Kokemuksia Klaukkalan päiväkodeista?
Olisin halunnut kysellä äitien ja isien kokemuksia Klaukkalan päiväkodeista? Olen muuttamassa sinne ja lapsille pitäis löytää päivähoitopaikat,tytöt ovat nyt 5-vuotta ja 2-vuotta. Nuoremmalla on astma,joten pieni ryhmäinen hoitopaikka olisi plussaa infektioherkkyyden takia...näytti kuitenkin olevan iso määrä noita päiväkoteja,niin helpottaisi kummasti hakemista jos tietäisi vähän kokemuksia että mitkä ovat ns. hyviä päiväkoteja :)
Kommentit (2)
Meillä on vain kokemusta tuosta Havumäen päiväkodista 3 lapsen suhteen. Ja vaikka aloitus on viimevuodelta, niin vastailen tähän silti. Itse etsin toissavuonna samantapaista tietoa. Havumäen päiväkoti on mielestäni mukava paikka, vaikka olen erittäin skeptinen kaikenlaisten laitosten suhteen. Sanotaan näin, että Havumäki yllätti positiivisesti! Kyseisessä toimiyksikössä on nähdäkseni alituinen "laadunvalvonta" käynissä. Välillä vähän turhauttavaa vastata kaikenmaailman varhaiskasvatuskuponkeihin ja lippulappuihin, mutta toisaalta toiveet huomioidaan siellä! Oikeasti. Työntekijän näkökulmasta, jos uskallan spekuloida- tilanne on uskoakseni se, että aika helppoja vanhempia siellä on vaikutuspiirissä. Työntekijöiden sisäpiiriin on nähdäkseni vaikea päästä vaikkapa uutena työntekijänä tai sijaisena, mutta saatan aistia tilanteen väärinkin. Nokkimisjärjestys on piirtynyt aika vahvana, mutta nähdäkseni vastuitakaan ei pakoilla. Turvallisuuspuoli lasten kannalta on otettu mielestäni huomioon. Eli ei ole sitä "klassista" puolen metrin korkuista risaa aitaa päiväkodin ja junaradan välissä tms. Ulkoilu on myös ko. päiväkodissa otettu asialistalle. Luontopolkuja yms. Työntekijöiden osaamista päivitetään kohtuu usein. Onko siitä hyötyä lapsille, mene ja tiedä- mutta kai se taantumisen voittaa. Ruokapuoli on ilmeisen hyvä, koska naskalit ei valita koskaan. Ja se on aika hyvin noilta meidän ronkeleilta. Tapahtumia järjestetään vanhempainyhdistyksen sekä päiväkodin puolesta riittävästi. Uskon, että tämä otanta 2012-2013 venyy myös vuoden 2014 puolelle. :) Mitä tulee päiväkodin sisäilmaan, niin ainakaan itse en ole huomannut mitään negatiivista. Vaatteet kuivataan kuivauskaapeissa asianmukaisesti. Mahdollisista muista lapsiin liittyvistä "epidemioista" informoidaan riittävästi.
Yhdellä hoitajalla on sellainen periaate, että "hän sanoo niin kuin asiat ovat". Ja sitten ollaankin selvittelemässä hänen sanomisiaan päiväkodin johtajan kanssa. Kommunikointi on hänen kanssaan todella tuskallista, onneksi ei ole lapsen omahoitaja. No, vaihtoa harkitaan.