Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten alentaa hemoglobiinia kotikonstein?

Vierailija
28.02.2012 |

Mitä, jos hb on korkea ja haluaa sitä matalammaksi, miten se onnistuu kotikonstein? Mitä pitäisi syödä ja mitä taas ei?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä hemoglobiinia pitäisi yrittää alentaa?

Esim jos käytetty EPOa ja testiä varten pitäisi saada hemoglobiini alhaisemmaksi

Vierailija
22/46 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on myös ihmisiä joilla EI OLE samanlainen veriarvo kuin SINULLA! Voitko kuvitella, ja korkea veren hemokoliibi ei ole tervettä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/46 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea hemoglobiini voi johtua siitäkin, että hapensaanti on heikentynyt, esim. tupakoijilla ja kroonisesti keuhkosairailla voi olla poikkeuksellisen korkea hb sen takia. Luuydin kai pyrkii kompensoimaan happivajausta tuottamalla lisää punasoluja.

Vierailija
24/46 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valvo

Eiköhän se nosta sitä.

Vierailija
25/46 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä astmaatikko jolla korkea hb.tullut mieleen myös tuo keuhkosairauden vaikutus..

Vierailija
26/46 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli HB 193 isoimmillaan, syynä tod. näk. uniapnea ja testosteronilääkitys (reseptillä). Lähti laskemaan kun käyn verenluovutuksessa aina kun voin ja hankin CPAP laitteen.

Vierailija
27/46 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea, tupakointi, nestevajaus, rautapadassa tehty ruoka... Terveisin 199.

Vierailija
28/46 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina ohentaa veret. Jotain puoli pulloa kirkasta joka ilta niin kyllä ohenee takuu varmasti. Kolesteroli laskee myös.

Vierailija
29/46 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemohes, kysy esim K-P Kyröltä

Kannattaa kysästä myös maailman rehellisimmältä lapinmieheltä. Kepuli antaa taatusti rehellisen vastauksen niin hemohessin, epon kuin muidenkin kepulikonstien käyttökokemuksista.

Vierailija
30/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

verenluovutus.

Vierailija
31/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veritulppariski on kohonnut korkean hemoglobiinin takia.  Itsellä myös punasolut ja trombosyytit koholla. Mutta ei näille arvoille mitään tehdä.

Vierailija
32/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiurheilijoilla jos on liian korkea hemoglobiini kilpailuun osallistuessa, eivät välttämättä saa osallistua.

Vierailija
33/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HELVETTI NEUVOKAA NYT PÄTEVÄ KONSTI LASKEA HB OLISI PAKKO OLIKO JUO NESTETTÄ PALJON ENTÄ RUOKA AINEET.??? JA ÄLKÄÄ PUHUKO PASKAA MINULLA PAKKO TILANNE TAI ELÄMÄN LAATU HUONONEE ENTISESTÄÄN.???

No ime neulalla ja ruiskulla verta pois! Tai tee vaikka ranteeseen kunnon reikä.

Vierailija
34/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä 2-3 litraa päivittäin. Näin mulle lääkäri neuvoi, ja tepsi. Olin kuiva.

Vierailija
35/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh mikä tyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on myös ihmisiä joilla EI OLE samanlainen veriarvo kuin SINULLA! Voitko kuvitella, ja korkea veren hemokoliibi ei ole tervettä!

Kerro lisää tästä hemokoliibista?

Vierailija
36/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me viiskymppiset miehet jotka otamme ulkopuolista  testoo jotta  k y rpä seisoisi kun partiopojilla ja ajatukset olisi p i llussa koko valveilla olo ajan niin tahtoo hemppa nousta, ja punasolutkin laukkaa siellä 53 raja-arvolla. veren valutus on ainoa tehokas, myös viinan juonti ohentaa verta, mutta seisokki kärsii.

Hankala yhtälö. Kokeellista piikkiä ei nyt ainakaa kannata ottaa, koska aiheuttaa veritulppaa.

Vierailija
37/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HELVETTI NEUVOKAA NYT PÄTEVÄ KONSTI LASKEA HB OLISI PAKKO OLIKO JUO NESTETTÄ PALJON ENTÄ RUOKA AINEET.??? JA ÄLKÄÄ PUHUKO PASKAA MINULLA PAKKO TILANNE TAI ELÄMÄN LAATU HUONONEE ENTISESTÄÄN.???

No ime neulalla ja ruiskulla verta pois! Tai tee vaikka ranteeseen kunnon reikä.

Juu, ei siinä isot kirjaimet auta. Verta pitää saada pois ihmisestä.

Harvalla kestää kantti itse lirutella kotona pulloon, joten jo mainitut verenluovutus ja venesektio ovat ne vaihtoehdot.

Vierailija
38/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli HB 193 isoimmillaan, syynä tod. näk. uniapnea ja testosteronilääkitys (reseptillä). Lähti laskemaan kun käyn verenluovutuksessa aina kun voin ja hankin CPAP laitteen.

Hyvä tietää. Minulla muuten sama tilanne, mutta uniapneaa ei ole. Viime syksytä lähtien Hb on ollut hieman yli viitearvojen, viime mittauksessa 173. Nyt kokeillaan pienemmällä annostuksella geeliä, mutta sillä on omat haittavaikutuksensa. Ajattelin myös kokeilla sitä veden hörppimistä, jota olen kieltämättä liian vähän harrastanut. En taatusti juo normaalisti kolmea litraa vettä päivässä, joten pitääpä kokeilla, vaikuttaako lisääntynyt veden juominen  mihinkään millään tavalla.

Vierailija
39/46 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh mikä tyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla hemoglopiini nyt ~ 186

Vierailija
40/46 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku verenluovutus.

Vesipaasto laskee myös jonkun verran hemppaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi