Vali vali vali
Tämä on taas niitä päiviä, kun kaikki ärsyttää! Lapsia on kolme. 6, 3 ja 1-vuotiaat. Olen ollut jo 2 viikkoa flunssassa.
No, ensin taistellaan aamupalasta ja pukemisesta. Sitten piti lähteä viemään esikoista eskariin, tottakai satoi vettä. Matkaa on 2km. Sama matka takaisin ja kaupan kautta kotiin. Kotona on aikaa olla 2,5 tuntia, kunnes täytyy lähteä haku reissulle. Räntää sataa sakeasti. Keskimmäinen ei jaksa/halua kävellä ja on seisomalaudalla, jonka pyörät kulkevat huonosti loskassa. On minulle erittäin raskasta työntää.
Eskarin pihassa poika käy "uimassa" lätäkössä. Sitten valittaa, kun on vaatteet märät.
Minulla meni vesi läpi kengistä ja sukat märkänä.
Jotta on mahdollisuus olla kotona hoitovapaalla ja saada kuntalisää, saa eskarilainen olla hoidossa vain eskarin ajan. Hitto, jos ei sitä eskaria olisi, niin en veisi ollenkaan lasta päiväkotiin. Edes se, että mies voisi välillä viedä, helpottaisi kovasti. Mutta eskari alkaa 8.30...
Nyt kaikki päivät on yhtä kiirettä ja aikataulua ja säästä riippumatta on pakko kävellä edestakaisin. Olisi ihana joskus nukkua aamulla rauhassa, mutta ei onnistu. Ei edes viikonloppuisin, koska teen silloin töitä.
Toivottavasti huomenna olisi parempi päivä! Tänään en vain olisi jaksanut...
Kommentit (2)
Toiseen autoon ei ole tällä hetkellä varaa. Vaikka bussit ihan hyvin täällä kulkee, ei niistä ole tällä matkalla apua.
Meidän lapsi on ryhmänsä ainut, joka on vain eskari ajan. Muut ovat päivähoidossa. Eikä ainakaan täällä saa kulkea eskariin/kotiin yksin.
Eikö eskarilainen voisi kävellä matkaa toiseen suuntaan vaikka jonkun kaverin kanssa? Meillä päin kuljettiin pyörällä parin kilsan päähän olevaan kouluun jo ekaluokalla muistaakseni. Tai kimppakuljetus/-saattaminen?
Nämä viestit saavat aina miettimään, että mites monta lasta sitä haluaakaan vai haluaako ollenkaan...