Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asia, josta et tingi pätkääkään kasvatuksessasi?

Vierailija
10.01.2012 |

Et siis koskaan, yhtään, pidät sen niin tärkeänä?

Minä en koskaan tingi selkeästä ruokarytmistä, aamiainen lounas päivällinen ja illlallinen tulevat aina ajallaan.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei fyysistä kuritusta eikä henkistäkään väkivaltaa, pyydän anteeksi, sanon että rakastan, kehun ja kannustan lasta ja yritän miettiä vaikeita tilanteita sen kautta millainen toiminta tukisi lapsen itsetuntoa

ja että olen lasteni kanssa

naurusta ja halaamisesta en tingi

Vierailija
2/64 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään aina ole katsomassa lasten touhuja, mutta jos näen sellaista, puutun heti ja tiukasti.

Muutenkin olen hyvin johdonmukainen, eli jos kiellän ja puutun johonkin asiaan tänään, niin puutun siihen asiaan myös huomenna ja viikonpäästä. En tietenkään voi sanoa, etten tinkisi tästä koskaan, mutta erittäinerittäin harvoin katson läpi sormien sellaista, minkä olen kerran kieltänyt. Samoin on se, että jos jotain kiellän, vinkuminen ja kitinä ei auta asiaa yhtään. Sen on meidän lapset oppineet jo pieninä ja siksipä meillä ei edes yritetä vinkumalla.

Äitinä olen ollut 13v eli varmasti tulee vielä uusia ongelmia teini-iän kohta koittaessa lapsille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien mielipiteitä kuunnellaan, vaikka aikuiset sitten tekevätkin lopullisen päätöksen.

Mikään meillä ei ole ehdotonta, ja kaikesta voidaan neuvotella ja sopia.

Pakko sanoa, että olen kasvattanut ihan mahtavat muksut.

t: 17v, 11v, 9v ja 1veen äiti

Vierailija
4/64 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöneet leipää, jäätelöä kaupassa ennen maksamista (ja että olis sitten vaan laitettu tyhjä käärepaperi kassalle). Tämän päätin jo aikaa ennen kuin omia lapsia oli edes suunnitteilla, ja se on nyt 9v pitänyt ja ihan varmasti pitää!

Vierailija
5/64 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kasvaessa saan itsekin venyttää omia nahkojani. Molemminpuoliset väärinkäsitykset, rajat, sovitut säännöt ym auttavat tietty arjessa, mutta tempperamenttisessa perheessä kuohuu ja pettymysten myötä myös riidellään.

Riidat sovitaan, kun myrsky on laantunut. Silloin äitikin joutuu välillä myöntämään, että pitkä päivä ja lyhyt pinna antavat aihetta anteeksipyynnöille.

Aika moni vastaaja on varmaan pienen lapsen vanhempi, niin ihanan poliisimaisia vastauksia tullut.

Vierailija
6/64 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin ruokarytmi on, mutta sallin poikkeukset.

Vierailija
7/64 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiseen voi luottaa.

siinäpä ne tärkeimmät. melkein kaikesta muusta voikin joustaa

Vierailija
8/64 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voisi tinkiä tarvittaessa.

Vierailija
9/64 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä en tingi piiruakaan. Esim. juhlissa ei rynnätä ensimmäisenä tarjoilupöydän ääreen vaan päästetään muut ensiksi.

Vierailija
10/64 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuoden kokemuksella sanoisin, että ei sellaista asiaa olekaan, josta ei voisi tinkiä tarvittaessa.

Vierailija
11/64 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään ei saa vahingoittaa fyysisesti ja henkisesti.

Kaikkea muuta voin katsoa läpi sormien.

Vierailija
12/64 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leluilla ruokapöydässä! Ei ole pienenäkään houkuteltu syömään leluilla tai kirjoilla ja sitten tuo on jäänyt tavaksi, eli lelut ei kuulu ruokapöytään! On toki muitakin, mut tää tuli ekana mieleen :)

Vierailija
13/64 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset saavat nukkua omissa sängyissään vanhempien makkarissa niin pitkään, kunnes osoittavat itse halunsa nukkua eri huoneessa.

Vierailija
14/64 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä monen aikuisen on hankala sulattaa.

Vierailija
15/64 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-toisia ei lyödä

-toisia ei nimitellä

Vierailija
16/64 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä satuttaa toista. Tosin kasvatuskokemustakin on vasta 8 vuoden ajalta :p mutta nämä on tärkeimmät johtotähdet, mitä nyt tulee mieleen. Lyömättömyyttä ei ole tarvinnut mitenkään korostaakaan, mutta tuota luottamusta mä peräänkuulutan kyllä ja lapsi sen tietää. Mitä tahansa kamalaa olisi tehnyt, niin mikään ei ole ylitsepääsemätöntä, kunhan siitä ei yritä valehtelemalla luikerrella.

Vierailija
17/64 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanktioita tietenkin seuraa valehtelusta, toisten satuttamisesta, riehumisesta, tahallisesta vahingonteosta ja muusta sellaisesta.

Ruoka- tai unirytmi ei mellä ole aina mahdollinen, mahdollisuuksien mukaan kuitenkin.

Vierailija
18/64 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät käytöstavat, siisteys, kohteliaisuus. Myös kotona. Kotona ei ole sen enempää lupaa sikailla, kiroilla tai käyttäytyä huonosti kuin muuallakaan.

Vierailija
19/64 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan valehtele lapsille. En valkoisia valheitakaan.

Vierailija
20/64 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt voi sanoa että koskaan, mutta lasten yöunista en tingi. Kutosluokkalainenkin menee meillä kasilta sänkyyn ja ja saa lukea noin puoli tuntia ja sitten sammutetaan valot. Herää sitten itse ennen kelloa seitsämältä ja se on aika varma merkki että unta on saatu tarpeeksi. Yllättäen pikkuveljen valot sammutetaan vasta puoli tuntia myöhemmin, sillä hänen unen tarpeensa on pienempi. Hän herää jo kuudelta jos alkaa nukkumaan samaan aikaan kuin isompi lapsi. Mutta tinginkö koskaan. Tietenkin. En varaa esim. etelän matkaa sen mukaan että lennot olisi niin että lapset on kohteessa kasilta sängyssä. Muutenkin lomalla voi valvoa hieman myöhempään. Samoin uutena vuotena.