Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas mies tappoi perheensä Helsingin Laajasalossa ja jäi itse henkiin

Vierailija
11.01.2012 |

Miehen epäillään surmanneen vaimonsa ja kaksi last. Miehen epäillään surmanneen vaimonsa ja kaksi pientä lasta Helsingissä myöhään tiistai-iltana. Ensitietojen perusteella miehen epäillään sytyttäneen tämän jälkeen asunnon tuleen.

Helsingin poliisin mukaan epäilty on otettu kiinni. Palo ei tiettävästi ole ollut suuri, mutta savua on ollut paljon.

- Miestä epäillään kolmesta murhasta, kertoo komisario Dennis Pasterstein Helsingin poliisista.

Kuolintapaukset paljastuivat, kun pelastuslaitos saapui sammuttamaan asuntopaloa Laajasaloon. Paikanpäällä asunnossa selvisi, että asunnossa on kuolleita ihmisiä. Epäiltymies oli myös asunnossa ja hän antautui ilman vastarintaa.

Mies ja vaimo ovat syntyneet 1970-luvulla. Lapset ovat yksi- ja neljävuotiaita.

Pelastuslaitos sai hälytyksen kerrostalopalosta Itä-Helsingin Laajasalossa hieman yhdentoista jälkeen illalla.

Palo syttyi kolmikerroksisen kerrostalon ylimmän kerroksen asunnossa. Pelastuslaitos sai palon hallintaan puolessa tunnissa.

Kerrostalon piha on tiukasti eristetty ulkopuolisilta. Ilmeisesti myös osa talon asukkaista on evakuoitu pois, todennäköisesti asunnoista, jotka sijaitsevat aivan palaneen asunnon vieressä.

Palon syttymissyystä ei ole tietoa. Palanut asunto sijaitsee Laajasalontien lähettyvillä.

Poliisin tekninen tutkinta tutkii surma-asuntoa parhaillaan.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri luin minäkin. Asutaan laajiksessa itsekkin ja kyllä niin tekee pahaa, itkettää ym.vaikka en heitä millään lailla tunne, tiedä. Itsellä myös pieniä lapsia ja voin sanoa etten ymmärrä millään tavalla. Nyt kyllä pitäisi vihdoin löytyä niitä määrärahoja terveydenhuoltoon!! Että ajoissa tällaiset saataisiin estettyä terapioissa, yms. Oli perhe kuka tahansa, mistä tahansa, millainen tahansa, niin tällaista ei saa ikinä tapahtua. EI. Voimia kaikille heille, jotka tunsivat.

Vierailija
2/70 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä uutiset... Tämä on jo ties kuinka mones lyhyen ajan sisään :( Osanotot läheisille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisillä on hätä. Nämä ovat hätähuutoja.

Vierailija
4/70 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä nykyään monet eivät enää kerro asioista viranomaisille lasten menetyksen pelossa (huostaanotto). Pikemminkin toisinpäin, jos ei olisi perheillä pelkoa lasten menetyksestä, ehkä vanhemmat uskaltaisivat ottaa reippaammin yhteyttä ongelmistaan.

Mies itse vaan tietää syyn. Julma, julma, ihminen.

Vierailija
5/70 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä nykyään monet eivät enää kerro asioista viranomaisille lasten menetyksen pelossa (huostaanotto). Pikemminkin toisinpäin, jos ei olisi perheillä pelkoa lasten menetyksestä, ehkä vanhemmat uskaltaisivat ottaa reippaammin yhteyttä ongelmistaan. Mies itse vaan tietää syyn. Julma, julma, ihminen.

Nyky-yhteiskunnassa ihmiseltä vaaditaan paljon: pitää olla hyvä nainen/mies, hyvä isä/äiti ja vielä menestyvä. Lapsiperheitä autetaan vain huostaanotoin, eikä perheitä tueta silloin kuin he tukea tarvitsevat.

Vierailija
6/70 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tulee näitä perhemurhia niin mediassa ja muuallakin aloitetaan se surkutus kuinka hirveä tragedia, hätähuuto ja ihmiset ajettu tiukulli.. v*tut!

