Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko neljä vuotta täyttävä liian iso kulkemaan rattaissa?

Vierailija
12.01.2012 |

Tähän asti on kuljettu, kun päiväkotiin on pitkä matka. Nyt mietin, että pitäiskö rattaat jo jättää pois...mitä mieltä olette? :)

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sille on tarvetta. :) Mä en ymmärrä, miksi joillakin on niin tunnepitoinen suhtautuminen rattaisiin. Jos mä näkisin aamuisin pyörätiellä laumoittain reippaita aikuisia kävelemässä ja pyöräilemässä tai hiihtämässä töihin, ymmärtäisin tuon ärtymyksen. Mut tällaista näkyä en koskaan aamuisin näe. Mammat ja isukit menevät autolla, vaikka aivan taatusti näin lähellä keskustaa useimpien työmatka on vähintään kohtuullinen.

Vierailija
2/50 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat hyvät. Samalla tapaa ne muksut autossakin istuvat tarvittaessa, rattaissa ei vain ole moottoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuljemme pisempiä matkoja ja silloin kun kävelemme päiväkotiin minne matkaa n. 2,5 km.

Ihan hyvin voi tuon ikäistä kuljettaa rattailla jos muuten lapsi saa liikuntaa. Meillä lapsi usein kävelee osan matkaa, mutta rattaat otan jos tulee kiire tai lapsi väsyy. Helpottaa matkan tekoa.

Vierailija
4/50 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävelee 3v kaikki matkat. Vain Korkeasaaressa kun käytiin niin otettiin rattaat, tosin silloinkin lapsi halusi itse kävellä suurimman osan ajasta. 2v kävelee myös suurimman osan matkoistsa, pitemmille matkoille otetaan rattaat. En kyllä kärryyttelisi mitään nelivuotiasta enää.

Vierailija
5/50 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloi viedään isommat harrastuksiinsa kävellen ja jäädään siksi aikaa ulos leikkimään,kotiin lähdetään seitsemältä illalla, matkaa 4km ja nelivuotias on jo siinä vaiheessa päivää ulkoillut kolme kertaa..ei millään jaksa kävellä tai polkea pyörää enää vaan on valmista kauraa yöunille..pulkalla vien kyllä näin talvisin.

Vierailija
6/50 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni 4 vuotias on liian istumaan rattaissa joka päivä, mutta taas poikkeustilanteessa matkalla sattaa olla viellä tarpeen esim. päiväunien nukkumista varten.

Vierailija
7/50 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, että suostuu vielä. Rattaissa istuva lapsi ei sitä paitsi opikaan kävelemään reippasti. Varaat nyt vaan vähän enemmän aikaa tarhamaykaan, hyvin se sujuu! Ja jos on lunta, voi ottaa pulkan nopeuttamaan matkaa. Ja jos e ole lunta, niin anna lapsen polkea matka pyörällä. Eli oikeastaan vain loskakelillä täytyy kävellä;)

Miten se pulkka eroaa rattaista?

Vierailija
8/50 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mun mielipide. Haluaako lapsi tosiaan itse vielä istua noin isona rattaissa? Meidän 4-vuotias ei edes suostuisi edes rattaisiin. Eikö teillä ole muita kuljetusvaihtoehtoja?

Vierailija
9/50 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sinusta on paras vaihtoehto, niin sitten kuljetat.

Minäkin sinuna tekisin niin. Kyllä meillä nelivuotiaana lapsi istui tietyissä tilanteissa rattaissa. Autoa ei ollut.

Vierailija
10/50 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan liian iso jo istumaan rattaissa.

Meillä rattaat jäi pois, kun poika oli 2,5 vuotias.

Raivostuttaa melkein koululaiset, jotka ovat terveitä ja istuvat rattaissa.

Vierailija
11/50 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raivon aiheet. :) Ehkä sun elämä ois helpompaa, jos hankkisit vähän suhteellisuudentajua. Suurin osa ihmisistä istuu lähes koko päivän - kaikki muut paitsi leikki-ikäiset lapset. Jos ne nyt istuu sen matkan sinne päiväkotiin, niin se ei ole mistään pois.

