onko 5100 e
teistä ok palkka, jos vain toinen töissä. Meillä siis mies työtön ja toi mun palkka ei riitä oikein mihinkään. 2 lasta ja asuntolaina pk-seutu.
Kommentit (11)
ja asuntolainaa on vielä n. 20 000,- minä maksan sitä 100€ kk.
ja siitä, onko autoa.
Meillä nyt minä kotona ja mies tienaa 4000e/kk brutto. Tällä rahalla pärjätään joten kuten, 2 lasta ja asuntolaina Tampereella. Lainamäärä on siis varmasti aika paljon pienempi kuin ap:lla.
Eli varmasti saattaa ap:n perheellä olla talous tiukalla vaikkei tuhlailisikaan, mutta tuolla tulotasolla voi kyllä tulla toimeen.
Mikä tuosta on netto? Se on se summa jolla pitäisi tulla toimeen,
Olette varmaan tottuneet isoon palkkaan eli miehesikin saanee ok palkkaa jos on töissä. Saako hän nyt työttömyyskorvaukset, koska se kai auttaa vähän.
Minä ja mieheni tienataan kumpikin erikseen enemmän kuin sinä. Asuntolainaa ei enää ole eikä olla pk- seutu. Ei tässä kuitenkaan rahassa kieritä eli uskon että on tiukkaa. Onko miehelläsi työllistymissuunnitelmia, eli kyseessä lienee teillä väliaikainen tilanne,
ja mies ei saa tällä hetkellä yhtikäs mitään, karenssi päällä tietyistä syistä. 1 auto.
aion pyytää palkankorotusta, saanen n. 50 e
ja tiedän että tämä ei tosiaankaan pk-seudulla mikään huippupalkka asiantuntijatyöstä
Saatko lyhennysvapaata käyttöön hetkeksi, kunnes miehesi pääsee töihin?
jos ei kerran riitä
sinähän sen tiedät, ei kukaan muu
keskipalkka on jotain vähän reilu 3000 €/kk (bruttona), naisilla muutaman satasen alle keskiarvon ja miehillä vastaavan verran yli.
Saat todennäköisesti käteen n. 3500 €/kk. Pari keskipalkkaista palkansaajaa ei saa käteen n. 500-1000 euroa enemmän kuussa yhteensä.
Toki tuo voi tehdä tiukkaa varsinkin pk-seudulla, jos on tottunut kahteen hyvätuloiseen tienaajaan perheessä, mutta teillä tulot lienevät työttömyyskorvauksen kanssa yhteensä kuitenkin kahden täysipäiväisesti töissä käyvän keskipalkkaisen tasoa.
tietoa sillä välin kun kirjoitin omaa vastaustani. Jos miehelläsi ei ole mitään tuloja juuri nyt, niin teillä voi hyvinkin tehdä tiukkaa. Tosin periaatteessa sillä pitäisi selvitä ihan hyvin, moni selviää pienemmälläkin, mutta tietenkin jos tulot tippuvat nopeasti, on menojen karsiminen yhtä nopeasti vaikeaa tai lähes mahdotonta. (Kuten asuntolaina, harrastukset jne.)
Teillä varmaan kuitenkin pian tilanne helpottaa, jos miehesi alkaa saamaan työttömyyskorvausta? Jos jostain syystä helpompaa ei ole näkyvissä, niin kannattaa miettiä kunnolla mihin on varaa ja mihin ei ja karsia tiukalla kädellä elintasoa. Tuolla ja vähemmälläkin pärjää, vaikka se elintason tiputtaminen ei varmasti ole mitenkään mukavaa.
t. 10
tuohan on todella hyvä palkka ja kuuluu varmaan johonkin ylädesiiliin (ylin 10%). Mutta pk-seutu on se syy miksi voi tuntua tiukalta.
Meillä on viisihenkinen perhe ja mies tienaa 3500 ja tullaan toimeen, mitään tukia ei saa tuohon päälle kuin kotihoidontuki yhdestä lapsesta. Emme tulisi tällä toimeen pk-seudulla, mutta maakunnissa tulee toimeen koska asuntolaina on pienempi (100 k.eur).
isäntä saa n.2500,- kk ja minä saan 3 lapsen lapsilisät sekä yhdestä kotihoidon tukee, eli niillä mennään. kaksi autoa ja omakotitalo maaseudulla ;) kesälomallakin oltiin kalajoella viikon.