Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka lisätä vastustuskykyä?

Vierailija
09.01.2012 |

Tuntuu , että olen koko ajan flunssassa. Lapsi aloitti syksyllä päiväkodin ja minä saan nähtävästi jokaisen pöpön sieltä.

Nyt olin reilun viikon melkein terveenä sitä ennen oli keuhkoputkentulehdus...ja nyt tuntuu taas kurkussa, että flunssaa pukkaa.

Ottaa päähän!

Onko vinkkejä tai kokemuksia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö terveellisesti, liikutko, syötkö vitaamiija ja/tai maitohappobakteereja? Pesetkö käsiäsi paljon vai vähän, pukeudutko lämpimästi?

Vierailija
2/19 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusasiat on kunnossa, syön terveellisesti ja monipuolisesti. Vitamiineista syön d-vitskua. Käsiä pesen myös ahkerasti ja rakastan lämpöisiä vaatteita ;)

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä nuo maitohappobakteerit parantais vastustuskykyä, samoin avantouinti. Tiedä sitten! Joidenkin mielestä liian ahkera käsienpesu ja muu hygienia heikentävät vastustuskykyä. Tiedä siitäkään sitten! (Itse oon tosi laiska käsienpesijä enkä sairastele juuri ollenkaan.)

Vierailija
4/19 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää vastustuskykyä. Esim. avantouinti lisää vastustuskykyä. Olen aina pukeutunut itse ja pukenut lapset mahd. ohuesti ja ei olla käytännössä koskaan kipeitä. Joskus vatstatauti. Yksikään kolmesta lapsesta ei ole syönyt yhtäkään lääkekuuria elämässään.

Ei juurikaan pestä käsiä myöskään (vain ulkoa tullessa ja vessassa käynnin jälkeen). Vastustuskykyä parantaa myös reipas altistus pöpöille.

Vierailija
5/19 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein koko syksyn kipeä..heinäkuussa aloin käymään kuntosalilla ja kun pidin sieltä taukoa, niin paranin. Viime viikolla aloitin käynnit uudestaan, niin enköhän taas ole kipeä! Ärsyttävää! nyt lisäsin vitamiinien lisäksi vielä maitohappobakteereita ruokavalioon. onko kellään samanlaista kokemusta? kun aloittaa kuntoilun ( mielestäni aloitin maltilla), niin tulee kipeäksi? ja en nyt tarkoita lihaksia vaan flunssaa..

Vierailija
6/19 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna söisin esim. 50mikrogrammaa päivittäin tai lyhyenä kuurina vaikka 80mikrogrammaa. Apteekista saa myös vastustuskykyä lisääviä rohdosvalmisteita. Ehkä sinun kannattaisi käyttää niitä hetken aikaa, jotta saat sairastelukierteen katkaistua.

Nukuthan riittävästi? Kuntoiletko? Niilläkin on yllättävän suuri vaikutus sairasteluun.

Vierailija
7/19 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita maitohappobakteereja voisin kokeilla. Kohdallani tuskin liiallisesta käsihygieniasta onkyse, pesen käteni vain kun ne ovat likaiset ja kotiin tullessa jne.

Avantoon en ole vielä valmis ;)

Vierailija
8/19 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas näe, että ohuesti pukeutuminen olisi semmoista hyvää karaisua. Itse palelen kovin, ja meillä koko perhe käyttää villaa. Talokin on aika kylmä, joten lämmin pukeutuminen on pop.

Tykkäämme kaikki ulkoilla kylmässäkin säässä, mutta pukeudumme lämpimästi.

Vierailija
9/19 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näitä gefilus yms tuotteita!

nim:

ei flunssaa sitten vuoden 2003

Vierailija
10/19 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellistä ja monipuolista ravintoa, säännöllistä liikuntaa mielellään ulkoilmassa ja kunnon yöunia.

Stressitekijät minimiin.

Moni uskoo C- ja D-vitamiiniin.

Käsien pesu ulkoa sisään tullessa, ennen ruokailua ja wc-käyntien jälkeen.

Kättelyä ja omien kasvojen koskettelua kannattaa välttää. Pöpöt leviävät vauhdilla limakalvojen kautta.

Vierailija
11/19 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta flunssat on loppuneet sen jälkeen, kun aloin lenkkeillä epäsäännöllisen sijasta päivittäin (ihan kävelyäkin, mutta ennen ainoastaan pyöräilin työmatkat 2*15 min päivässä) sekä aloin syömään kaksi hedelmää päivässä enkä vain silloin tällöin.

Ennen olin flunssassa monta kertaa vuodessa, tuon muutoksen jälkeen en ole ollut kohta viiteen vuoteen kertaakaan.

Vierailija
12/19 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos totuttaa itsensä siihen, että pukee paljon, niin siinähän hytisee.

On paljon kätevämpääkin, kun totuttelee kylmään. Ei tarvitse pakata lapsiaan kaiken maailman villapukuihin. Senkus heittää haalarin päälle näillä keleillä.

Mutta kukin tyylillään...

Meilläkin viileähkö talo ja naperot vetää sisällä kalsareissa:)

Vierailija
13/19 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nukun yössä 9 tuntia. Kuntoilu on jäänyt vähemmälle, kun aina on kipeänä ;) himokuntoilija en ole ollut koskaan, mutta en ole viimeiseen 10 vuotaan ollut kipeänäkään. Ehkä se on vaan nyt minun vuoro sairastaa??

ap.

Vierailija
14/19 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks suuri kusetus. Niiden vaikutuksista ei ole yhtä ainutta todistetta.

Vierailija
15/19 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 Se on aivan tottumiskysymys, paleleeko. Jos totuttaa itsensä siihen, että pukee paljon, niin siinähän hytisee.

On paljon kätevämpääkin, kun totuttelee kylmään. Ei tarvitse pakata lapsiaan kaiken maailman villapukuihin. Senkus heittää haalarin päälle näillä keleillä.

Mutta kukin tyylillään...

Meilläkin viileähkö talo ja naperot vetää sisällä kalsareissa:)

No mä oon kyllä aiemmin pukeutunut liian viileästi ja sen takia alkanut käyttää villaa. Nyt on hyvä, ei palella. EN halua tottua takaisin siihen paleluun!

Vierailija
16/19 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks suuri kusetus. Niiden vaikutuksista ei ole yhtä ainutta todistetta.

Ne jeesaa suolistoa joka on kuitenkin kaiken A ja O .

Tuskin haittaa jos ap kokeilee...

Vierailija
17/19 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin sain ekan flunssan kun koulut alkoi, ja 2. tai jopa 3. juuri jouluksi. Nyt ei ole tullut yhtään flunssaa koko talvena -kop kop (koputtaa puuta...)

Eli uin tai kastauduin tuohon marraskuun alkuun saakka päivittäin, vesi n 6-8 asteista. Harmittaa oikein kun laitoimme altaan talviteloille, olisi voinut uida ihan näihin päiviin saakka! Avantoa en ole kokeillut, mutta varmaan menisi nyt kun sehän on +4 asteista.

Vierailija
18/19 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurkkukipuun ja sentyyppisiin (eli menee nopeesti pois). Ja Immolina luontaisvalmiste on hyvä

Vierailija
19/19 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tuut ulkoa. Aina ennen kuin syöt. Aina kun oot kohdannut vieraita ihmisiä, kätellyt tms.

Taitaa olla ainoa kunnolla vaikuttava kikka tuo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi