Miten tyhmä, tai välinpitämätön, mies voikaan olla???
Hän loukkasi minua pahasti eräällä sanomisellaan sunnuntaina ja on tehnyt sen samalla asialla aiemminkin. JOKA kerta olen tuonut ilmi miten se loukkaa ja satuttaa.
No, enpä ole su jälk hänelle paljoakaan puhunut, vastanut lyhyesti kysymyksiinsä ja tänään sanonut oma-aloitteisti pari lausahdusta.
En ole myöskään mennyt kainaloon enkä oikein halannut takaisin tms, kun ei vain tunnu siltä.
On paha olla, ihan helvetin paha:´(
Mutta siltikään hän ei osaa anteeksi pyyttää tai pahoitella sanomistaan, äskenkin kun kysyi milloin tulen kainaloon niin totesin vain että "sitten jos joskus siltä taas tuntuu".
En oikeasti halua mitään läheisyyttä ja olla "kuin ei mitään" kun kerta hän sai tämän olon taas minulle sanomisellaan, ei se vaan tajua sitä:´´(
Kommentit (13)
siitä miten miehesi on sinua loukannut. oikein loukkaantuneena ei paljon tee mieli halailla, mutta eikö tässäkin suora puhe olisi paras ratkaisu?
Tekstistasi siis puuttuu olennainen osa.
kerroin, jälleen kerran, miehelle jo eilen vai toissapäivänä, kuinka hän loukkasi, taas.
Ja mitään marttyyrin kruunua en ole hankkimassa vaan yksinkertaisesti on vaan niin satutettu ja väsynyt olo että en pysty nyt muuhun kuten mihinkään kainalointeihin tms koska mies ei vaan nyt tunnu tarpeeksi läheiseltä siihenkään puuhaan.
Ikävää jos tähän tunteeseen minulla ei ole ns lupaa vaan olen heti marttyyri, lapsellinen tms:(
Sano miehellesi asiat suoraan, älytöntä tuollainen monen päivän mökötys ja martyyrinäytös...
mies aina joskus sanoo jotain törppöä, mutta ne asiat puhutaan sitten selviksi. Kerron, että nyt teit näin ja näin ja minusta tuntuu helvetin pahalta. Mies sitten ymmärtää tai ei, ja parempi olisi ymmärtää.
jokaisella on, aina.
Joillekin miehille anteeksipyyntö vaan on älyttömän vaikea ja saattaa ns. pyytää anteeksi hyvittelemällä kaikella muulla. Mies täytyy opettaa ja sanoa, nyt, tämä koihta on , jossa mun tarvitsee kuulla sulta, että sä olet pahoillasi, että olet satuttanut mua ja sua ylipäänsä sattuu kun mua sattuu. Ja sitten jos vielä sanot jotain miksi mua niin paljon rakastat, tää asia menee ohi.
Tarpeeksi monta kertaa kun vääntää näin rautalangasta, alkaa oppia, jos siis ihan oikeasti rakastaa ja ihan oikeasti ei halua loukata tahallaan, vaikka hetkittäin sellaisia asioita sanoisikin.
Ainakin meillä on toiminut, nyt 10 v naimisissa ja ei tarvi enää yleensä muistuttaa, joskus kyllä vieläkin.
että ihmisellä on aina oikeus ja lupa tunteisiinsa ja että tunteet eivät koskaan ole vääriä.
Te jotka haukutte nyt aapeetä olette todellakin hakoteillä ettekä ilm erityisen tunneälykkäitä persoonia.
"Voivoi tuliko paha mieli, aattelepa afrikan nälkään kuolevia niin saat vähän suhteutusta oloos"=AV-totuus ja neuvo kaikille ja aina.
En kattois sua päivääkään. Asiat puhutaan selväksi heti, pyydetään puolin ja toisin anteeksi jos tarve, eikä ihme valtapeliä monta päivää.
Jos tuntuu siltä, että et halua miehen kainaloon, niin älä mene. Mies on loukannut sinua asialla, jonka tietää loukkaavan, eli teko on tahallinen. Olet taas kerran sanonut, että tuo tuntuu pahalta, en halua kuulla tuota.
Voit ottaa miehen sanomiset esille ja kertoa, että sanansa satuttivat pahasti ja rikkoivat suhteestanne toisen kunnioituksen. Sinä et halua halata, sinä et halua läheisyyttä, koska olet pettynyt mieheen ja siihen, että hän uudestaan ja uudestaan haluaa olla sinulle ilkeä.
Mies vastaa, että ei ollut tahallista ja jotenkin se vain lipsahti. Vastaat siihen, että ei minultakaan koskaan lipsahda, että sinulla on pieni muna/et osaa suuseksiä/olet surkea rakastaja, koska tiedät, että sen sanominen loukkaisi miestäsi, mutta nyt kun puheeksi tuli, niin mietit usein, millaista olisi olla miehen kanssa, joka oikeasti osaa rakastaa.
niiltä puuttuu tunneälyä. Sun miehen anteeksipyyntö on varmaan se, että kysyi milloin tulet kainaloon. Tai osoittaa sen jotenkin muuten. Tai sitten ei vaan pysty ymmärtämään loukkaantumistasi. Miehet ajattelee asiosta eritavalla.
Ja minä puhun nyt 12 vuoden kokemuksella.
niiltä puuttuu tunneälyä. Sun miehen anteeksipyyntö on varmaan se, että kysyi milloin tulet kainaloon. Tai osoittaa sen jotenkin muuten. Tai sitten ei vaan pysty ymmärtämään loukkaantumistasi. Miehet ajattelee asiosta eritavalla.
Ja minä puhun nyt 12 vuoden kokemuksella.
Että anteeksipyynnlsi voisi mieheltä tulkita mitä vain periaatteella "kun miehet nyt vain on sellaisia". Sellainen mies on lapsellinen, joka ei osaa pyytää anteeksi. Onneksi anteeksipyytämistä ja toisen tunteiden huomioon ottamista voi opetella.
Kerro miehelle suoraan miten pahalta tuntui ja haluiasit, että mies pyytää anteeksi. Kun mies pyytää anteeksi, käyttäydyt taas normaalisti. Seuraavalla kerralla taas sama juttu. Vähitellen mies tajuaa, että anteeksipyytäminen on tärkeää.
Et olet huono sängyssä? Sen exä on kauniimpi kuin sinä?
Se pelkää et susta tulee samanlainen kuin äitisi? Se ei usko et teidän lapset on sen? Sun perse on iso? Mitä se sanoi ? Kerro jo,
mua jännittää...
Sano miehellesi asiat suoraan, älytöntä tuollainen monen päivän mökötys ja martyyrinäytös...