"Miesmatkustajat eivät menneet tapahtuman väliin, mutta noin parikymppiset tytöt menivät."
Kommentit (18)
Kerran olin vaunussa, johon tuli 3 narkkaria, jotka alkoivat potkimaan kaikkea mikä liikkui tai ei liikkunut. Oli hieman ahdistavaa olla samassa suljetussa tilassa moisten hullujen kanssa. Tuossahan oletuksena on se, että jos mies menee väliin niin olisi tullut pamppua päähän, naisia miehet harvemmin pieksee. Veljeni sai kerran somalilaumalta teleskooppipamppua, kaatui ja löi päänsä katuun ja oli sairaalassa pari viikkoa sen jälkeen.
Kerran eräs hullu rupesi potkimaan vaunuissa nukkuvia lapsiani. Minut jätti sentään rauhaan vaikka puutuin tilanteeseen kohtuullisen leijonanemomaisesti.
Ongelma on että rikollisella parampi oikeusturva kuin uhrilla. Jos sivullinen käyttää riittävää voimaa niin hän saa syytteen rikollisen pahoinpitelystä....
Kamala tauti.
Toisaalta kyllähän pamputtaminen vähän liioittelulta tuntuu.
Siinä olette oikeassa, että naiset ovat vähän eri asemassa kuin miehet kun väkivaltaan pitäisi puuttua. Aika harvoin rauhoittelevia naisia hakataan, päinvastoin heitä arvostetaan, koska antavat raivohullulle mahdollisuuden rauhoittua ns. kunniallisesti. Ja tämäkin hyökkääjä kuitenkin hyökkäsi sillä verukkeella, että vammainen loukkasi vanhempaa rouvaa.
olla puuttumatta. Mutta pelkureita on sekä miehissä että naisissa. Olen itse joutunut pelosta vikisevää miestä puolustamaan uhkaavassa tilanteessa monta miestä vastaan. Monessa muussakin tilanteessa mennyt väliin ja kyllä mua hävettäis olla mies siinä tilanteessa ja katsoa vaan vieressä kun nainen menee väliin "no mutku se varmaan lyö mua kun olen mies", joopa joo...
kohtaan hyökätään vaikka "vain" sanallisestikin. Suomessa miehet einosta evääkään. Kerran näin kun eräs mies alkoi ahdistelemaan tyttöjä ja eräs somalimies hätisti miehen pois. Suomelaiset miehet ei olleet huomaavinakaan. Kai "tasa-arvon" myötä ajatellaan, ettei miehen kuulu suojella/puolustaa naisia/lapsia. Itsekin kerran jouduin linja-autossa nuorten miesten solvausten kohteeksi, olisipa ollut ihanaa kun joku mies olisi puolustanut kuten elokuvissa mutta kukaan ei sanonut mitään.
olla puuttumatta. Mutta pelkureita on sekä miehissä että naisissa. Olen itse joutunut pelosta vikisevää miestä puolustamaan uhkaavassa tilanteessa monta miestä vastaan. Monessa muussakin tilanteessa mennyt väliin ja kyllä mua hävettäis olla mies siinä tilanteessa ja katsoa vaan vieressä kun nainen menee väliin "no mutku se varmaan lyö mua kun olen mies", joopa joo...
Ei tuollainen sekopää provosoida pikkutyttöjen puheista, vaan oikeasti voi jopa ymmärtää. Mutta jos kyseessä olisi ollut pari miestä, niin tää sekoboltsi olisi hyvinkin voinut provosoitua todella pahasti ja hakannut kaikki ja kaivaa aseen vielä taskusta. En koskaan mene väliin, tälläistä sekopäiden kohdalla, kun sitä ei tiedä mitä aseita sieltä vyön alta löytyy.
M35
lapsesi kimppuun.
on kenenkään ihan turha lähteä kaivamaan verta nenästään / ottamaan moraa keuhkoonsa tms.
Sen verran perhettäni rakastan että en vaaranna itseäni turhan takia.
kohtaan hyökätään vaikka "vain" sanallisestikin. Suomessa miehet einosta evääkään. Kerran näin kun eräs mies alkoi ahdistelemaan tyttöjä ja eräs somalimies hätisti miehen pois. Suomelaiset miehet ei olleet huomaavinakaan. Kai "tasa-arvon" myötä ajatellaan, ettei miehen kuulu suojella/puolustaa naisia/lapsia. Itsekin kerran jouduin linja-autossa nuorten miesten solvausten kohteeksi, olisipa ollut ihanaa kun joku mies olisi puolustanut kuten elokuvissa mutta kukaan ei sanonut mitään.
jotain uskomatonta. Suomessa saa aina silloin tällöin lukea miten joku puuttui vastaavaan tilanteesee, sai syytteen , koska oli ollut liian kovakourainen tms! Ihan uskomatonta lainlaatijalta!!
pitäisi mennä väliin. Suomessa kun vaaditaan ehdotonta tasa-arvoa tökkii joten ajatus että tuollaisissa tilanteissa olisi aina miehen tehtävä koska he fyysisesti vahvempia. Itse en menisi sivullisenä änkemään tilanteeseen enkä odota muidenkaan niin tekevän. Jos "apuun" mennyt saa sitten itse osumaa niin oma vikansa.
Oikeassa tilanteessa olisit tekeytynyt pieneksi ja itkenyt.
Ei tuollainen sekopää provosoida pikkutyttöjen puheista, vaan oikeasti voi jopa ymmärtää. Mutta jos kyseessä olisi ollut pari miestä, niin tää sekoboltsi olisi hyvinkin voinut provosoitua todella pahasti ja hakannut kaikki ja kaivaa aseen vielä taskusta. En koskaan mene väliin, tälläistä sekopäiden kohdalla, kun sitä ei tiedä mitä aseita sieltä vyön alta löytyy.
M35
lapsesi kimppuun.
M35
lapsesi kimppuun.
M35
lapsesi kimppuun.
lasta toisen lapsen lyönneiltä. Tämä toinen lapsi ilmeisesti piti tätä läpsyttelyä vaan leikkinä, mutta minä en. Siitä seurasi hirveä sanallinen solvaus ja fyysinen ahdistelu. Lähellä istuva mies kaivautui sanomalehden sisään, vaikka kyse oli alakouluikäisestä pojasta. Toki aggressiivisesta sellaisesta. Aion kyllä jatkossakin puuttua, jos näen vastaavaa.
lasta toisen lapsen lyönneiltä. Tämä toinen lapsi ilmeisesti piti tätä läpsyttelyä vaan leikkinä, mutta minä en. Siitä seurasi hirveä sanallinen solvaus ja fyysinen ahdistelu. Lähellä istuva mies kaivautui sanomalehden sisään, vaikka kyse oli alakouluikäisestä pojasta. Toki aggressiivisesta sellaisesta. Aion kyllä jatkossakin puuttua, jos näen vastaavaa.
Että en käynyt teleskooppipampun kanssa pojan kimppuun, vaan kielsin tätä lyömästä ja totesin, että ketään ei saa lyödä. Hän sitten alkoi solvaamaan minua ja rupesi uhittelemaan.
M35