Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä, miten mainita ylipainosta miehelle?

Vierailija
12.01.2012 |

Olemme mieheni kanssa hiukan alle kolmekymppisiä molemmat. Meillä on 5 alle kouluikäistä lasta ja olemme töissäkäyviä molemmat. Aikaa ei siis ole hirveästi kuntoilulle yms. Lapsille laitamme terveellistä kotiruokaa joka päivä.

Miten voisi mainita miehelle siitä, että alkaisi tarkkailla vähän syömisiään? Siis erittäin hienotunteisesti. Meillä kyllä keskustellaan kaikesta, mutta paino on selvästi miehelle tosi arka paikka. Ylipainoa on varmaan n. 30kg. Mies oli hiukan tukeva jo tavatessamme, mutta nyt parin viime vuoden aikana on tullut paljon lisää kiloja. Itse olen normaalipainon alarajoilla eikä minun ole koskaan tarvinut vahtia syömisiäni, joten "laihdutetaanko yhdessä" olisi lähinnä kettuilua. Eikä näin monen pienen lapsen kanssa pääse kovin helposti lenkille/salille tms. koska käymme vuorovedoin töissä (tarkoittaa sitä, että ellei ole töissä, on lasten kanssa yksin kotona). Lenkille on siis aika turha patistaa, kun en sinne juuri koskaan ehdi itsekään.

Vinkkejä, miten vihjaista. Minua ei pieni masu miehellä haittaa, mutta nyt on alkanut mietytyttämään, että tuskin tuo kovin terveellistä on!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katsot mitä se mies syö... jos teillä on jotain herkkuja koko ajan niin et enää niitä hommaa kaappiin jne.

Minulla on tuttuja joissa nainen v***lee ukon painosta koko ajan, mutta kaapit on täynnä herkkuja. Aina. ei voi ymmärtää...

lapsetkaan ei tarvi herkkuja koko aikaa

ja lasken sokerijogurtit herkuiksi..

Vierailija
2/6 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdit ruoan terveellisyydestä ja siitä, ettei kotona ole turhia houkutuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajunnut sun pointtia. Kerrot, että paino on miehelle herkkä paikka. Minkä ihmeen vuoksi sun nyt pitäis kertoa se hänelle?

Anna miehesi olla just sellainen kuin on, sinä et voi toista laihduttaa, eikä ole sinun asiasi puuttua toisten painoon, ei edes miehesi painoon.

Vierailija
4/6 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kyllä sä xxx olet lihava"

Sitten se mies varmaan alkaa treenata ja laihduttaa Jutan ohjeilla.

Vierailija
5/6 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraa, rehellistä ja asiallista puhetta.

Emme ole selvänäkijöitä, joiden pitäisi jostain hienovaraisesta vihjeestä ymmärtää jotain mitä mahdollisesti tarkoitatte.

Ymmärrämme myös kuulemaamme kerrasta, ei tarvitse jankata eikä nalkuttaa. Jos emme näytä reagoivan asiaan, me todennäköisesti teemme juuri niin: emme reagoi asiaan.

Lisäksi: Se, että te olette sanoneet jotain, ei tarkoita sitä, että sitten on olemassa joku "sopimus" Eli ei kannata vedota aiempiin puheisiin "Mutta kun me sovittiin..", jos on joskus tullut maininneeksi jostain asiasta. Sopiminen tarkoittaa ihan eri asiaa.

Tero

Vierailija
6/6 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa pöydälle. Teron linjoilla: miehelle voi yleensä puhua asioista asioina. Ei haukkuen/kuvotellen, mutta ratkaisukeskeisesti. "Olisko syytä lähteä vähän pienentämään tuota elintasomahaa?" "miten se onnistuisi kivuttomimmin?"

Ja mietitte, mistä sitä liikaenergiaa kertyy ja miten sitä saa vähemmäksi ja kulutusta mahdollisimman helposti ylös. Työmatkaliikunta, työpaikan kuntosali? Treenipaikka kotiin? Kotona pihahommia, kärrylenkkejä? Ruokapuolelta ruoan laatu, välipalat, herkuttelut, santsaaminen? Alkoholi? Mistä saa nipistettyä niin, että ei mene ihan surkeaksi elämä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan