Kirsi vaiko Kirsti tytölle nimeksi?
Olemme siis miettineet jompaa kumpaa näistä.
Haluamme kunnioittaa äitini muistoa, joten annamme jomman kumman näistä nimeksi. Äiti oli siis Kirsti, mutta Kirsi on myös vaihtoehto.
Kommentit (30)
Ansa Ikonen esitti Kirsti-nimistä neitoa hänen ja Tauno Palon sykähdyttävässä Vaimoke-elokuvassa.
Kirsi taas on mielestäni arkinen, tulee mieleen 60- ja 70- luvuilla syntyneet naiset.
Edelliselle. Mun tyttären nimi on Siiri. Ja yli 70 v äitini sanoi siitä että vanhan mummon nimi (eli äitiini nähden "mummo") ;)
eikä taatusti tule toista samannimistä vastaan, eipä tosin taitaisi tulla Kirsejäkään... Kirsistä tulee vähän liikaa mieleen koiran kirsu.
Laittaisin ehdottomasti noista kahdesta Kirstin ihan ekaksi nimeksi ja se myös tokaksi jos on kolme nimeä.
Kiva nimi se on. Jos saan vielä tytön, niin nimenvalinnasta tulee vaikeaa, on kivoja nimiä on niin paljon. Raija on yksi mun suosikeista!
Kirsi on vähän tylsä juurikin 70-lukulainen nimi.
ja koen sen tosiaan 70 luvun nimeksi :D
Kirsti kuulostaa sitten taas 50 luvun nimeltä..
Harvoin tulee Kirsi nimisä pieniä lapsia vastaan. Oikeestaan viimeks 14 vuotta sitten olin pankissa ja siellä oli äiti pienen tyttären kanssa. Äiti sanoi: Tule Kirsi tänne.
Tuntui oudolle, että pari vuotiaan nimi oli Kirsi :D
en tykkää nimestäni (Kirsi), se ei oikein kuulosta miltään. Mieluummin olisin vaikka Kirsikka.
Piti kirjoittaa että se KÄY myös tokaksi jos on kolme nimeä! :D
Minusta Kirsistä tulee mieleenn irvistys, mutta mieluummin olen kuitenkin Kirsi, kun olisin Kirsti
Tosin pidän siitä miten mieheni sen lausuu. Itse sanon nimeni usein jotenkin epäselvästi, r ja s sulautuu yhteen.
terkuin Kirsi
En osaisi päättää. Kirstissä on särmää, Kirsi soinnukkaampi.
kirsikka. se on kiva, muut karseita. ainakin kirsi.
Tosin pidän siitä miten mieheni sen lausuu. Itse sanon nimeni usein jotenkin epäselvästi, r ja s sulautuu yhteen.
terkuin Kirsi
sama ongelma! Aina sössötän jos pitää oma nimensä kertoa.
on vaan niin RUMA. Äännetään rumasti, eikä millään tapaa särmikäs nimi. Ei.
Mutta Kirsi on ihan nätti, tai entäs Kirsikka?
hankaluuksia lausua Kirstiä? Mä saan sen kyllä sanottua, mutta kuulostaa aina jotenkin väkinäisesti äännetyltä, yhtä vaikea kuin myrsky ja kirstu.
Kolme konsonanttia peräkkäin, huh... RST...
kirsikka. se on kiva, muut karseita. ainakin kirsi.
oma nimes on karsee.
t. kirsi
Kirsti!
- enemmän särmää kuten joku sanoi
- Kirstistä saa hyviä lempinimiä kuten Kiti
Miksi tuutte tänne haukkumaan nimeä, ap ei kysynyt kenenkään mielipidettä nimistä vaan sitä kumpi on parempi. Jokaisella nimellä on omat vihaajansa ja rakastajansa
Länsi- ja kaakkoismurteissa kirsi merkitsee routaa eli jäätynyttä maan pintaa.
Kirsti on vanhan akan nimi.