Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksetaanko kotihoidontukea vajaalta kuukaudelta?

Vierailija
12.01.2012 |

Olen palaamassa töihin hoitovapaalta ja työn aloituspäivä on keskellä kuukautta, niin saanko siltä kuukaudelta ollenkaan kotihoidontukea? Siis niiltä päiviltä kun lapsi on vielä kanssani kotona? Kelan sivuilta yritin katsoa, mut en löytäny vastausta.. Mut onko jollain kokemusta/ tietoa asiasta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lueskelin tuossa kelan sivuilta kotihoidontuesta jolle olen itse jäämässä keväällä. jos oikein muistan niin se maksetaan vain täysiltä kuukausilta. Kannattanee vielä tarkistaa asia.

Vierailija
2/6 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös vajaalta kuukaudelta, jos kuitenkin olet hakenut kotihoidontukea yhteensä yli kuukaudeksi.

Et siis saa kotihoidontukea kolmeksi viikoksi, jos haet sitä vain kolmeksi viikoksi, mutta jos haet kuukaudeksi ja kolmeksi viikoksi, niin saat kotihoidotuen myös tuolta vajaalta kuukaudelta.

Tätä ei munkaan mielestö sanota selkeästi KELAn sivuilla, mutta omakohtaista kokemusta on :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lueskelin tuossa kelan sivuilta kotihoidontuesta jolle olen itse jäämässä keväällä. jos oikein muistan niin se maksetaan vain täysiltä kuukausilta. Kannattanee vielä tarkistaa asia.

ja kun työssäni palkkapäivä on 20pvä niin olen sitten melkein 2kk "rahaton".. :(

Vierailija
4/6 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lyhyin maksukausi on kuukausi eli kuukautta lyhyemmäksi ajaksi ei saa.

Vierailija
5/6 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös vajaalta kuukaudelta, jos kuitenkin olet hakenut kotihoidontukea yhteensä yli kuukaudeksi.

Et siis saa kotihoidontukea kolmeksi viikoksi, jos haet sitä vain kolmeksi viikoksi, mutta jos haet kuukaudeksi ja kolmeksi viikoksi, niin saat kotihoidotuen myös tuolta vajaalta kuukaudelta.

Tätä ei munkaan mielestö sanota selkeästi KELAn sivuilla, mutta omakohtaista kokemusta on :).

olen siis ollut jo useamman kk hoitovapaalla ja töihin paluu edessä, mutta liksaa saan vasta aloituskuusta seuraavan kk:n 20pvä..

Vierailija
6/6 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodinhoidontukea myös vajaalta kuukaudelta ennen äitiysloman alkua. tuli niiltä arkipäiviltä kun olin vielä kodinhoidontuella ja sitten vaihtui äitiyspäivärahaksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä