Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhesurmat tn. lisääntyy ellei politiikka muutu

Vierailija
11.01.2012 |

Halosen 12 vuoden työ suomalaisten omanarvontunnon romuttamiseksi on alkanut tuottaa tulosta. Haloselle ja hänen virkamiehilleen suomalainen köyhä perunanenä ei ole edes ihminen.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun läheisesi elämä vähän helpottuisi? Käytkö mummollesi kaupassa tai pitämässä seuraa tai pyydätkö yh-kaverisi lapset teille viikonlopuksi, että hän saa nukkua tai käyda vaikka kavereineen ulkona?

Vierailija
2/42 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun läheisesi elämä vähän helpottuisi? Käytkö mummollesi kaupassa tai pitämässä seuraa tai pyydätkö yh-kaverisi lapset teille viikonlopuksi, että hän saa nukkua tai käyda vaikka kavereineen ulkona?

En mitään ellei politiikka muutu. Halonen kantaa vastuun. En minä ala hänen virheitään korjaamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään ellei politiikka muutu. Halonen kantaa vastuun. En minä ala hänen virheitään korjaamaan

Vierailija
4/42 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuuta lähimmäisestä, puhunut välittämisestä ja auttamisesta ja tasavertaisuudesta. Ihan muut ovat ajaneet itsekkyyden ja rahan valtaa, menestyspaineita ja itse pärjäämisen pakkoa.

Tämä palsta myös leimaa ihmiset luusereiksi, hyväksyy vain kauniit ja rikkaat ja pitää totuutena sitä että köyhyys on oma vika.

Hävetkää.

Vierailija
5/42 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei Halonen ole mikän jumala. jokainen yksilö on vastuussa itsestään. yhteiskunta muodostuu yksilöistä.

yhteiskunta on itsekäs jos se muodostuu kaltaisistasi itsekkäistä vihaajista. mene itseesi ja mieti mitä sinä voisit tehdä.

Vierailija
6/42 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän naisten ja lapsiperheiden tukemiseksi. Hän ei ole tehnyt mitään. Ei yhtään mitään. Halonen on vain olla möllöttänyt ja suoristellut muiden maiden johtajien kravatteja ja nostanut isoa palkkaa. Siinä hänen saavutuksensa 12 vuoden aikana.

Vierailija
7/42 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuuta lähimmäisestä, puhunut välittämisestä ja auttamisesta ja tasavertaisuudesta. Ihan muut ovat ajaneet itsekkyyden ja rahan valtaa, menestyspaineita ja itse pärjäämisen pakkoa.

Tämä palsta myös leimaa ihmiset luusereiksi, hyväksyy vain kauniit ja rikkaat ja pitää totuutena sitä että köyhyys on oma vika.

Hävetkää.

Haloselle ja hänen virkamiehilleen on tärkeämpää vieraat ihmiset kuin omansa. Aivan sama kun perheessä äiti ja isä laittaisi naapurin lapset omiensa edelle, silläkin olisi kauaskantoiset seuraukset. Ei se oireilu heti tapahdu, mutta lopulta kuitenkin. Halosenkin politiikka oli alkuun niin hienoa, mutta tässä on nyt tulos.

Vierailija
8/42 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetkää.

Oikeasti ongelma on kaksisuuntainen. Ongelma ei ole pelkästään se, että joku ajaa menestyspaineita ja itse pärjäämisen pakkoa tai ajatusta siitä, että koyhyys on omaa syytä ja köyhä on luuseri. Ongelma on siinä, että TÄMÄN LISÄKSI toiselta puolen leviää sellainen ajatusmaailma, että köyhyydelle ei kuitenkaan voi mitään, että velkavankeus on ikuinen ja kannustikloukkujen takia ei edes kannata yrittää. Yhteiskunnan pitäisi pitää huolta, (muttei se pidä, joten pieleen menee).

Ongelma on näiden kahden ajatusmallin yhdistyminen. Kumpikaan yksin ei olisi niin paha: Jos ihmiset ajattelisivat, että kukin tulee toimeen itsekseen, he oppisivat tulemaan toimeen itsekseen. Köyhyyteen VOI oikeasti vaikuttaa itse. Lisäksi kaikissa sillaisissa kulttuureissa, missä yksilön vastuuta itsestään korostetaan, korostetaan myös yksilön vastuuta lähimmäisistään: ts. minä, sinä ja naapurin täti jokainen ottaisimme henkilökohtaiseksi velvollisuudeksemme auttaa niitä, joilla menee huonosti. Ei tämä olisi ongelma. Sekään ei olisi ongelma, jos ajattelisimme, että yhteiskunta hoitaa ja sitten voisimme luottaa siihen, että se hoitaa myös. Kenenkään ei tarvitsisi pärjätä itse, eikä sinun ja minun henkilökohtaista hyväntekeväisyyttä tarvittaisi myöskään, koska kaikki saisivat "mitä tarvitsevat" valtiolta ja kunnalta (tai seurakunnalta, kuten ennen hyvinvointivaltiota kokeilluissa vaihtoehdoissa).

Ongelma tulee vasta siitä kun molemmpien ajatusmallien julmemmat puolet yhdistetään ja mikään ei toimi. Ihminen ei osaa (eikä nyky-yhteiskunnassa oikein saakaan) yrittää itse, mutta yhteiskuntakaan ei pidä huolta.

Vierailija
9/42 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mninä en ota Haloseen tässä keskustelussa kantaa, mutta sen nyt kuitenkin totean, että sisäpolitiikka ja sosiaalipolitiikka ei ole kuulunut presidentin toimivaltaan enää sitten Koiviston toimikauden. Sisäpolitiikasta presidentillä on vain joidenkin virkojen nimitysvalta. Muut asiat hoitaa asianomainen ministeriö ja toimivaltavastuu on siis hallituksella ja eduskunnalla.

Vierailija
10/42 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saatu "asioita" yhdistelemällä aikaan aloitus, jonka viesti on, että presidentti Tarja Halonen on saanut aikaan pahoinvointia lapsiperheille ja perhesurmia.

Siis tämä kukkatätihattu presidentti, joka ajaa kaikkia hyviä pehmeitä arvoja, tasa-arvoa sisältäen taloudellinen tasa-arvo.

Ja kuten joku jo tuolla totesi, ettei sosiaalipolitiikka edes kuulu presidentin hommiin.

Vierailija
11/42 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mninä en ota Haloseen tässä keskustelussa kantaa, mutta sen nyt kuitenkin totean, että sisäpolitiikka ja sosiaalipolitiikka ei ole kuulunut presidentin toimivaltaan enää sitten Koiviston toimikauden. Sisäpolitiikasta presidentillä on vain joidenkin virkojen nimitysvalta. Muut asiat hoitaa asianomainen ministeriö ja toimivaltavastuu on siis hallituksella ja eduskunnalla.

Prseidentti nimittää kaikki keskeiset virkamiehet. Sisäministeriöhän tätä hulluutta on pyörittänyt mikä näihin perhesurmiin on johtanut.

Vierailija
12/42 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä kukkatätihattu presidentti, joka ajaa kaikkia hyviä pehmeitä arvoja, tasa-arvoa sisältäen taloudellinen tasa-arvo.

Prseidentti Halonen virkamiehineen on sanoillaan ja teoillaan asettanut muut omien edelle. Tälläisella politiikalla on seurauksensa.

Vierailija
13/42 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nimittää virkamiehiä, mutta ei se niitä nimityksiä hyvänen aika omasta (kukka)hatustaan vedä, presidentti on vain sellainen leimasin, joka hyväksyy muiden tekemät ehdotukset nimityksiin.

Presidentti on arvojohtaja. Halonen on ihmisläheinen, tasa-arvoa kannattava ihminen. En käsitä millaisessa rinnakkaistodellisuudessa ap:n kaltaiset ihmiset elävät kun ssaavat tämänkin asian käännettyä ylösalaisin.

Vierailija
14/42 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitenköhän presidentti voi henkilökohtaisesti vähentää läheisiin ihmissuhteisiin liittyvää miehen väkivaltaista käytöstä?

Vierailija
15/42 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nimittää virkamiehiä, mutta ei se niitä nimityksiä hyvänen aika omasta (kukka)hatustaan vedä, presidentti on vain sellainen leimasin, joka hyväksyy muiden tekemät ehdotukset nimityksiin.

Presidentti on arvojohtaja. Halonen on ihmisläheinen, tasa-arvoa kannattava ihminen. En käsitä millaisessa rinnakkaistodellisuudessa ap:n kaltaiset ihmiset elävät kun ssaavat tämänkin asian käännettyä ylösalaisin.

Se ei ole puuttunut yhtään mihinkään. Vaikka presidentti olisi kuinka kumileimasin, niin kyllä sillä arvovallalla sentään pystyisi asioihin vaikuttamaan jos haluaisi.

Vierailija
16/42 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiin guggenheimin, jonne sitten kaikki köyhät ja ihmisrauniot voivat mennä ammentamaan elämän eliksiiriä ja energiaa kokorahan edestä :)

Vierailija
17/42 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ap saa väännettyä Guggenheim-projektin Halosen syyksi?

Vierailija
18/42 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä aiot tehdä henkilökohtaisesti, että

jonkun läheisesi elämä vähän helpottuisi? Käytkö mummollesi kaupassa tai pitämässä seuraa tai pyydätkö yh-kaverisi lapset teille viikonlopuksi, että hän saa nukkua tai käyda vaikka kavereineen ulkona? "

Eli, jos mies tappaa perheensä, on jatkossa huomioitava enemmän mummoja ja yh-äitejä?

Vaihtoehtoisesti voisi myös huomioida pahoinvoivia miehiä.

Tosin suomalaisessa keskustelussa yleensä naisten ongelmat johtuvat miessukupuolen alistamisesta ja miesten ongelmat ovat heidän omaa syytään.

Joten vaihtoehtoinen ehdotus taitaa jäädä ehdotukseksi.

Vierailija
19/42 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukemiseksi, kun on täysin ilmeistä, että pitäsi tehdä jotakin MIESTEN tukemiseksi.

Erotilanteessa koko koneiston on viritetty miestä vastaan, ja se yksinolemisen ja perheen täydellisen menettämisen pelko on aivan totaalinen tyhjä kaivo. Perheen menettäminen on sanoinkuvaamatonta, kun AV:n ohjeiden mukaan nainen "elää vain kerran" ja "tapaa sen ihonalaisensa". Minä tiedän, olen nähnyt sen ihan itse.

Nämä laajennetut itsemurhat ovat hirveitä, typeriä ja täydellisen turhia tekoja.

Miehiä pitäisi tukea erotilanteissa enemmän ja kohdennetusti, tarjota heille edes osa siitä avusta, jonka yhteiskunta tarjoaa naiselle. Tulisi tulla kulttuurillisesti hyväksytyksi myöntää olevansa heikko, epäonnistuvansa, tarvitsevansa apua, varsinkin miehille.

Kaikkien vastuullisten keskustelijoiden tulisi puuttua päättäväisesti tässä maassa vallitsevaan miehiä ja varsinkin suomalaisia miehiä lyttäävään ja halveksivaan keskusteluilmapiiriin. Samalla tavalla kuin rasistinen puhe se tulisi kitkeä aina ja välittömästi juurineen kaikkialla missä sitä tavataan - näiltä keskustelupalstoilta, kolumneista, lehtijutuista.

Tämä tulisi ottaa aktiivisesti ohjelmaksi.

Jos tunnistat itsessäsi, että aloitat lauseita, kuten "suomalainen mies ei ikinä", "suomalainen mies aina" jne. lopeta samantien. Puhu yksilöistä kun moitit, arvosta kun puhut ihmisryhmästä.

Vierailija
20/42 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan oikeutettua tappaa oma perhe, kun on "väärä" presidentti? pressahan on aina väärä osalle ihmisistä, ei ne silti mene ja tapa perhettään.

Missä on ihmisen oma vastuu omasta elämästään, tämä on tyypillistä persuajattelua, että joku toinen on aina syypää omiin ongelmiin, joko se on sitten pressa, pääministeri, maahanmuuttaja ym.

Aina löytyy joku jota voi syyttää omista valinnoistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä