Onko muiden kolmosluokkalaisten kanssa taistelua ulkohousujen pitämisestä? Meillä
kaksi lasta joiden mielestä on kamalaa pitää ulkohousuja ja nytkin meillä pyörii yksi kaveri, joka on pukeutunut verkkareihin ja t-paitaan ja sentään talvitakki on löytynyt päälle. Minä edellytän ulkohousujen pitämistä, pakkasta on -5.
Kommentit (23)
mutta kumisaappaat on aivan mahdoton laittaa jalkaan, vaikka tänäkin "talvena" olisi ollut monta kertaa paikallaan
hyvä ihminen anna periksi! lapsi on lapsi ja pukeutuu säänmukaisesti, ala-asteella ollaan lapsia eikä mitään katu-uskottavia teinejä jotka jäädyttää päänsä ja takapuolensa. Mun lasten koulussa monet lapset juoksevat kymmenen asteen pakkasessa lähes sisävaatteilla, taitaa vanhemmilla olla kasvatusvastuu ja itsetuntokin hukassa.
mutta muistaakseni kolmannella luokalla loppui ulkohousujen käyttö osittain.
Kyllä edelleen kovilla pakkasilla käyttää ulkohousuja, mutta pikkupakkasilla koulussa ihan vaan pitkät kalsarit ja farkut/verkkarit.
Kyllähän sitä itsekin pärjää hyvin ulkona pelkissä farkuissa ja pitkiksissä 15 asteen pakkasissa.
Joten en pakota jos ei halua,tietää kyllä itse koska on hyvä vetästä myös ne toppahousut jalkaan.
noilta tappeluilta. Tyttö on nyt 11 ja viime talvena ilmoitin, että topppahousuja pitää käyttää tarvittaessa ja muutenkin pukeudutaan sään mukaan ja tästä asiasta ei enää keskustella. Tänä talvena ei nyt paljoa vielä toppahousukelejä ole ollut, mutta tänä aamuna housut sujahtivat jalkaan ihan nätisti. Tyttö sanoi joku aika sitten itsekin, että muistaa kyllä, ettei toppahousujen käytöstä kiistellä :) Onneksi on muutenkin sellainen pukeutuja, että jos on märkää, niin kumisaappaat osaa laittaa jalkaan sanomattakin. Pienenä sai päiväkodissa raivarin, kun ei saanut pukea kurahousuja jalkaan :)
9-10 vuotiaiden pukeutumisesta vielä. Ei ole kyllä mutinoita kuulunutkaan, meillä kaksoset kyseessä.
mutta en vana käsitä mistä ne ovat saaneet päähänsä, että toppikset ovat aivan kamalat. Kummallakin on siistit, mustat housut ja toinen vinkuu näyttävänsä lihavalta ja toinen urpolta...Anna mun kaikki kestää. Kaverit ilmeisesti nauravat näitä toppiksia, huoh
Tänä aamuna oli Hesassakin pakkasta yli kymmenen astetta ja sairas taisto käytiin toppahousuista.
Lapsi on tähän asti tullut aina ulkohousut kädessä kotiin. Eli ei ole iljennyt jättää niitä reppuun, muttei ole saanut jalkaankaan asti! Argh.
pakkasta -10 astetta.
Mutta yläasteella ulkohousujen pitäminen on loppunut. 7-luokkalainen poika laittoi sentään kalsarit housujen alle mutta 9-luokkalainen tyttö lähti tiukoissa farkuissa ja tennareissa.
Sellaiset kevyttoppikset menee ihan tuulihousuista. Korosta, että ostat nyt toppahousujen tilalle kevyemmät ulkoiluhousut, "talvituulihousut", josko sillä markkinoinnilla menis läpi. Tai sitten uhkaat villahousuilla, että saavat valita laitetaanko fleecekerasto ja villikset farkkujen alle vaiko suosista toppikset jotka on kätsy riisua tunnilla (alla esim. verkkarit, jolloin ei tartte pikkupakkaselle välttis edes pitkiä kalsareita).
Ihan sama millaiset housut kyseessä. Ulkohousut on vaan yleisesti yök. Kavereista päätellen ilmiö kattaa koko luokan...
13
Sellaiset kevyttoppikset menee ihan tuulihousuista. Korosta, että ostat nyt toppahousujen tilalle kevyemmät ulkoiluhousut, "talvituulihousut", josko sillä markkinoinnilla menis läpi. Tai sitten uhkaat villahousuilla, että saavat valita laitetaanko fleecekerasto ja villikset farkkujen alle vaiko suosista toppikset jotka on kätsy riisua tunnilla (alla esim. verkkarit, jolloin ei tartte pikkupakkaselle välttis edes pitkiä kalsareita).
Jumbossa pyörähtämässä, josko löytyisi mieluisemman housut kummallekin, jotka menisivät sitten päälle iloman nahinoita.
t.ap
Ala-asteella, siihen vanhemmat puuttui.
Yläasteella vanhemmat sanoi että senkus menet ilman. Ja niin sitä mentii, muttei silloin asiasta enää joutunut vääntämään.
Joka päivä väännän tarhaikästen lapsienkin kanssa moisesta asiasta. Mutta ne nyt vastustaa kun on uhmaa, ala-asteikäiset kyllä pistää kampoihin kuin pukee nätisti.
2
Ihan sama millaiset housut kyseessä. Ulkohousut on vaan yleisesti yök. Kavereista päätellen ilmiö kattaa koko luokan...
13
sama ilmiö täällä Oulussa. Nelosluokkalainen ei halua _minkäänlaisia_ ulkohousuja. Laittaa mieluummin kahdet kalsarit sisähousujen alle! Mutta jahka on yli 10 astetta pakkasta niin toppahousut on pakko laittaa, sanon minä...
Välillä on ollut jotain marinaa, mutta olen sanonut, ettei kannata palella. Aika moni on housuista jo luopunut, mutta omani suostuu laittamaan aika helpolla.
Pojat meillä lähtisivät aina vähissä vaatteissa, tytär on pukeutunut niin kuin on sanottu ilman mutinoita. Ei siinä mitään, vahdin, että pojat pukeutuvat. Voi olla samaan aikaan peräänantamaton ja huumorintajuinen. "Urheasti nyt vain housut jalkaan. Minä en päästä sinua noin pukeutuneena." Jankkaamista voi tulla, mutta en anna periksi. Sillä selvä, koska pidän aina sananai. Ja välillä käyn vauvan kanssa koulun pihalla, joten näen, mitä välitunnilla on päällä. Tottelemattomuudesta tulee tietysti seuraamus ja oikeastaan pojatkin haluavat miellyttää minua, joten tottelemattomuutta ei ole paljon. Toisaalta en vaadi pukeutumaan ylilämpimästi ja osaan arvioida todellisen vaatteiden tarpeen, koska itsekin liikun paljon ulkona. Pojat ovat myös lämminverisiä. Toppahousupäiviä ei ole vielä paljon tänä talvena ollut.
...että ei se ole vielä kylmää, jos ulkona on -10 astetta pakkasta. Ei se, että mammalla ei veri kierrä, tarkoita, ettei se lapsella kiertäisi. Pääasia, että vaatteet on kuivat.
jos samalla tuulee. Ja täällä rannikolla tuulee aina.
Pojat meillä lähtisivät aina vähissä vaatteissa, tytär on pukeutunut niin kuin on sanottu ilman mutinoita. Ei siinä mitään, vahdin, että pojat pukeutuvat. Voi olla samaan aikaan peräänantamaton ja huumorintajuinen. "Urheasti nyt vain housut jalkaan. Minä en päästä sinua noin pukeutuneena." Jankkaamista voi tulla, mutta en anna periksi. Sillä selvä, koska pidän aina sananai. Ja välillä käyn vauvan kanssa koulun pihalla, joten näen, mitä välitunnilla on päällä. Tottelemattomuudesta tulee tietysti seuraamus ja oikeastaan pojatkin haluavat miellyttää minua, joten tottelemattomuutta ei ole paljon. Toisaalta en vaadi pukeutumaan ylilämpimästi ja osaan arvioida todellisen vaatteiden tarpeen, koska itsekin liikun paljon ulkona. Pojat ovat myös lämminverisiä. Toppahousupäiviä ei ole vielä paljon tänä talvena ollut.
housut jalkaan joka päivä, olen päivät töissä
vasta yläasteella.
t.ap