Naiset: Karvoituskysely
1) Kuinka usein joudutte ajamaan karvojanne että pysytte karvattomina?
2) Mihin asti teillä yltää karvoitus reidessä? Siis se bikinirajaksi kutsuttu?
3) Kasvaako teillä tummia paksuja karvoja nännipihan ympärille?
4) Kasvaako teillä selässä karvaa, minkälaista?
5) Onko teillä kasvoissa tummia karvoja?
6) Oletko normaalipainoinen?
7) Epäiletkö tai onko sinulta diagnosoitu että sinulla olisi hirsutismi? Jos, niin mistä johtuva?
Omat vastaukseni
1) Joka päivä
2) Tummia ja paksuja karvoja on reidessä tiheästi yli 10 cm reittä alaspäin ja vähän harvemmassa mutta tasaisesti jopa 30 cm reittä alaspäin.
3) Kyllä, 10-15 tummaa karvaa kasvaa molempien nännien ympärillä.
4) Alaselässä on karvainen alue. Karva on harmaata, samanlaista kuin säärissäkin ja se kasvaa 2 cm pitkäksi.
5) Huulen sivuille kasvaa pidempiä ja tummempia karvoja jotka nypin pois.
6) Alipainoinen, vaikka syön kunnolla.
7) Luultavasti olen perinyt taipumuksen hirsutismiin eikä taustalla ole sairautta.
Kommentit (12)
Voisin lisätä vielä yhden kysymyksen niille joilla on hirsutismia, eli
8) Jos olet parisuhteessa ja sinulla on liikakarvoitusta, onko suhteen toinen osapuoli huomannut sitä? Jos on huomannut, niin kuinka hän on suhtautunut?
Oma vastaukseni
Minulla ei mieheni ole huomannut tuota reisiin rönsyilevää alapääkarvoitustani tai ei ainakaan ole sanonut mitään ja olemme olleet vuosia jo yhdessä. Hän on joskus vain ihmetellyt miksi olen niin kauan suihkussa. Ne reidet kun pitää ajella päivittäin. Kun aamulla ajaa, niin puskee sänkeä jo illalla.
7) Epäiletkö tai onko sinulta diagnosoitu että sinulla olisi hirsutismi? Jos, niin mistä johtuva?
Vastaukset:
1) en ajele. Sokeroin ja pysyvät poissa n. 2-3 viikkoa. Olen hyvin tumma ja karva on kiharaa, joten ajelu on tuskallista ja sänki kutisee. Iho on lisäksi hyvin herkkä.
2)n. 1cm reisien sisäpinnoilla haarasta kasvaa alaspäin. Senkin vahaan pois.
3) ei kasva
4) ei kasva
5)kulmakarvat ja tukka sekä parissa isossa luomessa ympäri kehoa kasvaa muutamia tummia karvoja (aika huomaamattomia tosin)
6)olen hoikka
7)en epäile eikä ole
Kainalokarvoja joutuu ajelemaan vähintään kerran kuussa. Säärissä ei onneksi karvoja kasva.
Alapäässä pidän siistin rajatun kauniin kolmion. Pari kolme kertaa vuodessa siistin rajat,samalla tasoittelen ja hiukan lyhentelen pidempiä kikkaroita.
Suunilleen nivustaipeeseen, eli suunilleen siihen ns.biginirajaan.
Ei kasva.
Ei kasva.
Ei ole.
Kyllä olen, BMI 21,8.
Ei ole, enkä epäile.
Kiinnostaisi tietää ovatko muut liiallisesta karvoituksesta kärsivät naiset uskaltaneet kertoa kavereilleen asiasta ja jos ovat niin kuinka kaverit reagoivat?
Minä en ole. Pelkään että sen jälkeen minua tuijotettaisiin uimarannalla tai saunassa ja yritettäisiin nähdä joku höylältä säästynyt paksu tumma karvanalku reisissäni. Minä joudun ajamaan reidet ja sääret joka kerta 1-2 tuntia ennen kun olen rannalle lähdössä. Se rajoittaa sosiaalista elämää. Siihen kuluu myös paljon aikaa.
joillekin tuollainen "päänsärky"..?
Itse olen melko karvainen,mutta riittää kun kesäaikaan ajelen sääreni ja kainaloni sännöllisesti,sääret vkon välein,kainalot useammin..
ja juu nännin ympärille kasvaa karvoja,joita ei kovin usein myöskään tarvitse ajella ja huulten ympärille tulee vaaleita karvoja,jotka aina nypin pois ennenkuin laitan huulipunaa..
Tää ei oo se syy ainakaan,miksi mun pitäis olla jotenkin "sosiaalisesti ahdistunut2 tapaus..Ne on ihan muut syyt!!
vaimoni pyytää ajelemaan karvoja tityn välein mukav ajella varsinki alapäästä,oot vaikka kuin hieno nainen on varma että pillun karvoista et saa pissan hajua pois.
vaimoni pyytää ajelemaan karvoja tityn välein mukav ajella varsinki alapäästä,oot vaikka kuin hieno nainen on varma että pillun karvoista et saa pissan hajua pois.
Miten karvoituksesta tulee joillekin tuollainen "päänsärky"..?
Itse olen melko karvainen,mutta riittää kun kesäaikaan ajelen sääreni ja kainaloni sännöllisesti,sääret vkon välein,kainalot useammin..
ja juu nännin ympärille kasvaa karvoja,joita ei kovin usein myöskään tarvitse ajella
Miten tulee päänsärky? Ei minullekaan tulisi päänsärkyä jos riittäisi että sääret ajaisi viikon välein kuten sinä teet. Minä joudun ajamaan ne sääret, reidet ja kainalot joka päivä. Ja myös ne nännin ympärille tulevat karvat. Selän ajan noin kerran viikossa. En tiedä ketään muuta naista jolla olisi näin kamala karvankasvu.
Miten karvoituksesta tulee joillekin tuollainen "päänsärky"..?
ja juu nännin ympärille kasvaa karvoja,joita ei kovin usein myöskään tarvitse ajella
Miten tulee päänsärky? Ei minullekaan tulisi päänsärkyä jos riittäisi että sääret ajaisi viikon välein kuten sinä teet. Minä joudun ajamaan ne sääret, reidet ja kainalot joka päivä. Ja myös ne nännin ympärille tulevat karvat. Selän ajan noin kerran viikossa. En tiedä ketään muuta naista jolla olisi näin kamala karvankasvu.
kokeile ihan oikeasti sokerointia. Minäkin olen tumma ja karva kasvaa kovalla tahdilla heti paksuna sänkenä takaisin. En todellakaan voisi höylätä! Lisäksi karvat kasvavat sokeroimisen jälkeen takaisin oikean hennomman kärjen kanssa eivätkä aiheuta kutinaa. Olen tällä tavalla paljon vähäkarvaisempi eikä tarvitse höylätä tuntia ennen biitsireissua. Kerran-pari viikossa kesäisin riittää. Talvella en jaksa kuin kerran kuussa ylläpitää sellaista perussiistiä karvoitusta. Annan välillä kainalokarvojenikin kasvaa pikkuisen ja sitten sokeroin ne kerralla pidemmäksi aikaa pois juhlien tms. takia
Sokerointi tapahtuu siis seuraavalla tavalla (tarvitset vain kädet ja massan):
Olen kai ihan normaalikarvainen kaikista kohdista, mutta pidän ne mielummin poissa sääristä, kainaloista ja alapäästä.
Olen aloittanut laserklinikalla lopullisen karvanpoiston kainaloista ja tuolta häpyalueelta (kaikki) myös. Tulokset lupaavia 3 kerran jälkeen jo. Sääret epiloin entiseen malliin kerran kuukaudessa.
- Jos haluan olla karvaton pitäisi ajaa joka päivä. Ajelen vain kerran viikossa, yleensä ennen viikonloppua, joten annan kasvaa viikon aikana. Yleensä karvat kasvat noin sentin pituisiksi.
- Tumma karvoitus noin sentin bikinialueen ulkopuolella.
- Ei kasva
- Ei kasva
- Hieman huulen sivulla, mutta ne nypin helposti
- Olen
7) Epäiletkö tai onko sinulta diagnosoitu että sinulla olisi hirsutismi?
- En epäile. Alapään karvoitus on tummaa ja runsasta, mutta muuten ei ole ongelmia karvojen kanssa.
"1) Kuinka usein joudutte ajamaan karvojanne että pysytte karvattomina?"
En halua pysyä karvattomana eli en ajele koskaan. Joskus nuorena kun tuli moista kokeiltua niin jo toisena päivänä ajelun jälkeen oli sänki.
"2) Mihin asti teillä yltää karvoitus reidessä? Siis se bikinirajaksi kutsuttu?"
Ihan ajelematta pysyy bikinien sisäpuolella eikä reisissä enää häpykarvoja kasva.
Ei. Mun kaikki karvat koko kehossa on muutenkin kullanvaaleita kuten hiuksenikin.
Sellaista tavallista untuvaista vaaleaa ihokarvaa kuin muuallakin kyllä.
Ei mutta vaaleiden pienten karvojen peittämät on koko kasvot. Niitä ei kyllä käytännössä edes näe muuta kuin jos niihin esim. pakkasilla huurtuu hengitysilmaa.
Lievästi ylipainoinen.
Ei ole.