Nainen ilman meikkiäkö kummajainen?
Onko muita, jotka viihtyvät ihan omina itsenään? En tajua tuota pakko-oletusta että naisen pitäisi meikata, ja mielellään joka päivä.
Kommentit (26)
Kun olin teini, äiti motkotti, enkä vois vähän väriä naamaani laittaa:)
Joskus harvoin laitan ripsari. Juhliin ripsaria, puuteria ja huulipunaa.
Olen omasta (ja aika monen muunkin mielestä) kaunis ilman meikkiäkin. Ja kaikkien mielestä 10 v nuoremman näköinen kuin ole.
16v tyttökään ei juuri meikkiä käytä. On kaunis ilmankin.
On ollut aiemmin tapana meikata aina kun ihmisten ilmoille lähden, ja joskus ihan kotipäivinäkin. Kevyt meikki, mutta kuitenkin. Olen vaalea, joten naama on todella väritön ilman meikkiä, lukuun ottamatta ihoa, joka on punakka, varsinkin tuolla talvisessa ulkoilmassa.
Ekan lapsen jälkeen meikkasin lähes yhtä paljon kuin ennenkin. Tokan lapsen jälkeen meikkaan jos ehdin, eli ehkä joka toinen kerta kun ihmisten ilmoille mennään, kotipäivinä en enää ollenkaan..
Eli mulla lastensaanti on vaikuttanut meikkaamiseen, tai ehkä vauva-aika ainakin. Nyt olen taas alkanut kiinnostua ulkonäöstäni kun vauva on puoli vuotta vanha.
Ei mua haittaa jos joku ei meikkaa, parempi se minusta on kuin se, että joku laittaa hirveän sotamaalauksen ihan arkipäivänä naamalleen...
Itse olen vähän siltä väliltä, hieman laittautuneena on mukavempi, itsevarmempi olo kuin silloin kun olen väritön, punakka itseni.
Silloinkin vain vahvistan kulmia ja laitan vähän kajaalia, ripsaria, luomiväriä ja puuteria.
No eikö tuo nyt ole ihan normaali meikkaus. Ei mikään erityisen "vain".
En käytä mitään pohjavoiteita, luomiväri on sipaisu yhtä väriä ihan luomen rajaan, kajaali luomen "alle" silmiä korostamaan (ei siis näy). Huuliin en laita muuta kuin perushuulirasvaa. Kynsiä en lakkaa. Hyvin pieni meikki. Ainakin jos vertaa meikkihirmusiskooni mikä taivuttaa ripsensä, tekee kunnollisen pohjan meikille, ehostaa luomiin monta sävyä varjoineen jne. jne. Tuota en harrasta koskaan.
Moni on sanonut että lapsen saatuaan suomalainen nainen lopettaa meikkauksen ja leikkaa lyhyet hiukset. Oletko koskaan kuullut? Luulen että se on yksi osaa syy Suomen avioerolukuihin, jotka ovat EU:n korkeimmat eli n. 60%. Kannattaisi vaan jaksaa...
Itse ihmettelisin kovin jos mies yhtäkkiä heräisi siihen tosiasiaan etten koskaan yhdessäolomme aikana ole rutiininomaisesti käyttänyt meikkiä ja alkaisi vaatia sitä. Eli harva varmaan suoranaisesti lopettaa...
Moni on sanonut että lapsen saatuaan suomalainen nainen lopettaa meikkauksen ja leikkaa lyhyet hiukset. Oletko koskaan kuullut? Luulen että se on yksi osaa syy Suomen avioerolukuihin, jotka ovat EU:n korkeimmat eli n. 60%. Kannattaisi vaan jaksaa...
voihan trolli. :)
meikkaan tosi vähän, joskus laitan ripsaria. Hiukset olleet lyhyet 21-vuotiaasta. Lyhyet hiukset on tyylikkäät.