Nuo on todella sairaan ja kylmäverisen ihmisen tekoja, en usko että tuollaisen teon tehnyt koskaan on voinut olla tunteva ihminen! Se että tappaa omat lapsensa on jotain niin pelkurimaista ja sairasta, ei voi kuvailla! Mutta kun on kyseessä suomalainen, mies tai nainen, niin kyseessä ei toki voi olla yksinkertaisesti todella sairas yksilö, se aina se syy on muualla, herrat, viranomaiset, viina... aina joku muu on ajanut tähän tekoon.

Vierailija
7/70 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kanssa keskusteltiin aiheesta ja hän sanoi,että luultavasti suurin syy on näihin se,että on helv... lainaa, stressiä töistä, menoista, tuloista, työttömyyttä/lomautusta, vaikka olisikin ns. hyvä alua,tai päällisin puolin kaikki ok...mutta se on myös tosi asia,että teon tehnyt itse vain tietää syyn. Oli julma ihminen tai hetken mielest tehnyt tai viina, raivoa ihan mikä tahansa, niin en todellakaan ymmärrä. iltalehden vai iltasanomien kuvan päällä luki, kun hiiren siihen vein vahingossa, että olis porekuja.... meiltä ei pitkä matka ole ja nyt kun muistelin, niin kyllä kuulin jotain piipaa ääntä enemmänkin tuohon aikaan...mutta en pahemmin laittanut mitenkään korvien taakse... Apua olisi tarvinnut ennen jo. vaikka edes työpaikan, koulun,seurakunnan, neuvolan ihan minkä vain ja puhua asioista... SURULLISTA ja sanoja ei löydy.

Vierailija
8/70 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samanlainen kylmäverinen 80 vanhus murhasi vaimonsa ja 2 kehitysvammaista tytärtään.

Taidat kuule olla hoidon tarpeessa noine diagnoosiesi kanssa!

Vierailija
9/70 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kanssa keskusteltiin aiheesta ja hän sanoi,että luultavasti suurin syy on näihin se,että on helv... lainaa, stressiä töistä, menoista, tuloista, työttömyyttä/lomautusta, vaikka olisikin ns. hyvä alua,tai päällisin puolin kaikki ok...mutta se on myös tosi asia,että teon tehnyt itse vain tietää syyn. Oli julma ihminen tai hetken mielest tehnyt tai viina, raivoa ihan mikä tahansa, niin en todellakaan ymmärrä. iltalehden vai iltasanomien kuvan päällä luki, kun hiiren siihen vein vahingossa, että olis porekuja.... meiltä ei pitkä matka ole ja nyt kun muistelin, niin kyllä kuulin jotain piipaa ääntä enemmänkin tuohon aikaan...mutta en pahemmin laittanut mitenkään korvien taakse... Apua olisi tarvinnut ennen jo. vaikka edes työpaikan, koulun,seurakunnan, neuvolan ihan minkä vain ja puhua asioista... SURULLISTA ja sanoja ei löydy.

Itse en ymmärrä tuota pointtia eli miksi omasta pahasta olo "on pakko" pistää koko perhe matalaksi. Velat ja stressi eivät ihan riitä selitykseksi minun mielestäni.

Vierailija
10/70 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä tuota pointtia eli miksi omasta pahasta olo "on pakko" pistää koko perhe matalaksi. Velat ja stressi eivät ihan riitä selitykseksi minun mielestäni.

Asunto menossa alta jne. Mutta hei, minä sekä mies nähdään edelleen tulevaisuus. Meillä vaihtoehtona ei ole lahdata koko saatanan perhe!

Nuo tyypit, jotka lahtaavat perheesä, ne ovat sairaita. Eivät muuta! He ovat sairaita!

Muuta en saa aikaiseksi, kun itken lapsia, jotka eivät saaneet koskaan elää enempää.

Anteeksi.

Vierailija
11/70 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä nykyään monet eivät enää kerro asioista viranomaisille lasten menetyksen pelossa (huostaanotto). Pikemminkin toisinpäin, jos ei olisi perheillä pelkoa lasten menetyksestä, ehkä vanhemmat uskaltaisivat ottaa reippaammin yhteyttä ongelmistaan.

Vierailija
12/70 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisikö alkaa enemmän toitottaa näille (mahd. tuleville) tappajille, että jos ihan vaan sen oman hengen ottaisivat. Ei ne velat periydy!!

Vierailija
13/70 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että naiset lähtevät tälläisen kumppanin luota lopullisesti jos väkivaltaa ilmenee. Voisin väittää, että 99% ollut väkivaltaista käyttäytymistä jo aiemmin. Mutta nainen palaa tämän retkun luokse ja siitä maksaa myös lapset hengellään...

Vierailija
14/70 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pelkäävät sosiaalitoimen toimenpiteitä. Pelätään huostaanottoja enemmän kuin uskotaan siihen, että kotiin saadaan apua. Kun saataisiin edes vanha kunnon kodinhoitajatoiminta aikaiseksi!!

(En ala nimittelemään ketään, en uhreja enkä tekijöitä. Totta kai perheessä on joku sairas ellei useampikin. Elämä on ollut taatusti jo pitkään tolaltaan)

Vierailija
15/70 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pelkäävät sosiaalitoimen toimenpiteitä. Pelätään huostaanottoja enemmän kuin uskotaan siihen, että kotiin saadaan apua. Kun saataisiin edes vanha kunnon kodinhoitajatoiminta aikaiseksi!!

(En ala nimittelemään ketään, en uhreja enkä tekijöitä. Totta kai perheessä on joku sairas ellei useampikin. Elämä on ollut taatusti jo pitkään tolaltaan)

on todellakin totta. Ei sitä neuvolassakaan viitsi oikeen mitään kertoa jos jotain olisi. Laittais varmaan papereihin jonkun merkinnän ja kohta sossut oven takana.

Huonoks on menny tämän maan viranomaistoiminta tolta taholta.

Vierailija
16/70 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin luki iltasanomien sivuilla.

Kamala tapaus. Miksei voinut tappaa itseään, miksi piti tappaa koko perhe :(

Vierailija
17/70 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä nykyään monet eivät enää kerro asioista viranomaisille lasten menetyksen pelossa (huostaanotto). Pikemminkin toisinpäin, jos ei olisi perheillä pelkoa lasten menetyksestä, ehkä vanhemmat uskaltaisivat ottaa reippaammin yhteyttä ongelmistaan. Mies itse vaan tietää syyn. Julma, julma, ihminen.

Nyky-yhteiskunnassa ihmiseltä vaaditaan paljon: pitää olla hyvä nainen/mies, hyvä isä/äiti ja vielä menestyvä. Lapsiperheitä autetaan vain huostaanotoin, eikä perheitä tueta silloin kuin he tukea tarvitsevat.

tehdä lisää lapsia?

Kyllä perheitä autetaan, on erilaiset miesten ja naisten vertaistukiryhmät hakkaajille ja hakatuille, velallisille, asunnottomille, eroaville jne. Niihin vain ei mennä, koska kuvitellaan, että elämä paranee, kun saadaan kotiapulainen tekemään kotityöt, joista päivittäin riidellään.

Kyllä nämä perheet apua saisivat ilman huostaanoton pelkoa, mutta yleensä se mies on tehnyt selväksi, että jos muille puhut, on se loppu.

Kuten nytkin.

Vierailija
18/70 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erinäisissä tragedioissa kuolleita? Maailmassa tapahtuu kamalia asioita kokoajan ja kukaan ei tiedä mitä tapahtuu seuraavaksi. Säästäkää voimianne koska jotain tällaista voi tapahtua teidänkin lähipiirissä jossain vaiheessa. Itkekää sitten kun teillä on aihetta. Ei voi olla terveydelle hyväksi kokoajan itkeä jotain ja stressata jotain. Eikö teidän lapset ihmettele miksi kokajan itkette?

Vierailija
19/70 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä murhaaja palaa helvetin tulessa kun kuolee

Vierailija
20/70 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todellakin totta. Ei sitä neuvolassakaan viitsi oikeen mitään kertoa jos jotain olisi. Laittais varmaan papereihin jonkun merkinnän ja kohta sossut oven takana.

Huonoks on menny tämän maan viranomaistoiminta tolta taholta.

mulla oli melko varma lievä synnytyksen jälkeinen masennus mutten siitäkäään uskaltanut puhua mitään neuvolassa kun pelkäsin että varmaan joutuu johonki syyniin ja lapsi viedään.

Toi apu mikä sieltä mukamas on tarjolla aiheuttaa ainakin mussa ihan päinvastaisen reaktion kun olis tarkoitus, sulkeudun entisestään mitä enemmän kysellään :)

noh onneks on masennukset jo takanapäin