellä, ettei eilisellä liukkaalla (illalla pakasti sateisen päivän päätteeksi) ollut mitään mahdollisuuksia ehtiä pysähtyä.

- oliko äiti jo näyttänyt pysähtyvän keskikorokkeelle ja sitten kuitenkin lähtenyt liikkeelle autoilijoiden kannalta yllättäen.

- Kalevantiellä on myös perättäisten liikennevalojen vuoksi usein autoilla olemattomat turvavälit, joten jos teet äkkijarrutuksen, joku tulee varmuudella perääsi.

Onneksi ei käynyt pahemmin, jokainen osapuoli on varmasti ollut pahasti järkyttynyt!

Vierailija
6/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tulee mieleen, että

- oliko äidillä ja vaunuissa kunnon heijastimet

- lähtikö äiti ylittämään tietä kun autot olivat jo niin lähellä, ettei eilisellä liukkaalla (illalla pakasti sateisen päivän päätteeksi) ollut mitään mahdollisuuksia ehtiä pysähtyä.

- oliko äiti jo näyttänyt pysähtyvän keskikorokkeelle ja sitten kuitenkin lähtenyt liikkeelle autoilijoiden kannalta yllättäen.

- Kalevantiellä on myös perättäisten liikennevalojen vuoksi usein autoilla olemattomat turvavälit, joten jos teet äkkijarrutuksen, joku tulee varmuudella perääsi.

Onneksi ei käynyt pahemmin, jokainen osapuoli on varmasti ollut pahasti järkyttynyt!

Laissa kuitenkin sanotaan, että jalankulkijaa tulee väistää ja nopeaus sopeuttaa olemassaoleviin olosuhteisiin.

Eli liukkaalla ajetaan hiljempaa, niin ehtii pysäyttää ennen suojatietä. Se, että perässä joku hiillostaa ei myöskään ole syy jättää jarruttamatta. En tajua siis yhtäkään noista tekosyistä! Haloo!

Vierailija
7/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli liukkaalla ajetaan hiljempaa, niin ehtii pysäyttää ennen suojatietä. Se, että perässä joku hiillostaa ei myöskään ole syy jättää jarruttamatta. En tajua siis yhtäkään noista tekosyistä! Haloo!

Kuudenkympin rajoitusalueella pitäisi ajaa kahtakymppia aina liukkaalla ja vaativalla säällä koska pitää väistää kun joku on astumassa suojatielle. Kuten huomaat, ei niin simppeliä ja mustavalkoista.

Miksi suomessa siis on suurempia nopeusrajoituksia kuin 20km/h. Eikä siinäkään välttis ehdi pysähtyä jos joku auton alle hyppää, eli siis kielletään autot kokonaan.

Vierailija
8/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt valitettavasti on niin, että karkeasti sanottuna aina kun suojatiellä jalankuljilla tapahtuu jotain on syy autoilijan! Autoilijalla on väistämisvelvollisuus. Jos keli vaatii 20km/h, niin sitten ajetaan niin.

Ja kyllä, tämä on ihan simppeliä mustavalkoista!

Vierailija
9/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt valitettavasti on niin, että karkeasti sanottuna aina kun suojatiellä jalankuljilla tapahtuu jotain on syy autoilijan! Autoilijalla on väistämisvelvollisuus. Jos keli vaatii 20km/h, niin sitten ajetaan niin.

Vierailija
10/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa autoilijat ajaa miten sattuu. Suojatietä ei kunnioiteta yhtään. Kaikkien jotka turussa asuvat pitäisi se tietää.

Se että laissa sanotaa et jalankulkijaa pitää väistää ei silti oikeuta hyppimään ajoradalle miten sattuu.

Itse käytän äärimmäistä varovaisuutta ylittäessäni katuja turussa.

Miten lapsi pääsi putoamaan rattaista jos hänet oli oikeaoppisesti kinnitetty rattaisiin?

Ne valjaat eivät ole koriste.

En puolustele autoilijoita,mutta koska jalankulkija on aina heikompi osapuoli kannattaa hänen joustaa oikeuksistaan säilyäkseen vahingoittumattomana.

Vierailija
11/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tänään kun pysähdyin suojatien eteen päästääkseni jalankulkijan yli niin eiköhän viereistä kaistaa ajava ajanut ohi hiljentämättä yhtään.

Ja tämä sattui siinä vanhan suurtorin vieressä.

Joka päivä näkee aivan ihmeellistä liikennekäyttäytymistä.

Vierailija
12/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan itse ajaa myös max. 20km/h näillä keleillä. Tosin, onneksi suurimmalla osalla ihmisistä on sellainen juttu nimeltä itsesuojeluvaisto, eivätkä hyppelehdi autojen alle.

Vierailija
13/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puolustele autoilijoita,mutta koska jalankulkija on aina heikompi osapuoli kannattaa hänen joustaa oikeuksistaan säilyäkseen vahingoittumattomana.

Omaakin järkeä voi käyttää. Jos rekka tulee eteeni kolmion takaa, niin kyllä mä annan sen mennä, en aja siihen alle.

Vierailija
14/14 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äiti on aika yllättäen ilmestynyt autojen eteen, koska ´toinenkin auto on juuri ja juuri saanut väistettyä (ajanut vastaantulevien kaistalle jotta ei törmännyt naiseen ja lapseen).

Ja kyllä, Turussa on hurja liikennekulttuuri, todella tarkkana saa olla.