Mitä vois leipoa pakkaseen jota vois sitten ottaa esim. töihin evääksi?
Vaikka töihin otetut eväät onkin niin noloja, on silti mukavampi kaivaa eväsrasia esiin lounastauolla kuin mennä henkilöstöruokalaan syömään ylikypsää riisiä ja suolatonta soossia.
Nyt kuitenkin kysyisin, mitä kivaa sitä vois miehelle leipoa pakkaseen eväsvaihtoehdoksi, silloin kun ei ole päivälliseltä jäänyt mitään yli tai ei jaksa niitä ainaisia voileipiä laittaa? :) Reseptiä tai vinkkiä kehiin, kiitos :)
Kommentit (14)
tuli aikanaan tuolla saarella asuttu toistakymmentävuotta ja totuttiin ruokapiiraisiin. Toimii erinomaisen hyvin niin, että tekee päivälliseksi isoon vuokaan ja sitten siinä samalla pari pikkuvuokaa pakastamista varten. Ne pienet on sitten helppo ottaa mukaan evääksi kun tarvitsee.
Perus Shepherds pie:sta tykätään meillä eniten.
Paljon ohjeita erilaisiin piiraisiin täällä:
http://www.bbcgoodfood.com/content/recipes/favourites/pie/
Mä teen usein evääksi salaatin (vihreää salaattia, herneitä, porkkanaraastetta, paprikaa, tomaattia... mitä nyt kaapissa on) ja kaveriksi sitten savukalaa/keitettyä kananmunaa/raejuustoa/ tonnikalaa/kanaa... tällainen eväs on aika helppo.
Suolaista piirasta voi pakastaa.
Kasvissosekeitot kestää pakastusta hyvin.
Joskus kun teen lasagnea tai kaalilaatikkoa, teen samalla pikkuvuokiin pakkaseen. se on sitten joskus helppo eväs.
pizzaa
piirakoita
kinkkusarvia (löytyy myös tosi terv.ohjeita)
kalakukko
näitä ehdottaisin myös. Calzone-tyyppistä pitsaa/pikkupiiraita, tortilloja..
Perunakukkoset ovat omasta mielestäni parempia tosin mutta ne ei oikein tykkää pakastamisesta.
"miehelle". Miksei aikuinen MIES huolehdi itse omista eväistään?
se menee varmasti sitten syömään sitä kallista riisimössöä sinne ruokalaan mieluummin kuin opettelee leipomaan.
googleta kotikokki ja kinkkupiirakka. sieltä tulee se vanha kunnon 80-luvun piirakkapellin ohje.
laitan siihen kinkku, sipuli, vihreä papu, aurajuusto ja ananas ja se on ruokaisaa.
se menee varmasti sitten syömään sitä kallista riisimössöä sinne ruokalaan mieluummin kuin opettelee leipomaan.
enää ollakaan? Mistä te noita aarteitanne oikein löydätte??
Kati Tervo (Jari Tervon vaimo) sanoi jossakin haastattelussa vähän aikaa sitten ettei kannata mennä naimisiin jos ei halua olla toiselle kiva.
se menee varmasti sitten syömään sitä kallista riisimössöä sinne ruokalaan mieluummin kuin opettelee leipomaan.enää ollakaan? Mistä te noita aarteitanne oikein löydätte??
ap, mutta kyllä mullakin vaan sellainen ex löytyy, joka ei ole ikinä leiponut mitään, ja ruoanlaittokin on sitä, että just osaa makaroonit keittää ja makkaran paistaa. Ja tuskin on ainoa laatuaan.
Mutta kyllä se mulle sopis, mä voin ihan hyvin laittaa ruoat, jos mies leikkaa nurtsit, hoitelee mun auton ja tekee lumityöt ja käy kaupassa ;D
"Mitä hyvää leipoisin tänään" "Hei, vastaankin tässä itselleni: katsokaa minun aivan ihanaa blogiani!"
Toisaalta kyllä sitten mieskin laittaa välillä mulle eväitä. Tai laittaa ruoan valmiiksi, kun tulen töistä, jos on kotona.
Hyvin sanottu tuo, että ei kannata mennä naimisiin, jos ei halua olla toiselle kiva ja tehdä joskus jotain extraa tai palvelusta. Tietenkään se ei voi aina olla yksipuolista.
enää ollakaan? Mistä te noita aarteitanne oikein löydätte??
ap, mutta kyllä mullakin vaan sellainen ex löytyy, joka ei ole ikinä leiponut mitään, ja ruoanlaittokin on sitä, että just osaa makaroonit keittää ja makkaran paistaa. Ja tuskin on ainoa laatuaan. Mutta kyllä se mulle sopis, mä voin ihan hyvin laittaa ruoat, jos mies leikkaa nurtsit, hoitelee mun auton ja tekee lumityöt ja käy kaupassa ;D
Jos molemmat käy töissä niin toki huolehdin itse puolet kotitöistä ja ruuanlaitostakin.
Mutta jos se emäntä on kotona ja minä elätän koko perheen, niin silloin emännän homma on hoitaa koti niinä päivinä kun olen töissä.
Tietysti tästä joustetaan harrastusten sun muitten osalta. Mutta pääpiirteittäin näin.
Viikonloput sitten jaetaan niin, että molemmat saa yhden oikean vapaapäivän jolloin toinen hoitaa kokonaan kaiken.
Mammojen mielestä usein tasa-arvo tarkoittaa sitä että he ovat tasa-arvoisempia kuin mies.
Niin se ei kyllä mene.
Ainakaan meillä.
Ja kääntäen toisinpäin, minä voin kyllä jäädä kotihoidontuelle yhtä hyvin ja hoitaa sen kodin arjen. Ei se töissäkään aina niin kivaa ole, vaikka siitä hyvin maksetaankin.
Tähän asti emäntä on kuitenkin näiden kolmen lapsen kanssa halunnut itse olla kotona.
Minusta (ja käsittääkseni emännästä kanssa) meillä on ihan reilu diili tässä asiassa.
pizzaa
piirakoita
kinkkusarvia (löytyy myös tosi terv.ohjeita)
kalakukko