Vierailija
12/50 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit hyvin viedä rattailla. Ei väsynyt lapsikaan mitenkään nauti pitkien matkojen kävelemisestä ja en kyllä ymmärrä, että miten autolla tai pulkalla yms. vieminen olisi jotenkin eri asia. Kyllä sitä liikuntaa saa muutenkin kuin päiväkotimatkoilla!!

Vierailija
13/50 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsi ei opi kävelemään reippaasti, jos tarhamatkat menee rattaissa? miten auto, pulkka, pyörä tai bussi edistää sitä kävelyvauhtia. miksi just tarhamatkoihin pitää käyttää enemmän aikaa, kun silloin on muutenkin kiire ja takas tullesa nälkä?

Voihan sinne kävelylle mennä erikseenkin. Mulla lapsi istuu rattaissa, kun käyn kävelyllä 1-1,5 tuntia ja vauhti enemmän, kuin 10 km/h. miksi ei olisi rattaissa vai pitäiskö mun jättää liikunta siksi, että lapsi ei voi istua rattaissa mun lenkin aikaa? Käydään sitten kaupassa, kirjastossaa ja puistossa kävellen molemmat ja siitä tulee kyllä 4v ihan tarpeeksi reipasta kävelyä n. 2km kävelee reippaasti sitten hidastuu tai narina alkaa.

Vierailija
14/50 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan liian iso jo istumaan rattaissa. Meillä rattaat jäi pois, kun poika oli 2,5 vuotias. Raivostuttaa melkein koululaiset, jotka ovat terveitä ja istuvat rattaissa.

Monet kävelee lapsen kanssa esim. 10 km päivässä. Todennäköisesti teidän kävelyt rajoittuu alle 3km matkoihin, jos 2,5v. ne jaksaa reippaasti kävellä.

Onko kohtuullista, että lapsi laitetaan kävelemään vaikka 6 km vielä sen päälle, kun ovat leikkineet puistossa.Ai niin tehän menetteki autolla ja se o sun mielestä jees?!

Vierailija
15/50 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee tietysti niinkuin haluaa ja parhaaksi näkee. Jossain vaiheessa lapsi ei itse enää halua istua rattaissa, kun alkaa hävettämään kun kaverit nauraa. Siihen asti antaa mennä vaan jos rattaat kestää.

Syksyllä menimme mun 3v:n kanssa rattailla hakemaan tokaluokkalaista koulusta. Puolessa matkassa kotiinpäin tokaluokkalaisemme väsähti ja vaihtoivat paikkaa nuoremman kanssa. Ja niin tokaluokkalainen sai rataskyydin kotiin, kun 3v käveli. Eikä mua haitannut ollenkaan=)

Vierailija
16/50 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa pikkuhiljaa aloittaa vieroitus..

Vierailija
17/50 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on aina otettu sen ikäisille rattaat mukaan reissuun. Eli nukkumiseen ainakin on käytetty ja onpa niihin laitettu kiukuttelevia lapsia lepäilemään ja niitä, jotka eivät jaksa esim. ulkomailla kävellä 15km päivässä aikuisten perässä nähtävyyksiä..

Vierailija
18/50 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 35 vastaa... eipä ole kyllä pojalla ollut

rattaita enää etelässäkään 2 vuoteen ja pojalla ikää nyt 5 vuotta. Hyvin on mennyt etelänmaillakin.

Ei todellakaan halua istumaan rattaisiin saati sitten nuku niissä.

Eipä ole kyllä valvottukaan myöhään vaan kyllä ihan lapsen ehdoilla on menty matkat.

Kukin tyylillään.

On se kyllä huvittavan näköistä, kun 7-vuotias

istui rattaissa, kun tulimme etelästä tänä syksynä. No... se siitä.

Vierailija
19/50 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 6 km päivittäinen kävely on aika paljon juuri 4 v täyttävälle. Ja miksi se pulkka olisi jotenkin parempi vaihtoehto?

Ihan rehellisesti: kuinka moni aikuinen kävelee edes tuota matkaa työmatkanaan tai kauppareissuna? Saati askelmäärällä verrattuna tuo voisi olla ehkä aikuiselle tuplakilometrit.

Mä tekisin niin, että rattailla silloin kun pyörällä ei pääse polkemaan.

Ekaluokkalaiselle 3 km koulumatka kävellen on aika pitkä.

Vierailija
20/50 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mita sit miettimaan kuka on liian vanha ja kuka ei. viimeistaan 6v on rattaista pois..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän