Taas mies tappoi perheensä Helsingin Laajasalossa ja jäi itse henkiin
Miehen epäillään surmanneen vaimonsa ja kaksi last. Miehen epäillään surmanneen vaimonsa ja kaksi pientä lasta Helsingissä myöhään tiistai-iltana. Ensitietojen perusteella miehen epäillään sytyttäneen tämän jälkeen asunnon tuleen.
Helsingin poliisin mukaan epäilty on otettu kiinni. Palo ei tiettävästi ole ollut suuri, mutta savua on ollut paljon.
- Miestä epäillään kolmesta murhasta, kertoo komisario Dennis Pasterstein Helsingin poliisista.
Kuolintapaukset paljastuivat, kun pelastuslaitos saapui sammuttamaan asuntopaloa Laajasaloon. Paikanpäällä asunnossa selvisi, että asunnossa on kuolleita ihmisiä. Epäiltymies oli myös asunnossa ja hän antautui ilman vastarintaa.
Mies ja vaimo ovat syntyneet 1970-luvulla. Lapset ovat yksi- ja neljävuotiaita.
Pelastuslaitos sai hälytyksen kerrostalopalosta Itä-Helsingin Laajasalossa hieman yhdentoista jälkeen illalla.
Palo syttyi kolmikerroksisen kerrostalon ylimmän kerroksen asunnossa. Pelastuslaitos sai palon hallintaan puolessa tunnissa.
Kerrostalon piha on tiukasti eristetty ulkopuolisilta. Ilmeisesti myös osa talon asukkaista on evakuoitu pois, todennäköisesti asunnoista, jotka sijaitsevat aivan palaneen asunnon vieressä.
Palon syttymissyystä ei ole tietoa. Palanut asunto sijaitsee Laajasalontien lähettyvillä.
Poliisin tekninen tutkinta tutkii surma-asuntoa parhaillaan.
Kommentit (70)
Yksi keino olisi että naiset lähtevät tälläisen kumppanin luota lopullisesti jos väkivaltaa ilmenee. Voisin väittää, että 99% ollut väkivaltaista käyttäytymistä jo aiemmin. Mutta nainen palaa tämän retkun luokse ja siitä maksaa myös lapset hengellään...
jossa mies uhkaa tappaa jos nainen lähtee? Toisin sanoen nainen pelkää oman ja lastensa hengen puolesta niin paljon, ettei uskalla lähteä. Tunnen perheitä, joista naisen ja lasten poismuutto pitää tehdä miehen poissaollessa, koska muuten se olisi ollut mahdotonta. Silti vielä vuosien jälkeen samaiset jätetyt miehet vainoavat.
Tämä siis minun osuus:
Itse olen kertonut neuvolassa rehellisesti miten vaikeaa joskus on ja me ollaan vaan saatu hyvää apua. Useita käyntejä neuvolapsykologilla yksin ja miehen kanssa auttoivat tosi paljon. Ja aina voidaan oottaa yhteyttä, jos tarve vaatii.
Mä oon niin vihainen! Raha on tärkeämpää kuin hyvä elämä ja pienen ihmisen ruuvia vaan kiristetään. Oikeasti, ei ihmistä ole tehty tällaiseen maailmaan, ei se selviä!
Milloin saatana tajutaan, että tää maailma on liian rankka ihmisille? Mä oon niin vihainen! Raha on tärkeämpää kuin hyvä elämä ja pienen ihmisen ruuvia vaan kiristetään. Oikeasti, ei ihmistä ole tehty tällaiseen maailmaan, ei se selviä!
Eihän maailma ole yhtään sen rankempi kuin millaiseksi me ihmiset sen teemme.
Tämä siis minun osuus:
Itse olen kertonut neuvolassa rehellisesti miten vaikeaa joskus on ja me ollaan vaan saatu hyvää apua. Useita käyntejä neuvolapsykologilla yksin ja miehen kanssa auttoivat tosi paljon. Ja aina voidaan oottaa yhteyttä, jos tarve vaatii.
hyvä kun uskalsit puhua, mutta uskon että meitä jotka eivät on paljon enemmän
Mikä ihmisiä vaivaa? Jotenkin vielä ymmärrän sen että puolisonsa listii, mutta että omat lapset? Se on jo niin käsittämätöntä että en ymmärrä ja onneksi en ymmärrä.
Jättäisivät lapset rauhaan, pienet viattomat lapset!
ihmisillä on hätä. Nämä ovat hätähuutoja.
Vai onko tämä nyt se hinta, mikä on maksettava?
Että vaimo on ilmoittanut haluavansa eron ja saattaa olla uusi mieskin jo olemassa.. Mies ei pysty luopumaan. Ennemmin tappaa koko perheen, kun antaa jollekin toiselle miehelle.
Mikä miehissä ja heidän maailmassaan on vikana, kun ratkaisukeino on vaimon ja lasten tappaminen. Miksi miehet voivat niin pahoin, miksi heillä ei ole muuta ulospääsyä, miksi ego on inhimillisyyttä suurempi?
Naiset kärsivät aina ensin, tässä myös lapset.
Että vaimo on ilmoittanut haluavansa eron ja saattaa olla uusi mieskin jo olemassa.. Mies ei pysty luopumaan. Ennemmin tappaa koko perheen, kun antaa jollekin toiselle miehelle.
Jos kaikki poistuisivat ekasta iskusta, näistäkin suurin osa jäisi tekemättä.
että naiset lähtevät tälläisen kumppanin luota lopullisesti jos väkivaltaa ilmenee. Voisin väittää, että 99% ollut väkivaltaista käyttäytymistä jo aiemmin. Mutta nainen palaa tämän retkun luokse ja siitä maksaa myös lapset hengellään...
Varsinaisesti mielisairaat kun ovat harvoin vaarallisia muille.
sillä nykyään monet eivät enää kerro asioista viranomaisille lasten menetyksen pelossa (huostaanotto). Pikemminkin toisinpäin, jos ei olisi perheillä pelkoa lasten menetyksestä, ehkä vanhemmat uskaltaisivat ottaa reippaammin yhteyttä ongelmistaan. Mies itse vaan tietää syyn. Julma, julma, ihminen.
Nyky-yhteiskunnassa ihmiseltä vaaditaan paljon: pitää olla hyvä nainen/mies, hyvä isä/äiti ja vielä menestyvä. Lapsiperheitä autetaan vain huostaanotoin, eikä perheitä tueta silloin kuin he tukea tarvitsevat.
Huostanotto on se viimeisin vaihe, kun kaikki muut avun muodot on käytetty, toki se edellyttää että perhe ottaa tarjotun avun vastaan. Lastensuojelu on apua lapsille, ei vittuilumuoto aikuisille. Luulen että tämä palsta osaltaan kylvää vihaa ja epäluuloa ja apua ei uskalleta hakea.
Milloin saatana tajutaan, että tää maailma on liian rankka ihmisille? Mä oon niin vihainen! Raha on tärkeämpää kuin hyvä elämä ja pienen ihmisen ruuvia vaan kiristetään. Oikeasti, ei ihmistä ole tehty tällaiseen maailmaan, ei se selviä!
Eihän maailma ole yhtään sen rankempi kuin millaiseksi me ihmiset sen teemme.
Ei minulle omaisuus ja raha ole tärkeätä ja olen onnellinen.
Päiväkodissa ehdotettiin ihan suoraan että hakisimme lastensuojelun asiakkaiksi, koska sitä kautta saa parhaan avun (tukiperheet jne.). Minua jotenkin ärsyttää ajatus että ensin pitää olla samassa kastissa paskojen vanhempien kanssa ennenkuin apua tulee..!
sillä nykyään monet eivät enää kerro asioista viranomaisille lasten menetyksen pelossa (huostaanotto). Pikemminkin toisinpäin, jos ei olisi perheillä pelkoa lasten menetyksestä, ehkä vanhemmat uskaltaisivat ottaa reippaammin yhteyttä ongelmistaan. Mies itse vaan tietää syyn. Julma, julma, ihminen.
Ihmiset pelkäävät sosiaalitoimen toimenpiteitä. Pelätään huostaanottoja enemmän kuin uskotaan siihen, että kotiin saadaan apua. Kun saataisiin edes vanha kunnon kodinhoitajatoiminta aikaiseksi!! (En ala nimittelemään ketään, en uhreja enkä tekijöitä. Totta kai perheessä on joku sairas ellei useampikin. Elämä on ollut taatusti jo pitkään tolaltaan)
on todellakin totta. Ei sitä neuvolassakaan viitsi oikeen mitään kertoa jos jotain olisi. Laittais varmaan papereihin jonkun merkinnän ja kohta sossut oven takana. Huonoks on menny tämän maan viranomaistoiminta tolta taholta.
Mitä haittaa siitä on jos lastensuojelu tarjoaa apua ja tulee kahville kotiin? Ei sitä avuntarvetta voi kartoittaa jos ei tapaa perhettä.
tähän päivään. Kyse on todellakin mutkikkaimmista prosesseista kuin arkipäivän stressistä tai ymmärtämättömistä viranomaisista. Ajatelkaa missä oloissa monet lapset elävät, näin surulliseen lopputulokseen päätyy onneksi vain jäävuoren huippu. Sekin on liikaa :´(
http://www.lpsy.org/bin/A497KAUPPI.pdf
mikä on enemmän kuin sodissa ja väkivaltaisesti yhteensä. Suomessa tekee itsemurhan 1000-1500 henkeä, kun liikenteessä kuolee 300-500.
Itsemurhaan (tai laajennettuun itsemurhaan) päädytään useimmiten siksi, ettei nähdä muuta vaihtoehtoa. Oma tilanne koetaan toivottomaksi, eikä tulevaisuus näytä tuovan muutosta tai helpotusta. On tietysti äärimmäisen itsekästä viedä (tai yrittää viedä) perhe mukanaan, mutta toivottoman mielessä tämä saattaa näyttäytyä helpotuksen tuomisena myös läheisille.
2/3 osaa itsemurhan tehneistä on psykiatrian osasto -tausta, sekä 2/3 kärsii vaikeasta tai keskivaikeasta depressiosta.
Tässä vähän statistiikkaa.
Eli meillä mielenterveyspalveluihin, ihmisten jaksamiseen ja pehmeämpiin asenteisiin tarvitsisi satsata lisää. Monesti "pärjäävän" ihmisen rooli on ainoa hyväksytty; pidetään tärkeänä olla taloudellisesti menestyvä, omistaa talo, auto ja miellyttävä perhe. Jos näitä ei saavuteta, tai saavutetaan liian korkeaan hintaan, tai ne menetetään, ihminen kokee epäonnistuneensa. Sosiaalisessa vertailussa epäonnistuminen ja häpeä ovat liian isoja.
Minä en ihmettele näitä tekoja lainkaan.
sillä nykyään monet eivät enää kerro asioista viranomaisille lasten menetyksen pelossa (huostaanotto). Pikemminkin toisinpäin, jos ei olisi perheillä pelkoa lasten menetyksestä, ehkä vanhemmat uskaltaisivat ottaa reippaammin yhteyttä ongelmistaan.
Mies itse vaan tietää syyn. Julma, julma, ihminen.
Ihmiset pelkäävät sosiaalitoimen toimenpiteitä. Pelätään huostaanottoja enemmän kuin uskotaan siihen, että kotiin saadaan apua. Kun saataisiin edes vanha kunnon kodinhoitajatoiminta aikaiseksi!!
(En ala nimittelemään ketään, en uhreja enkä tekijöitä. Totta kai perheessä on joku sairas ellei useampikin. Elämä on ollut taatusti jo pitkään tolaltaan)
on todellakin totta. Ei sitä neuvolassakaan viitsi oikeen mitään kertoa jos jotain olisi. Laittais varmaan papereihin jonkun merkinnän ja kohta sossut oven takana.
Huonoks on menny tämän maan viranomaistoiminta tolta taholta.
mulla oli melko varma lievä synnytyksen jälkeinen masennus mutten siitäkäään uskaltanut puhua mitään neuvolassa kun pelkäsin että varmaan joutuu johonki syyniin ja lapsi viedään.
Toi apu mikä sieltä mukamas on tarjolla aiheuttaa ainakin mussa ihan päinvastaisen reaktion kun olis tarkoitus, sulkeudun entisestään mitä enemmän kysellään :)
noh onneks on masennukset jo takanapäin
Sitten kun on tarkkailun alla koko ajan, niin ei se olo yhtään helpotu kun ei voi ottaa rennosti.
Aina kun tulee näitä perhemurhia niin mediassa ja muuallakin aloitetaan se surkutus kuinka hirveä tragedia, hätähuuto ja ihmiset ajettu tiukulli.. v*tut! Nuo on todella sairaan ja kylmäverisen ihmisen tekoja, en usko että tuollaisen teon tehnyt koskaan on voinut olla tunteva ihminen! Se että tappaa omat lapsensa on jotain niin pelkurimaista ja sairasta, ei voi kuvailla! Mutta kun on kyseessä suomalainen, mies tai nainen, niin kyseessä ei toki voi olla yksinkertaisesti todella sairas yksilö, se aina se syy on muualla, herrat, viranomaiset, viina... aina joku muu on ajanut tähän tekoon.
samaa mieltä. Tällainen ihminen on tunteeton mulkku ja helvetin itsekäs. Ei kuule tommonen hae apua vaikka mikä olisi !!!. Kun vituttaa ja oma elämän on paskana ..eikös ollut tämäkin poliisin vahna tuttu niin otetaanpa nirri pois myös lapsilta ja vaimolta. Eihän niillä saa olla mahdollisuutta elämään kun mullakaan ei ooo..tällainen tunteeton mulkku on sellainen, joka murhaa omat lapsensa.
Joku täällä sanoo, että huostaanotot ovat se pelko, miksi ei apua haeta. Luulenpa.,että jos tämäkin kusipää ois otettu aikanaan huostaan omasta perheestä niin ois voinut kasvaa vähän epäitsekkämmäksi ihmiseksi, joka uskaltaa kantaa vastuunsa elämästä eikä vain raukkamaisesti pistä läskiksi ja tapa kaikkia.
Jokuhan tämmösen surkimuksen on kasvattanut sellaiseksi ja luulenpa, että omat vanhemmat ovat suurikin olleet semmoisia, että huostaan olisi pitänyt poika saada..näin se paska sitten periytyy seuraavalle sukupolvelle...joku tekee rikoksia ja joku tappaa... Huostaanotot pitäisi vaan tehdä niin ajoissa, että lapsen persoonaa ei ole vielä tuhottu omassa kodissa niin näitäkin tappajia ois vähemmän.
mulla oli melko varma lievä synnytyksen jälkeinen masennus mutten siitäkäään uskaltanut puhua mitään neuvolassa kun pelkäsin että varmaan joutuu johonki syyniin ja lapsi viedään.
Toi apu mikä sieltä mukamas on tarjolla aiheuttaa ainakin mussa ihan päinvastaisen reaktion kun olis tarkoitus, sulkeudun entisestään mitä enemmän kysellään :)
noh onneks on masennukset jo takanapäin